Masuk je dalam rumah terus Nur menangis .
"Why Nur ? Siapa buat kau ? Dia buat apa weh ? Teruk ke ?" Tanyaku bertalu talu .
"Tengku aku tu nak gi oversea for a few months . Macam mana nak jumpa dia ?" Nur menangis .
Poyo je lah dia ni . Hamun aku . Nasib baik kawan kalau tak dah lama aku sepak masuk loji kumbahan .
"Nur ! Aku punya risau tau . Hish . Pasal Tengku tu je . Even dia ada kat sini pun pernah ke kau jumpa dia" kataku malas .
Tapi sebenarnya aku pun tertarik jugak ni hehehehe .
"Apa ? Teruk lah tu . Dia gi luar negara kot . Sedih . Kalau apa2 jadi kat dia macam mana ?" Kata Nur gusar .
"Nur , dia dah besar and one more thing kalau kau nak tahu . Dia tu lelaki . So , dia boleh survive . Dia anak raja mesti lah ramai bodyguard dia . Ha bila dia balik semula sini ?" Kataku sedikit berminat .
"Bulan 12 weh and now baru bulan 2 . 10 bulan weh 10 bulan bukannya sebulan . Tak meriah lah hidup aku tahun ni" katanya dengan riak wajah sedih yang dibuat buat HAHHAHAHAHAHHAHA!!
"Lohh takde lama mana pun . Pejam celik pejam celik nanti dia balik lah tu"pujukku
"Lisya , jom keluar gi window shopping " katanya ceria
Eh kau ni tadi punya lah sedih macam dah takde peluang nak hidup . Kuat berdrama betul kau ikut perangai sape ni ?
"Ah tak nak tak nak . Aku letih nak mandi nak tidur . So , kau gi balik . Shuh2 HAHAHAHAHA" halauku sambil ketawa terbahak bahak.
Yelah penat macam mana pun kita , kita kena jaga hati orang jugak . Bukan kita je ada hati . Mak aku kata gitu .
"Tak nak balik lah aku nak lepak sini , nak tengok tv" terus Nur capai remote tv .
Dasar anak toyol kepala hitam . Huh sabar je lah . Tiba2 datang satu idea !
"Sayangku Nur , tolong masakkan untuk aku . Aku lapar lah . Kesian aku . Tadi aku dah tolong cover kau . Kesian aku . Hm . Letih sangat Nur . Tolong lah " aku merayu kepada Nur .
"Tadi Madam Rie ada tanya apa2 tak ?" Tanya Nur
"Takde pun . Baguslah dia tak tanya . Takde lah bertambah dosa aku menipu dia . Gi lah dapur buat apa yang patut" arahku .
"Ada apa kat dapur kau ? "
"Pisau , garfu , sudu , pinggan , mangkuk , sinki . Silap haribulan makcik Leha (mak Nur ) pun ada kat dapur aku tu" aku cuba nak bergurau sebenarnya . Kalau nak mintak tolong orang mesti lah elok2 .
"Oh mak2 jangan main ek . Kau nak makan pisau ke ? Ke nak makan pinggan ? Nak aku masak lauk apa ? Lauk pinggan masak 3 rasa ? Ke sinki masak kicap ?" Perlinya .
"Ah ikut kau lah . Gi lah dapur tu " balas ku malas dan terus melangkah ke bilik .
Lupa nak kasitau aku duduk rumah sewa . Rumah sendiri tak mampu nak beli lagi so sebabtu lah sedap2 je aku suruh Nur gi dapur . Sebab takde orang . Aku duduk sorang je .
Skip after makan
"Ha Nur , bila nak blah ? HAHAHAHHAHAHAHAHAHA" Gelakku jahat sejahat jahatnya .
"Tak nak balik nak lepak sini sampai malam" katanya .
"Ha yelah duk lah kau , aku nak tidur" kataku malas sambil menapak ke bilik
"Lisya !!! Ada kajian mengatakan orang yang tidur lepas asar berpotensi menjadi gila . Aku takde masa nak lawat kau kat tanjung rambutan" Jerit Nur .
Terus aku berlari ke arah Nur
"Sumpah lah Nur ?" Tanyaku inginkan kepastian
"Haah , kalau cukup 40 hari kau boleh jadi gila" katanya dengan penuh beria .
"Sumpah lah weh ? Sumpah lah ?" Tanyaku lagi
"Mak aku tak bagi main sumpah . Tak baik katanya" kata Nur
Tiba2 aku terfikir
"Nur , harini baru sehari so potensi untuk jadi gila tu mesti takde kan ? So bye aku nak tidur " terusku berlari dan berlari macam klip video awan nano tu . Yang Hafiz lari kat tepi pantai tu . AHAKS !
Skip skip skip skip
Jam di dinding terus berdetak ah ~~
Jam menunjukkan pukul 9malam dan aku menghidu satu aroma yang sangat melazatkan . Maklumlah sejak aku menjadi perempuan istimewa selama beberapa hari yang lepas aku selalu bangun lambat . Yang paham tu paham lah yang tak paham sudah HAHAHAHAHA .
"Weh Nur , kau masak apa ni ?" Tanyaku teruja .
"Aku masak meggi tomyam" katanya mendatar
HAHAHAHAHA memanglah hanya meggi tapi srsly bau dia memang masuk dalam hidung ku yang mancung ini .
"Weh Lisya , esok kau nak keluar dengan Hanan ke ?" Nur bertanya dengan pandangan yang amat mencurigakan .
"Wait wait wait . Macam mana kau tahu aku nak keluar dengan dia ?" Tanyaku curious .
"Lisyaku cintai ku puja puja ku sanjung sanjung . Yang ajak kau keluar tu lelaki idaman malaya . So no wonder lah kalau cerita tu cepat tersebar . Tapi kau beruntung tau sebab dia ajak kau keluar . Perempuan lain bersusun nak keluar dengan dia" katanya panjang dan ada nada cemburu di situ ahak ahak .
"Tak rasa bertuah pun" kataku bersahaja .
"And kau jangan lupa . Aku ni salah seorang peminat Hanan jugak tau . Saja lah nak bagitau" katanya mengingatkanku
"Aku tak lupa dan takkan pernah lupa cara dia reject cinta kau yang dulu tu HAHHAHAHAHAHA . Kau nak ikut tak esok ?" Tawarku
Ha lupa lagi nak kasitau . Nur ni memang semua orang dia minat . Dulu Nur ni pernah try nak mengorat Hanan tapi Hanan reject sebabnya... aku tak amik tahu .
"Ha nak2 . Ish tak sabarnya !! K lah jom makan then aku nak balik . Nak gi try baju nak dating dengan Hananku esok" katanya teruja
"Ha pergi lah kau . Anak raja kau tu bagi aku . Kau amik Hanan" kataku cuba berseloroh
"Mustahil lah anak raja tu nak kat kau . Kau tu rakyat biasa je. Kau tu bawah tapak kaki dia je" kata Nur agak kasar tapi aku tahu dia bergurau .
"HAHAHHAHAHAHAHA pape lah Nur" balasku
Aku tak tahu apa aku rasa tapi aku rasa tenang je bila nama Tengku tu keluar dari mulut aku . I dont know why . Bila sebut nama dia tu rasa macam aku selamat .
So this is my third part in this story . So give me your feedback so i can improve my story !! Stay tuned for bab 4 okay ?
(969 words)
YOU ARE READING
Crush Aku Anak Raja !
RandomHi guys ! this is my first story writing . Hope you guys like it ! SITI LISYA HUSNA - its me yow ! Seorang perempuan biasa yang datang dari family yang biasa2 saja . Anak ke3 dari 6 org adik beradik . Aku ni takdelah cerdik sangat tapi takde lah t...