Sebenarnya first sekali aku tahu crush aku ni wujud bila aku bergosip dengan kawan2 aku HAHAHAH nampak sangat tak baik kan ? Gosip pasal orang . Actually , takdelah gosip pun just bercerita . Bermulanya nama dia ni bila kawan aku yang petik nama dia Ainurra (bkn nama sebenar) . Aku panggil dia Nur . Dia sebenarnya yang minat gila kat crush aku ni memula . Aku tak tahu pun pasal Tengku ni . Tak tahu pun dia ada . HAHAHA nampak sangat tak amik tahu pasal keluarga kerabat ni . Teruk betul aku ni .
"Lisya , aku nak tunjuk kau gambar Tengku ni . Kau nak tengok tak ?" Nur dah start main desak2 aku suh tengok muka Tengku tu so aku pun tengok lah .
"Siapa ni ? Hm , not bad " balas aku acuh tak acuh tapi mata still bertapak jugak kat muka Tengku ni hehehe .
"Handsome doh ! " balas kawan aku lagi sorang , Iqa (bukan nama sebenar)
"Dah lah tutup fone kau tu , lect dah masuk tu karang dia nampak kau main fone tak pasal2 kena lambung keluar kelas hahahahahah" kataku .
"Woi sejak bila kau tak main fone dalam class ni ? " tanya Nur . Iqa dah pindah kerusi depan sebabnya .... aku tak tahu hahahahah
"Sejak tengok Tengku tu terus jadi baik hahahahahahahah" gelakku .
Actually , kemunculan muka Tengku tu memang banyak ubah diri aku yang susah diubah ni aishh kuat betul dia punya aura tu . Masya-Allah .
Skip class
After class , aku , Nur dengan Iqa ni pergilah cafe untuk melantak sebanyak mungkin makanan yang bertapak dekat situ . Aku ni memang jenis kuat makan tapi tu lah badan tak besar2 . Oh lupa nak kasitau tinggi aku 164cm dan berat aku 58kg . Alah saja nak bagitahu haha . Nur ni pulak comel2 sikit tapi tak sampai tahap obes lagi dan Iqa pulak sama je macam aku cuma aku lagi cantik dan lagi letops HAHAHAHAHA . Just kidding !
"Weh lisya , hensem lah Tengku ni hm" Kata Nur . Belum sempat aku nak duduk dia bukak dah cerita . Aku ingat dia dah lupa .
"Adoi , tak habis2 lagi . Gi lah kahwin dengan dia . Gi ngorat dia tu . Tengok macam bujang hahaha" kataku sambil mata meliar mencari Iqa yang dah lama bangun cari makanan dia .
Aku ni memang macam ni sikit , datang lah lelaki hensem mana pun tetap mata aku cari makanan dulu HAHAHAHAHA .
"Dah lah aku nak cari makanan aku . Perut aku dah berdangdut ni . Kau nak apa2 tak ? " tawarku .
"Tak nak lah aku kenyang tengok muka dia ni " kata Nur sambil menatap wajah insan yang dipuja puja di skrin fone . Tak lain tak bukan memang sah dia buat wallpaper HAHAHA .
Lepas dah oder makan aku ngn Iqa start bincang pasal kiteorang punya assignment yang dah nak hampir dengan tarikh luput tu .
"Lisya , kau siap dah ke assigment kau ? Aku malas betul nak siapkan sikit je lagi weh hadoi . Jari jemari aku yang cantik ni dah nak hampir putus menaip kau tau ? " kata Iqa yang curhat kepadaku hahahaha
"Aku siap dah . Kau sabar lah , biasa lah tu . Kau tu takde apa yang rajin , masak meggi pun malas " aku cuba untuk bergurau hahaha .
"Lisya , tengok ni ! Tengku buat story ig ! Oh God ! Wehh , debarnya aku nak tengok story dia ! Auchh , weh tengok ni gambar dia ngn budak mana ni . Baby spe ni ?!! " kata Nur separuh menjerit .
Aku terpinga pinga , Iqa pulak blur nak mampus . Aku pandang Iqa , Iqa pandang aku . Kiteorg pandang Nur . Pastu aku gelak sampai sakit perut aku . Iqa pulak gelak sampai tersedak nasi ayam yang dia makan tu . Nasib baik masa tu dia telan nasi . Kalau dia telan tulang ? Tak ke naya aku nak menjawab dengan Haji Jakub ( ayah Iqa ) .
"Asal kau pulak nak berdebar ? Bukan kau pun dalam story dia HHAHAHAHA" gelakku jahat .
"Tah kau ni . Tu baby dia lah . Entah2 dia dah kahwin . Ish kau ni . Jangan minat suami orang . Tak baik . Sian bini dia . Aku tau poligami tu dibolehkan dalam islam tapi kau takboleh buat macam ni Nur" giliran Iqa mengeluarkan kata2 berinspirasi lah kononnya .
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA . Apa jauh sangat kau merepek ni Iqa ? Pishang awok ni" kataku dengan tawa yang masih bersisa .
Nur sibuk scroll ig Tengku tu then "Haa! Tu bukan anak dia lah tapi anak sedara dia . Tengok ni dia mention sistur dia . Sistur dia baru bersalin 5 hari lepas huh , lega aku ".
Terkejut ! Sampai kesitu dia cari maklumat . Berapa hari lepas deliver baby pun dia tahu . Danger betul pempuan ni .
Skip skip skip
Dalam class time aku tengah sibuk2 buat nota datanglah sorang mamat ni duk sebelah aku . Nama dia ni Hanan . Tinggi dan kacak orang nya cuma dia ni badboy so aku tak terpikat bila tengok dia .
"Lisya , ptg ni jom tengok movie kat mall . Aku belanja . Naik kereta aku jom . Aku naik mercedez harini . Lagipon daddy aku bagi duit banyak ni " katanya angkuh .
Classmate aku dah pandang lain macam maklumlah lelaki idaman malaya mestilah selalu jadi topik untuk dibawangkan .
"Sorry Nan , aku malas nak gi mana2 hari ni . Kerja aku banyak . Kau takde kerja ke ? " kataku malas .
"Aku dah upah budak suruh buat kerja aku . Jom lah weh . Kau upah lah budak buat kerja kau ni " katanya dengan mudah sekali semudah memetik jari . Dia takpelah bapak dia dato' .
"Takpe lah Nan . Aku tak berminat lagipon aku tak berapa berkenan orang belanja aku guna duit mak bapak ni , bye Assalamualaikum " terus aku kemas buku2 then aku blah .
Tapi aku berpaling ke belakang " Hanan ! Aku tak kesah pun kau pakai mercedez . By the way thnkyou ajak aku . Kau ajak lah aweks kau " kataku dengan nada yang agak sinis .
Macam lah aku tak tahu dia tu gf keliling pinggang . Yelah , ada rupa kan ? Teruk macam mana pun tetap orang terima . HAHAHAHAHAH Astagfirullah lisya teruk kau ni . Tak baik , ma ngn abah tak ajar pikir gitu hahahahahaha .
Tepat jam 3 petang terus aku balik rumah . Bab balik laju je . Sape tak nak balik rumah woii !! Katil aku dah merayu kat aku suh balik .
So guyss macam mana setakat ni ? Sorry kalau bosan sikit but tkpe aku cuba yang terbaik!!!
(984 words)
YOU ARE READING
Crush Aku Anak Raja !
RandomHi guys ! this is my first story writing . Hope you guys like it ! SITI LISYA HUSNA - its me yow ! Seorang perempuan biasa yang datang dari family yang biasa2 saja . Anak ke3 dari 6 org adik beradik . Aku ni takdelah cerdik sangat tapi takde lah t...