x

2.3K 261 12
                                    

Her şey ayarlandı.Bu gün kaçmak istediğim gündü. Plan büyük bir şey değildi ; büyük tahta parçasıyla onlara vurmayı deneyecektim , bu odanın dışındaki duvarın sola karşı olduğunu düşündüm , eğer yolu buysa özgürlüğüm için koşacaktım.İki adam da benim ayaklarım üzerinde durabildiğimi bile bilmiyordu  bu yüzden beni kapının yanında beklerken bulmaları sürpriz oldu.Ve işte ne olduysa oldu.Onlar gelene kadar bekledim , aynı kesin zamanda hep yaptıkları gibi kapı açıldı. Zaman kaybetmedim , hala onlardan yararlanarak şaşırtıcı bedenleri geriye ittim - ilk biri geriye tökezledi - ve diğeri de düştü.Duvarda duran tahtayı yakaladım ve tehtitkar bir şekilde havada tuttum.Bilmiyordum , onlara bana yaptıkları gibi vurmak istiyordum yada sadece şans bulup kaçmak.İki kaplan yüzlü adam hızla toparlandılar ve kalkmaya çalıştılar.Geri ikinci bir bakış atmadan tahtayı aldım. Bilinmeyen bir yere koştum ;  bu eski ve neredeyse terk edilmiş mahallenin tek bir özelliğini bile tanımadım. Ağır adımlarını duyabiliyordum , çok uzaktılar. Koşmayı durdursam da damarlarımda koşturan adrenalin devam etti, şunu görene kadar ; Bir ormanın büyük yeşil genişliğini. Hayatta kalmak için hala bazı şanslarım vardı.

+

"Onca yıl ne oldu Luke?" Calum sordu. Geri geleli iki gün olmuştu.Dördümüz de annemin evinin ahşap zemininde oturuyorduk.Benim dışımda hepsinin elinde bir bira vardı. Alkol olmadan yaşamayı öğrenmiştim.

Hayatımın korkutucu hikayesini onlarla paylaşmaya hazırdım, biriyle paylaşmak zorundaydım.

Nasıl yakalandığımın ve bu kadar uzun süre dayak yiyip kaçtığımın hikayesini anlatırken onlar da benim gibi konsantre olmuş bana bakıyorlardı.

"Ama nereye gittin?" Michael kuşkuyla sordu sonra onlara ormana gittiğimi söyledim.

"İşte şimdi sizi allak bullak edecek kısma geliyorum." kendime güldüm. Ben onların yerinde olsaydım herhalde bende benim deli olduğumu düşünürdüm. Sonuçta hayat deposunda birçok sürpriz olsa bile hiçbir şey imkansız değildi.

"Sadece ormanın etrafında dolaştığım iki günün sonunda herhangi bir hayvan saldırısından veya açlık yüzünden ölmekten korkuyordum, kurtuluşumu buldum, eski bir taocu tapınağı benim için sürpriz oldu." yerden gözlerimi kaldırdım ve onlara baktım , hepsi şaşkın görünüyordu."Neyse , yürümeyi ve vurmayı başardım.Hatırladığım sonraki şey bambudan ve ince yapraklardan bir yatakta uyandığımdı. Yeni giysiler giyiyordum ve aynı giysileri giyen bir adam bacaklarını çaprazlayarak yanımda oturuyordu çince konuşan adamı anlayamadım ve biriyle iletişim kurabilene kadar korkunç hissettim." hatıralarıma hafifçe güldüm."Uzun lafın kısası kendimi bir tapınakta taijiquan nerede uygulanıyorsa orada buldum , bir iç savaş sanatıdır -siz tai chi olarak biliyor olabilirsiniz- ve ben bunun benim şansım olduğunu düşündüm."

"Senin şansın derken?" Calum sordu.

"Benim şansım yeni bir başlangıç yapmaktı. Her şeyin bir nedeni var ve bu tapınak aradığım kurtuluş oldu. Bu yüzden kalmaya karar verdim."

"Bunun anlamı bunca zaman Çin'de kalman mı ? Geri gelebilseydin bile mi? " diye sordu Ashton , kendi kelimelerime inanmıyordu.

"Ash , hala bu taocu tapınağa yoluma çıktığı için müteşekkirim ve eğer bir şeyi değiştirmek için şansım olsaydı hiçbir şeyi değiştirmezdim." dudaklarımı yaladım ve detaylandırdım. "Bilirsin , şimdiye kadar ki ilk geceden beri kaçırılmıştım, kendimi nasıl savunmak istiyorsam taoizm bana sundu. Bu şans düşüncelerden kurtulmak ve kendimi savunmamı mümkün kıldı. Bu hariç olsa da tai chi de dahili bana yardımcı oldu. Zihnimi ve bedenimi yatıştırdı , düşüncelerimi temizledi."

"O salaklardan intikam almak istemediğini mi söylüyorsun?" Michael konuştu.

"Tabiki de intikam almayı istedim. Onlar beni aylarca bir odada kilitli tuttular ve vurdular.İntikam tüm düşünebildiğim şey oldu. Ama inan bana intikam dar görüşlüler için. Tüm bildiğim tekrar seninle buradayım , mutluyum ve bunu başarmak için birine vurmadım." hepsi son cümleme güldü ve biraz biralarından yudumladılar.

"Çılgın bir soru ama aradıkları şu çipe ne oldu?" diye sordu Ashton ve cevabımı bekleyen diğerleri de başını salladı ama sadece omuz silktim bundan sonrasını gerçekten umursamamıştım.

"Luke , artık aynı değilsin ve kaçırılmak mı yoksa tapınak deneğimi mi seni daha çok değiştirdi bilmiyorum." Ashton'nın sesi endişeli geliyordu.

Değiştiğime inanmıyordum. Kendimi eski bene bırakmıştım , o küçücük hücrede sıkıştığım zaman onu özgür kılmıştım aslında.Tapınak ve orada  yaşayıp ne öğrendiysem bu kadar uzun sürede sadece yepyeni kişiliğim içindi.

"Ama biliyor musun? Sonunda geri dönmene sevindim. Sensiz deliye dönmüştük."

+++

Merhaba ve merhaba !  ilk kez buraya bir not ekliyorum bu sefer çeviriden pek bir şey anlamadım yakın zamanda düzelteceğim :-) Sonraki bölüm final :-( Gecikme için özür dilerim.

Luke'dan hayat tavsiyeleri :D sanırım aşırı tuhaf bir bölümdü.

Taoizm: bir din . ( gidin Vikipedi'den okuyun bence.)


2017↠ l.h (Türkçe)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin