Bab 10:

365 17 0
                                    

"Sekarang baru jam 3petang. Apa kata kita jalan-jalan dulu before balik."cadang JunHoe. Lisa usap dagu pastu dia angguk.

"Eish! Tak nak aku ada mamat ni."bantah Tzuyu sambil pandang JungKook atas bawah.

"Kau tak nak aku pun tak nak juga okay."JungKook jeling Tzuyu.

"Oit. Tak yah gaduh-gaduh. Kang silap-silap terkahwin hah padan muke."kata Lisa lagi.

"Hell no. Aku nak anggap minah sengal ni jadi isteri tak okey kalau kawan erm maybe boleh."kata JungKook sambil raup rambutnya ke belakang.

Tzuyu cebik.

"Haraplah korang jadi suami isteri. Ok,,jum gi jalan-jalan."terus JunHoe ngan Lisa berjalan keluar. Tzuyu ngan JungKook orang terakhir.

"Kau kunci pintu memandangkan kau lambat keluar."kata JungKook pada Tzuyu.

"Eh,,kau pun lambat keluar. Kau lah yang tutup."bantah Tzuyu. Kejap lagi mula lah perbalahan di depan tu.

"Aku pula. Aku awal keluar darok kau ok. Kau last."tukas JungKool tak puas hati.

"Eh,,tak nak. Kau kunci pintu tu."tolak Tzuyu. JungKook pandang Tzuyu.

"Kau."

"No. Kau."

"Kau!"

"Kau lah!!"

"Kau kunci!"

"Tak nak. Kau yang kunci!!"

"Kau!!"

"Kau!!"

"Weh,,tak yah nak gaduh pasal kunci pintu je kot. Hah,,korang berdua lambat keluar so korang berdua ku cepat."tegas Lisa.

"Tapi dia dulu yang lambat keluar."bantah Tzuyu tak puas hati.

"Eh,,aku pulak. Aku jalan depan kau ok. So bukan aku tapi engkau benggol."kata JungKook tak puas hati..nampak sangat dorang berdua ni tak pandai ngalah.

"Haihh. Korang ni pun satu juga pasal kunci pun nak gaduh. Kang aku sepak masuk goal baru tau. Dah,,kunci cepat. Lepastu hantar kunci dekat Pelatih Shaun."arah JunHoe dan terus pergi tinggalkan Tzuyu ngan Jungkook. Lisa ikut JunHoe.

"Ish! Semua kau punya pasal aku kene ikut."geram Tzuyu pada JungKook.

"Kau punya pasal bukan aku. Aku awal keluar dari kau. Dah,,jum hantar kunci ni."kata JungKook. Tzuyu jelir lidah.

"Kau hantar. Bye."Tzuyu buka langkah nak lari tapi sempat dihalang. Rambutnya ditarik JungKook.

"Aw! Oii,,lepas ah. Sakit. Aw!"rungut Tzuyu sambil pukul tangan JungKook. JungKook kan sado mana rasa pukulan Tzuyu so dia teruskan tarik.

Botaklah Tzuyu tak lama ni.

"Oii,,lepas lah. Sakit tau."kata Tzuyu.

"Sape suruh kau nak lari. Padan muke."balas JungKook dan teruskan tarik Tzuyu macam lemnu sampai bilik guru.

"Cikgu Shaun. Nah kunci."JungKook hulurkan kunci tu pada Cikgu Shaun.

"Eh,,hah. Terima kasih. Kenapa kamu heret Tzuyu macam lembu cikgu tengok?"soal Cikgu Shaun pelik.

"Memang lembu pun cikgu. Kami balik dulu eh bye."terus JungKook jalan keluar bilik guru tangan setia tarik rambut Tzuyu.

"Eh,,jap. Nah,,surat pertandingan tu. Ok kamu boleh balik."Cikgu Shaun hulurkan surat tu pada JungKook. JungKook simpan masuk beg.

"Bye cikgu."terus JungKook tarik Tzuyu keluar.

"Oii,,sampai bila kau nak tarik rambut aku. Sakit ok. Botak rambut aku."rungut Tzuyu dan ikut JungKook. Habis tenaga dia meronta minta lepas.

"Eh,,hah. Sorry,,sorry. Terlebih masa."JungKook lepaskan rambut Tzuyu dan kemaskan. Serabut rambut Tzuyu.

Tzuyu cebik. Dia pandang JungKook yang sedang kemaskan rambut dia. Tiber,,dia tertarik dengan kekacakan JungKook.

Semua Tzuyu tilik muka JungKook.

"Muka bersih putih,,hidung mancung,,mata coklat,,pipi gebu,,bibir uish sexy gile. Haduhaii,,pesal jantung aku pslik je ni."getus hati Tzuyu.

"Ehem!! Stop pandang aku nanti kau terpikat pulak. Jom."terus JungKook masukkan tangan dalam poket seluar dan jalan.

"Ish! Bukan pandai tunggu. Main jalan je terus. Aku terajang juga mamat ni."bebel Tzuyu dan terus kejar JungKook.

JungKook yang dengar tapak kaki sedang mengejar dia laju dia berlari tinggalkan Tzuyu. Gaha!

"Kejarlah."JungKook teruskan berlari.

"Yah!! JungKook. Tunggu lah setan. Ish! Saja nak buat aku penat mamat ni."omel Tzuyu dan teruskan kejar JungKook.

Dan dorang pun mulakan aktiviti lari berkejaran. Aduhaii~Ni dah tingkatan 5 pun gaya still childish. Btw,,so sweet.

"Oi,,tunggulah. Ish!"rungut Tzuyu dan melangkah laku mengejar JungKook.

"Haha. Kejarlah."kaya JungKook lagi.

"Aku tajd emasa nak main kejae kejar lah pabo. Hish!"geram Tzuyu dan mupa kelintas jalan raya. Tiber...

Pin! Pin!

Tzuyu pandang ke kanan kelihatannya ada kereta yang sedang laju meluncur di situ. Dia kaku tak tau nak buat apa.

JungKook dipandang terus Tzuyu tutup mata bagai bersedia dibunuh. Aduhai~ Tak sayang nyawa tul Tzuyu ni.

Vote!
Thanks.

[~Troublemaker•Guy~]Where stories live. Discover now