💘 - Seven

633 104 31
                                    

.

[ Lisa's side ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Lisa's side ]

"Kau okay?" Tanpa kata 'hello' atau 'hi', Ten menyoal aku dengan nada panik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau okay?" Tanpa kata 'hello' atau 'hi', Ten menyoal aku dengan nada panik. Tak rileks betul mamat sewel ni.

"Aku okay. Aku dalam kereta dengan member Tern ni." Jawab aku, sambil membetulkan rambut depan— 'bang' ku.

"Syukur lah..." Balas Ten, lega selepas mendengar jawapanku.


"Kita balik rumah aku dulu. Mæ̀ dah tahu pasal kau. Si Tern terpaksa cerita kat Mæ̀ pasal kita. Sorry sayang, kita perlu minta restu dari Mæ̀ dan P̌ā. Aku tak sangka plan kita boleh kantoi dengan Mæ̀ dan P̌ā sampai jadi macam ni." Terang Ten, serba salah.


"Kalau Maé dan Pā kau tak restu kita kahwin macam mana Ten?" Soalku, sebenarnya aku takut. Kang, tak fasal-fasal aku kena hambat dengan family Ten. Mampus aku!



"Kau buat rileks je, kalau dorang tak restu dengan idea kahwin run-run kita ni... kita tetap akan kahwin jugak! No matter what they said, no matter what they do we go kahwin lari, kahwin lari! Percayakan aku, Kau— dan aku akan tetap jadi suami isteri." Tegas Ten. Wow hebatnya kamu, yakinnya kamu–


"Seriously? Kau jangan yakin sangat der." Balasku, dalam hati berdebar-debar. Rasa nyawa aku dah dihujung tanduk unicorn. Takut pulak aku nak menghadap keluarga Ten. Lagi-lagi Mama dia, yang agak tegas, agak garang orangnya.

"Percayakan aku. No matter what they said, no matter what they do we go kahwin lari, kahwin lari! kita akan tetap berkahwin. Titik! Noktah! Fullstop!" Jawab Ten lagi cuba menyakinkan aku.

"Dah dah la ber-resonate! Aku sepak kau kang! Melayang sampai pluto!" Marah aku. Tak habis-habis copy ayat Mark dalam lagu Resonance NCT2021. Dia tak tahu ke, aku peminat Mark Lee?

Jangan sampai aku curang...

Eh eh tak tak. Aku memain je.

"Heee sorry sayang." Balas Ten.

"Aku nak tanya sikit lah....Asal kau tekad sangat nak kahwin dengan aku ni?" Soalku lagi. Ye lah, asal dia beria sangat nak kahwin dengan aku ni kan? Bukannya dia boleh mati pun kalau tak kahwin dengan aku! Tapi kenapa dia tekad sangat nak kahwin dengan aku sampai terfikir nak kahwin lari dengan aku? Takkan sebab baka atau genetik aku kut? Tak ada genetik perempuan lain ke dia nak? Bukan ke lagi ramai perempuan cantik diluar sana?

『𝐂』 Hey, Jom Kahwin Run! • Ten • nct Where stories live. Discover now