Bab 12:

318 18 0
                                    

"Kau kata kaki kau sakit so tak leh lah jalan."balas JungKook sambil cepung badan Tzuyu.

"Ish! Aku boleh jalan kalau aku rehat so lepas."kata Tzuyu. Still nak berdegil.

"Kau diam je lah. Jangan sampai aku buang kau masuk tong sampah."tegas JungKook.

Tzuyu cebik dan diam je. Tzuyu eratkam pelukan di leher JungKook. JungKook pulak still angkat Tzuyu.

"Lahaii~Pehal jantung aku ni. Tiber nak laju. Ke aku suke dengan JungKook? Eh,,no no way. Dia musuh aku tapi... Eish! Pening."getus hati Tzuyu.

Tzuyu pandang JungKook lama-lama. Tiber JungKook berhenti.

"Asal?"soal Tzuyu hairan.

"Don't look at me like that."kata JungKook dan jalan.

Nasib JungKook ringan kalau tak memang namataii JungKook nak angkat.

"Manada aku pandang kau aku pandang langit."nafi Tzuyu.

"Ingat aku tak tau kau pandang aku ke? Heh!"balas JungKook. Tzuyu malu sebba kantoii terus dia sembam wajah pada bahu JungKook.

"Aduh! Eish! Minah ni saja nak buat aku mati ke apa. Laju siak jantung berdegup. Haduii."desis hati JungKook.

Dan akhirnya dorang sampai dimana dorang nak pergi.

"Uwah. JungKook angkat Tzuyu."kata Lisa teruja bila nampk JungKook cepung Tzuyu.

"Eii,,dia sakit kaki tu yang aku tolong. Kalau tak ingat aku nak tolong heh buang pegi laut ah."balas JungKook dan turunkan Tzuyu.

Sakit juga tangan dia pegang Tzuyu tapi demi crush lah diakatakan dia sanggup. Aiseh!

"Dah jom makan. Aku lapar. Dan penat kejar manat bangang ni."Tzuyu jeling JungKook.

"Orang dah tolong tak nak ucap terima kasih. Minah sengal."kata JungKook tak nak ngalah.

"Tak payah pun. Kau dah buat aku penat memang patut pun."terus Tzuyu melangkah masuk ke cafe untuk makan. Lapar.

"Ok. Aku nak makan waffle coklat ngan capuccino."order JungKook di kaunter.

"Bagi saya waffle coklat and milk tea satu."order Tzuyu.

"Eh,,kau ni memang saja nak ikut aku order waffle eh."usik JungKook. Tzuyu jeling.

"Aku memang suke makan waffle tambahkan coklat so takde maknanya aku nak ikut kau."Tzuyu hulurkan duit dekat kaunter. JungKook pun sama.

"Nah."si penjual berikan order Tzuyu ngan JungKook.

"Khamsahamida."ucap JungKook ngan Tzuyu serentak.

"Nae. Please come again."kata si penjula JungKook ngan Tzuyu angguk dan senyum.

JungKook ambik tempat yang khas untuk 4 orang duduk.

"Ha~Penat."keluh JungKook dna hirup capuccino dia.

Keadaan senyap. Masing-masing layan makanan. Tiber,,Tzuyu tendang kaki JungKook.

"Pe?"soal JungKook malas. Sambil tu dia makan waffle dia.

"Ehem! Err,,tq tolong tadi."ucap Tzuyu perlahan tambahkan deheman pastu dia pandang tempat luar.

"Tau pun nak terima kasih ingin tak reti. Heh! Btw,,welcome."balas JungKook.

"Boleh tak kau bagi keychain tadi tu?"soal Tzuyu.

"No. Kau kene jadi kawan aku baru aku bagi."ugut JungKook. Tzuyu cebik.

"Ish! Yelah aku jadi kawan kau tapi kau jangan ganggu aku."pasrah Tzuyu. JungKook pandang Tzuyu.

"Menipu."balas JungKook.

"Tak aku tak tipu. Kalini aku betul-betul."kata Tzuyu bersungguh-sungguh.

"Tipu."kata JungKook. Sjaa je dia nak try Tzuyu.

"Ish! Serius. Aku tak tipu. Kalini betul-betul. Aku nak jadi kawan kau."kata Tzuyu lagi. JungKook pandang mata Tzuyu.

"Ok. Friend?"JungKook hulur tangan.

"Friend."balas Tzuyu sambil sambut huluran.

"Ok nah."terus JungKook beri Tzuyu keychain dia. Laju Tzuyu ambik.

"Thanks sebab bagi balik."ucap Tzuyu sambil senyum semanisnya.

Dup! Jantung JungKook buat marathon.

"Wc."balas JungKook sambil cover muke dia. Ye,,dia cair dengan senyuman Tzuyu. Rasa nak gigut je si Tzuyu ni.

"Oit. Dah kenapa Tzuyu ni senyum?"soal JunHoe sambil ambil tempat di sebelah JungKook.

"Takde pe. JungKook bagi balik keychain aku je."balas Tzuyu dan sangkut balik keychain tu pada begnya.

"Eh,,asla boleh ade tempat kau JungKook?"soal Lisa pula.

"Aku jumpe."balas JungKook ringkas.

"Oh lupa. Jap eh."JungKook buka beg dia dan keluarkan tiga kertas.

"Nah sorang satu. Borang pertandingan berenang."JungKook agihkan kertas tu pada Lisa,,JunHoe dan Tzuyu.

"Oh waw. Tak lama lagi ni."kata JunHoe.

Semua pun simpan kertas tu dalam beg. Dan layan makanan.

"Korang berdua asal diam? Selalunya berperang je kerja."soal Lisa pelik.

"Oh,,jadi kau nak kitaorang gaduh lah ni en."balas JungKook.

"No. Aku just pelik je."balas Lisa.

"Kitaorang dah jadi kawan dah."balas Tzuyu tanpa ragu-ragu.

"Wow. Nice. Baguslah camtu takdelah lagi yang bergaduh. Jum ah keluar cafe aku nak jalan kat taman."ajak JunHoe.

"Ok."balas mereka serentak. Dana dorang keluar pastu jalan di taman tu sambil bergurau senda.

Vote!
Thanks.

[~Troublemaker•Guy~]Where stories live. Discover now