Bab 15:

309 18 0
                                    

"Eomma kamu yang suruh."balas Uncle Goo. Tzuyu still terkejut.

"What? Eomma? Eomma kenal JungKook?"kata Tzuyu caya.

"Ye."balas Uncle Goo.

Dan masatu juga pintu di sebelah Tzuyu dibuka.

"Eh,,asal kau ada kat sini sekali?"soal JungKook sebaik sahaja duduk disebelah Tzuyu.

"Kereta aku kot. Memanglah aku ada sekali."balas Tzuyu.

"Kereta kau? Uncle Goo,,serius?"soal JungKook sama seperti Tzuyu tak caya.

"Yup. Ok,,jum jalan."terus Uncle Goo pandu laju.

"Eh,,pelik."kata Jungkook. Tzuyu diam dan pasang earphone ditelinga.

JungKook pun sama. Dorang tak bercakap pun. Masing-masing layan diri.

Sampailah tiba di rumah Tzuyu yang sebenar.

"Dah sampai. Korang boleh turun."arah Uncle Goo. Tzuyu ngan JungKook angguk.

Dorang keluar je terus datang dua orang wanita berusia 50-an ke arah mereka. Tzuyu terus senyum.

"Eomma."laju je Tzuyu peluk eomma dia.

"Yuyu. Dah besar dah anak eomma."kata Puan Chou smabol uspa kepala anaknya Tzuyu.

"Eomma,,kenapa JungKook ada sekali dengan Tzuyu?"soal Tzuyu still tak faham.

"Eh,,ni ke Tzuyu?"soal seorang orang yang seusia dengan eomma Tzuyu. Tzuuu pasti itu eomma JungKook sebab tadi JungKook cakap eomma.

"Ye saya Tzuyu. Aunty siapa ye?"soal Tzuyu sopan.

"Aunty mama JungKook. Aunty Jeon."balas Puan Jeon.

"Oh,,aunty. Ingatkan sape tadi. Hehe~Sorry lupa aunty sebab lama sangat tak jumpe."kata Tzuyu dan terus peluk Puan Jeon.

"Tak pe. Aunty faham. Dah jom masuk."kata Puan Jeon.

"Ye aunty."balas Tzuyu dan dia tarik bagasi dia masuk perkalangan rumah tu.

JungKook masih lagi berdiri.

"JungKook kenapa tak jalan lagi?"soal Puan Chou.

"Err,,JungKook tinggal sini ke?"soap JungKook sopan. Harus beradab dnegan orang tua. Ingat tu. Hehe!

"Ye,,Kook tinggal sini."balas Puan Jeon. JungKook angguk tapi Tzuyu berkerit dahi.

"Kenapa JungKook tinggal ngan kita eomma?"soal Tzuyu tak faham.

"Nanti eoa ngan aunty bagitau sekarang masuk dulu."arah Puan Chou. Tzuyu tak membanyaj dna ikut je JungKopik pun sama.

Setibanya di dalam rumah. Kelihatan dua orang tua lelaki sedang syok berbual di ruang tamu.

"Eh,,Tzuyu JungKook. Dah sampai rupanya. Mari sini."panggil Tuan Chou papa Tzuyu. Tzuyu ngan JungKook dan eomma dorabg pun masuk sekali.

"Haii,,uncle Jeon."Tzuyu salam yangan Tuan Jeon papa JungKool sambil senyum.

"Appa rindu appa."kata Tzuyu sambil peluk appa dia. Giliran Tuan Chou appa Tzuyu pula.

"Appa pun rindu."kata Tuan Chou.

"Hah,,eomma bagitau lah kenapa JungKook tinggal kat sini sekali."arah Tzuyu ingin tahu.

"Sebenarnya,,eomma ngan appa dah berbincang nak kahwinkan kamu berdua dan masing-masing setuju so Tzuyu ngan JungKook setuju tak?"soal Puan Chou.

Jelas muka Tzuyu ngan JungKook terkejut.

"Maksud aunty Kook ngan Tzuyu kahwin?"soal JungKook tak caya.

"Ye. Kamu setuju ke?"soal Puan Jeon lagi.

JungKook ngan Tzuyu saling berpandangan.

"Err,,eomma,,appa,,uncle dan aunty boleh bagi Tzuyu ngan JungKook masa tak?"soal Tzuyu.

"Baiklah. Eomma bagi kamu berdua masa ingat nanti bagi jawapan. So,,jum eomma hantar."kata Puan Chou.

Tzuyu ngan JungKook belakang Puan Chou. Sambil tu dorang pandang sesama sendiri juga.

"Ok,,Tzuyu ni bilik kmau dan sebelah ni bilik JungKook."beritahu Puan Chou.

"Bilik Yuyu bersebelahan dengan JungKook? Ahih~"Tzuuu mengeluh.

"Aunty kook masul dulu ye."terus JungKook masuk bilik dia.

"Eomma Yuyu masuk dulu."terus Tzuyu masuk bilik dia.

Masuk je terus Tzuyu lompat atas katil dia. Rindu sangat dengan katil lama dia. Dia pandang setiap pelusuk bilik dia takde perubahan.

Sekali teringat pasal kahwin Tzuyu terus bangun.

"What?! Kahwin!! Argh!!"jerit Tzuyu sambil lompat atas katil.

"Hah."Tzuyu hembus nafas kepenatan.

"Baik aku mandi dulu."terus Tzuyu masuk kamar mandi dan mandi.

Lepas beberap minit Tzuyu pun siap mandi dan pakai baju. Lepas pakaoh baju dia keluar bilik. Dan eh,,nice timing. JungKook ngan Tzuuu sama-sama keluar.

"So,,kau terima tak?"soal JungKook bila nampak Tzuyu.

"Terima apa?"soal Tzuyu smabil garu kepala. Tiber di polos.

"Eii,,kau makan semut ke tadi. Pasal kahwin lah ngok."balas JungKook sambil menyandar di pintu biik dia.

"Aku tak tau. Kau?"soal Tzuyu pula.

"Aku terima je."balas JungKopik tanpa teragak-agak.

"What? Senangnye kau nak terima. Aku rasa menyesal kau kahwin dengan aku kalau takde rasa cinta."kata Tzuyu pulak.

"Aku terima sebab ada sebab kenapa."balas JungKook.

"Sebab ape?"soal Tzuyu lagi.

"Kau terima baru lah kau tau. So kau terima tak?"soal JungKook lagi sekalij. Tzuyu pandang JungKook atas bawah.

Vote!
Thanks.


[~Troublemaker•Guy~]Where stories live. Discover now