Bab 16:

313 16 0
                                    

"Oi-oi,,main scan-scan pula. Cepatlah cakap."paksa JungKook. Tzuyu pejam mata dia tarik nafas dan hembus. Dia buka mata dan pandang JungKook.

"Eh,,budak ni orang tanya jawab ah ni tak tengok lagi."geram JungKook.

"Aku err terima."balas Tzuyu.

"Hah,,bagus. Jom ah gtau eomma ngan appa kita."ajak JungKook.

"Aku takut lah weh."kata Tzuyu pulak.

"Kau sendiri kata terima asal nak takut."kata JungKook.

"yelah jum."setuju Tzuyu. Dan dorang berdua pun turun sesama. Kelihatannya orang tua mereka sednag berkumpul di ruang tamu.

Tzuyu duduk di tempat sofa kosong. JungKook duduk di sebelah dia. Tapi mereka jarakkan.

"So,,kamu terima ke?"soal Tuan Jeon.

"Terima."balas JungKook ngan Tzuyu serentak.

"Hah,,ngam lah tu. So,,lusa kita langsungkan perkahwinan."cadang Tuan Chou. Ternganga Tzuyu ngan JungKook.

"Awalnye."rungut Tzuyu ngan JungKook.

"Lagi awal lagi bagus. Senang eomma nak timang cucu."sempat juga mengusiK si Puan Jeon.

"Aduh,,eomma ni. Janganlah cakap pasal tu."rungut JungKook. Tzuyu yang disebelah pun malu miaow.

"Ye lah."kata Puan Jeon.

"Kenapa awal sangat? Tak boleh ke lepas habis skull?"soal Tzuyu tak puas hati.

"Awal lagi bagus. Supaya JungKook boleh jaga kamu di sana."kata Puan Chou pulak.

"Haihh. Terserah lah lusa pun lusa lah."pasrah Tzuyu. JungKook hanya angguk sokong dengan Tzuyu.

"Ok,,so harini Kook ngan Tzuyu pergi tengok wedding dress. Cepat siap nanti Uncle Goo hantar kita."arah Puan Jeon.

"Arasseo."balas mereka serentak. Tzuyu ngan JungKook melangkah naik tangga dan masuk bilik.

Lepas beberap beberapa minit dorang pun keluar. Tzuyu pakai seluar jeans ngan baju lengan panjang hoodie hitam. JungKook pula seluar jeans hitam ngan baju lengan pendek putih dan hoodie jacket jitam. Uish jodoh ke pa ni.

"Kau cebok aku palai baju eh."usik JungKool.

"Kepala hotak kau. Dah jom."terus dorang turun tangga dan uish! Lajunya eomma dorang pakai baju.

"Jom."terus Tzuyu ngan JungKook diheret ke luar rumah dan tinggallah appa dorang di rumah.

"Eomma,,biar JungKook je lah yang bawa kereta. Bagi Uncle Goo rehat."kata JungKook.

"Jah,,oklah kalau macam tu. Tzuyu duduk depan sebelah bakal
husband."kata Puan Chou. Tzuyu sekadar angguk.

"Uncle Goo boleh rehat biar Kook yang pandu."beritahu JungKook.

"Baik."akur Uncle Goo.

Terus masing-masing ambil tempat duduk. Puan Chou dengan Puan Jeon bersembang syok je.

Tzuyu ngan JungKook senyap je. Tzuuu sumbat telinga dia dengan rarphone dia.

Bila dia tengok JungKook dia terfikir pasal nak share rarphone ngan JungKook.

"Nak share ke tak? Kalau aku jadi doa drive en mesti tak best kalau senyap je. Hm. Share je lah."desis hati Tzuyu.

Tangan Tzuyu pelan-pelan sumbatkan earphone di telinga kiri Jungkook. Bila dah sumbat terus Tzuyu rasa lega sikit.

JungKook yang terasa sebelah telinganya disumbat earphone terus tersenyum. Dia tahu sangat sape yang sumbat.

Puan Chou yang terpandang depan itu ferus tersenyum nampak JungKook ngan Tzuyu share phone.

"Amboi,,nampaknya anak kita ni sweet sangatkan."usik Puan Jeon.

"Memang sweet sangat. Serasi lagi tu. Satu cantik satu hensem. Ni kalau kita dah dapat cucu mesti comel."usik Puan Chou lagi.

Terus merah muka Tzuyu mendengar. Malu. JungKook pulak senyum je.

Dan eomma dorang pun teruskan mengusik sepanjang perjalanan nak pergi ke mall untuk beli wedding things.

Dan lepas beberapa jam dalam kereta akhirnya sampai juga dorang di mall.

"Hah,,dah sampai so eomma ngan aunty jangan lagi nak mengusik."kata JungKook.

"JungKook jangan panggil aunty panggil mummy je. Hah,,jum turun."kata Puan Chou.

"Okay mummy."terus semua keluar dari kereta.

"Jum kita cari weddiong dress dulu."kata Puan Jeon. Tzuyu ngan JungKook hanya akur.

Puan Jeon ngan Puan Chou jalan di depan JungKook ngan Tzuyu di belakang.

Tiber,,JungKook tolak bahu Tzuyu gune bahu dia.

"Ape?"soal Tzuyu sambil pandang JungKook.

"Thanks sumbat earphone."jawab JungKook sambil senyum kecil.

"Small matter."balas Tzuyu.

"Eh,,bagi number phone kau. Aku nak save manataulah kan ade problem boleh call ngan bakal wife aku."kata JungKook tambahkan usikkan. Aiseh!

"Jap. Err,,perlu ke nak bagi kau?"soal Tzuyu lagi.

"Ish! Banyak tanya pulak. Meh."JungKook rampas phone Tzuyu then masukkan number phone dia.

"Nah."JungKook bagi balik phone Tzuyu. Tzuyu pandang phone dia. JungKook masukkan number di phone Tzuuu pastu save 'MyBunny😘'. Tzuyu teringatkan sesuatu tapi dia jauhkan perkara tu.

"Kau save number aku apa?"soal Tzuyu.

JungKook tunjukkan phone dia. JungKook save number Tzuyu 'MyChewy😘'.

"Err,,camne kau tau chewy nama manja aku?"soal Tzuyu pelik. Setahu dia,,seorang pun tak tau nama manja dia kecuali eomma ngan appa dia.

Vote!
Thanks.

[~Troublemaker•Guy~]Where stories live. Discover now