Jogging !

772 40 2
                                    

Pagi ni awal aku bangun . Hari pertama bercuti . No book . No pen . No note . No class . Freedom kejap . So harini aku rancang untuk berjogging . Dah lama aku tak berjogging jadinya korang paham lah lemak dah berapa kilo melekat kat badan aku .

Aku mandi dan solat subuh . Lalu , aku ke dapur untuk ambik air nak bawak pergi jogging .

Skip

Perjalanan untuk ke sini cuma 25 minit . Dulu aku pernah lah datang jogging dekat sini dengan Nur and Iqa but harini aku datang sorang sebab Nur nak pergi Johor dengan family dia . Iqa pulak holiday .

Aku start berjogging . Hanya lari lari perlahan . Tu pun dah mengah ! Aku lari menelusuri jambatan gantung . Kelihatan ramai yang datang sini pagi pagi . Ada yang jogging , ada yang selfie , ada yang datang teman parents jogging . Macam macam kerenah manusia .

Aku berlari dan terus lari namun aku sedar macam ada orang yang lari di belakang aku . Lelaki . Pakai cap then pakai mask muka warna hitam .

Ah sudah ! Karang ada orang nak kidnap aku bawak Siam . Haaa takut !!! Aku meneruskan larian cuma larian yang lagi laju .

Ahh! Aku tersepat dan terjatuh depan mamat tadi . Sakit siot ! Dah lah atas jalan tar . Sakit dapat , malu dapat . Tu lah buruk sangka kat orang lagi !!!

Lelaki tadi terus berjalan ke arah ku .

"Awak okay ?" Tanya lelaki itu

Aku terduduk dan terus mengambil kesempatan untuk pandang mata dia . Aik !! Macam kenal je mata ni . Aku mengerut ngerutkan kening aku .

"Hello" lelaki itu menggoyang goyangkan tangan di hadapan muka aku .

"Ha okay" kataku pendek

"Okay apa nya ? Kan luka lutut tu ? Lain kali lari pandang depan . Ni tak mata ke depan , otak ke laut" bebel lelaki itu .

"Dah tahu tak okay , tanya lagi kenapa ?" Marahku

Srs aku rasa macam aku pernah bercakap dengan suara ni !!!! Siapa dia ni ek ?

"Meh bangun duduk atas kerusi tu" lelaki tersebut menghulurkan tangan untuk mengangkat aku

"Eh tak payah" tolakku . Yelah takkan lah nak pegang tangan lelaki pulak . Big no !!!!!

"Nak saya angkat ke ?" Tawarnya

"Eh eh sedap je nak angkat anak dara orang" ujarku

"Cepat saya dukung" katanya lagi

"Tak payah . Ayah saya tak kasi laki pegang saya . Nanti ayah saya marah . Bukan ayah saya je . Tuhan pun marah nanti" kataku

"Alah kan mudarat ni"

"Ah takde mudarat nya bukan nak mati lagi" balasku

"Degil" kata lelaki itu

Aku bangun sendiri , dia hanya melihat pergerakan ku .

Aku bergerak ke arah bangku yang berada di situ . Lelaki itu turut mengikut pergerakan aku .

"Awak ni siapa ek ? Rasa macam pernah kenal" tanya aku

"Saya orang area sini jugak . Mana ada pernah kenal pun . Saya bukannya famous pun . Bukan artis , bukan anak raja hahahaha" gelaknya

"Oh . Nama siapa ?" Tanyaku lagi .

Aku kena tahu latar belakang mamat ni sebab aku rasa aku kenal dia ni . Mata dia familiar gila .

"Shah" jawabnya perlahan

"Ha ?" Aku tak dengar weh . Perlahan sangat .

"Shah" makin perlahan nada suara dia . Main main !

Crush Aku Anak Raja ! Where stories live. Discover now