Bila Tzuyu pandang bunga tu dia teringatkan tentang adik dia yang suka dengan bunga. Tapi sekarang dia sudah tidak mempunyai adik. Adiknya sudah lama meninggal kerana penyakit.
Kanser jantung tahap 4. Ye,,tahap yang hanya nyawa-nyawa ikan.
Bunga Rose itu dipandangnya sayu.
"Sebab bunga rose boleh buatkan kaum perempuan terpikat dan mampu menarik perhatian perempuan. Bunga rose cantik,,harum. Sebab tu kenapa pasangan kekasih selalu beri Bunga Rose pada si gadis."
Tanpa Tzuyu sedari air matanya mengalir di pipi. Sungguh dia rindukan adik kesayangannya itu.
"Kenapa Tyari pergi awal sangat? Tyari tau tak akak rindukan Tyari."guamm Tzuyu sertakan tangisan.
Lisa yang memandang terus mengusap belakang Tzuyu bagi menenangkannya.
"Lisa,,kenapa adik aku pergi awal sangat? Patut aku yang pergi bukan dia. Aku sayang dia Lisa."luah Tzuyu sertakan tangisan.
"Kau kene redho dengan kepergian dia Tzuyu. Tak boleh macam ni. Yang sudah pergi redhokan kepergiannya,,yang masih hidup teruskan hidup. Janganlah sedih aku pasti adik kau tenang di sana. Dah jangan nangis."pujuk Lisa sambil mengusap belakang Tzuyu.
Tzuyu pandang langit yang mendung itu. Dia pasti tidak lama lagi hujan akan turun. Sayu je dia pandang bunga rose tu.
Air mata dikesat dan dia tarik nafas hembus bagi tenangkan fikiran.
"Dah jom balik kelas kejap lagi nak belajar."ajak Lisa.
Tzuyu angguk dan berdiri sedia untuk pergi. Sebelum kaki melangkah sempat dia memandang bunga rose itu dan senyum.
"Akak sayang Tyari."desis hati Tzuyu.
"Kau janganlah sedih camni. Tak best ah. Nanti muke kau tak cantik."kata Lisa sertakan gurauan.
"Muka aku sentiasa cantik ok. Hah."Tzuyu tayangkan betapa cantiknya dia.
"Angkat bakul sendiri nampak."perli Lisa dengan ketawa halusnya.
"Biarlah. Jangan je aku angkat bakul orang sudah."balas Tzuyu selamba.
"Yelah tu. Eh,,lepas ni pj kan? Kau ade bawa baju pj tak?"soal Lisa pada Tzuyu. Dan dua orang ni pun berjalan bersama.
Sesampainya di kelas Tzuyu ngan Lisa pun duduk bersebelahan. Bestie memang lah duduk bersebelahan.
"Eh,,cikgu datang."kata Lisa.
Dan Cikgu Haeri pun masuk ke kelas bersama seorang lelaki dan Tzuyu terkesima.
"What da heck!! Mamat tak gune tu!!"bisik Tzuyu di telinga Lisa. Bagai nak jerit.
"Haah weyh. Eh,,kawan dia pun ade sekali."kata Lisa berbisik pulak.
"Aduh. Makin lah tak senang hidup aku kalau dia classmate aku."rungut Tzuyu sambil jeling si mamat.
"Tu lah salah kau juga pergi buat dia panas. Hm."eh,,ingat Lisa nak sokong sekali ngan Tzuyu rupanya lain pulak.
"Ok,,harini kita akan ade dua orang murid yang berpindah dari kelas 5 Glory. So,,introduce."arah Cikgu Haeri.
"JeonJungKook imnida,,just call JungKook."kata si JungKook. What?! Itu je dia cakap.
"Annyeong. Kim Jin Hwa imnida. Korang boleh panggil JunHoe oppa."kata JunHoe sambil wink dan senyum. Haihh,,dasar sweet talker.
Perempuan dalam kelas dah nak pengsan kene wink ngan smile kecuali Tzuyu. Lisa pun termasuk juga.
"Woii,,kau ni dah kenapa? Sama juga ke dengan pompuan lain. Baru wink dah nak melt."tegur Tzuyu pada Lisa.
"Weh,,serius ah. Hensem siot. Aduh,,cair gue dibuatnya."kata Lisa sambil pandang JunHoe dengan senyuman.
"Haihh."keluh Tzuyu sambil geleng kepala.
"Ok. JungKook dan JunHoe korang boleh duduk di belakang Tzuyu dan Lisa. Tzuyu,,Lisa angkat tangan."arah Cikgu Haeri. Tzuyu dengan menyampahnya mengangkat tangan. Lisa pula terus je up hand.
"Kamu boleh pergi duduk."arah Cikgu Haeri. JungKook ngan JunHoe tunduk pastu mula melangkah.
Tzuyu terus turunkan tangan Lisa pula stay angkat. Terus Tzuyu tolak bahu Lisa. Lisa sengih dan turunkan tangan.
Sempat juga JungKook lemparkan senyuman sinis pada Tzuyu. Tzuyu buat muka selamba je. Ade aku kesah.
"Nampaknya classmate aku pulak minah sengal ni."gumam JungKook dapat didengari Tzuyu.
"Who is your name young lady?"soal JunHoe pada Lisa dengan mengodanya.
"Oh,,hehe. Nama saya Lalisa Manoban. Awak boleh panggil saya Lisa."kata Lisa dengan mesranya. Maklumlah dia falling in love dengan JunHoe.
"Nice name dear. Nama saya Kim Jin Hwa panggil je JunHoe oppa."nalas JunHoe dengan tak tik memikat hati perempuan. Lisa senyum malu kucing.
Tzuyu ngan JungKook yang memandang naik meluat pulak.
"Woii,,kau jangan mengatal sangat. Aku bagitau eomma kau baru tau."ugut Tzuyu sambil memandang Lisa tajam.
"Hihi."Lisa sengih dan pandang depan.
"Tunggu kau minah. Siap kau aku kerjakan."bisik JungKook dengan penuh amarahnya.
"Well. Jangan ingat aku tak membalas."balas Tzuyu sertakan jelingan maut.
"We will see it."kata JungKook dan senyum sinis. Tzuyu sekadar jeling.
"Menyampah aku tengok. Harapkan nama ngan muke je best tapi gaya macam minta kaki."gumam Tzuyu sendirian. Yup! Dia geram sesangat.
Vote!
Thanks.