Bab 17:

333 15 0
                                    

"Kau serius tak kenal aku ke?"soal JungKook. Tzuyu geleng.

"Kau pernah tak ada kawan masa kecil lelaki?"tanya JungKook.

"Pernah. Nama dia err lupa tapi aku panggil dia bunny sebab eh bunny."terus Tzuyu pandang JungKook tak caya.

"Ka-kau,,bunny."kata Tzuyu.

"Yes. Aku lah bunny masa kecik kau. Aku pun baru je tadi teringat masa masuk bilik sebelah kau tu. Aku nampak gambar sorang budak pompuan ngan gambar aku. Bila aku ingat balik tu kau."jelas JungKook. Berkaca mata Tzuyu.

"Eh,,asal ni? Janganlah nangis nanti orang ingat aku dayus."pujuk JungKook. Tzuyu geleng.

"Bunny aku."terus Tzuyu peluk JungKook. JungKook kene sumpah jadi batu. Tpai dia balas juga.

"Aku rindu kau bunny mana kau pergi hah."marah Tzuyu manja. JungKook seka air mata Tzuyu sambil senyum.

"Aku sebenarnya cari kau tapi aku tak tau pula chewy yang dulu tak secantik sekarang."puji JungKook. Tzuyu senyum.

"Amboii,,nak bersweet pun janganlah dekat public. Tunggu kahwin dulu baru boleh sweet-sweet. Kita dah sampai so cepat pilih baju wedding. Eomma ngan mummy tunggu."arah Puan Jeon.

"Ok,,aunty."kata Tzuyu.

"Apa aunty aunty. Panggil mummy ok."kata Puan Jeon. Tzuyu angguk dan senyum.

Dorang pun masuk dan Tzuyu cari dress dia. JungKook jadi tukang juri.

"Jap,,bunny. Chewy tukar baju ye."kata Tzuyu dan terus masuk bilik persalinan dengan bawa baju dress. Panggilan nama yang lama mereka gunakan.

JungKook tersenyum bila akhirnya dia dapat jumpe dengan chewy dia. Aduhaii. Jodoh takkan kemana.

Tidak lama itu Tzuyu keluar dari bilik persalinan dengan dress yang panjang hingga ke lantai. Panjang lengannya sampai di siku.

JungKook pandang terus tak berkelip mata dia.

"Bunny. Oii,,bunny."panggil Tzuyu sambil lambai depan JungKook.

"Hah,,ye?"soal JungKook.

"Ok tak?"tanya Tzuyu sambil senyum dejat JungKook.

"Cantik. Jap chewy jangan tukar baju ni. Tunggu bunny pakai suit bunny eh. Nak gambar. Chewy tolpng cari boleh?"minta JungKook dengan muke comel dia.

"Dia ni kan lalau meminta je mesti buat muka comel. Eii,,nasib comel ok."kata Tzuyu sambil usap kepala JungKook.

"Hah,,bunny try ni."kata Tzuyu sambil tunjuk suit hitam tu dekat JungKook.

"Ok. Chewy tunggu bunny tau."kata JungKool sebelum masuk ke dalam.

Tzuyu geleng kepala. Pastu,,dia ambik gambar dia depan cermin.

Cleck!

Pintu bilik persalinan dibuka. Keluar JungKook yang hensem.

"Ok tak chewy?"soal JungKook.

"Ok ok. Erm,,bunny nak gtau tak dengan dorang psal kita nak marry?"soal Tzuyu teragak-agak.

"Bagitau je. Meh,,ambik gambar."kata JungKook. JungKook berdiri sebelah Tzuyu pastu dia peluk pinggang Tzuyu.

"Hey,,jangan peluk lah. Kita belum kahwin."larang Tzuyu.

"Ala apa salahnya dengan bakal husband kot. Ok,,cepat senyum."terus je dia peluk pinggang Tzuyi dan gambar.

"Nak post ig ke?"soal Tzuyu. JungKook angguk.

"Chewy pun nak post lah."terus memasing post gambar di ig.

JungKookie_bunny

Capt:Finally i found mu chewy. We will marry soon.

@June_66 what?! Tu tzuyu kan? Wah! Baru kawan terus kahwin. Jemput aku!!
@lalisa_manoban wah! Rupanya JungKook suka Tzuyu. Oh my!! Kan aku dah kata gaduh-gaduh lama lama terkahwin.
@JungKookie_bunny anda dialu-alukan datang @June_66 & @lalisa_manoban. Ni tarikh 28/8. Dekat Busan. June,,kau baw alisa sekali kalau dia tk tau.😊
@Tzuyu_chewy hhlihi. Lisa!! Datang tau kau tak datang aku kerat kau. Masin benor mulut hang.😂

"Tzuyu JungKook kamu dah pilih baju wedding ke?"soal Puan Jeon.

"Sdah eomma. Ni baju kami."balas JungKook.

"Wah. Cantik serasi sangat. Cepat pergi book baju ni."kata Puan Chou pulak. Tzuyu ngan JungKopk angguk.

Lepas book terus dorang pergi cari cincin pula.

"Chewy,,cari bunny punya bunny cari chewy punya."kata Tzuyu sambil senyum manis.

"Okay."setuju JungKook. Dan masing-masing cari cincin untuk pasangan.

"Nah. Bunny muat tak? Cua try."kata Tzuuu sambil hulurkan cincin pada JungKook.

"Pandai chewy pilih. Muat."kata JungKook. Dan giliran JungKook pilihkan Tzuyu.

Dan dorang pun habiskan masa di mall tu dengan beli barnag-barnag untuk kahwin.

Skip

"Ha~penatnya."Tzuyu rebahkan badannya di atas katil empuknya.

"Ngantuk baik aku tidur."kata Tzuyu dan dia pun pejamkan mata. Sedar tak sedar dia sudah terlelap.

Sementara di bilik JungKook...

Dari tadi lagi senyuman dibibir JungKook masih terukir. Happy sangat sebab dapat jumpa balik orang yang dia sayang. Selama 7 tahun dia cari baru sekarang dia jumpe.

Vote!
Thanks.





[~Troublemaker•Guy~]Where stories live. Discover now