31 December ialah hari terakhir dalam 2019 dan harini jugak hari last aku ada dekat sini . Cuti sem dah habis . Cepat banget sih !!!!! Belum puas lagi duduk dengan family .
Aku plan lepas zohor nak bergerak ke KL dah sebab malam aku ingat nak gi dataran merdeka tengok bunga api . Aku balik sorang harini sebab Iqa balik dengan family dia . Nur pulak , Hanan ambik dia dekat sini . So memang kena balik sorang .
Jam baru pukul 11 pagi . Barang2 semua dah packing semalam . Aku bergerak ke dapur untuk cari ibu dan ayah aku .
"Isya ada nak beli apa2 tak ? Nak bawak balik Kl ke . Kalau nak jom gi pasar raya dulu . Beli barang basah ke . Snek2 ke?" Tanya ayahku
"Takde kot , dah beli semalam" balasku
"Ha balik tu molek2 . Jangan bawak laju sangat" pesan ibuku
Skip
Dalam perjalanan nak balik Kl , minyak aku tiba2 habis . Nasib aku tak masuk highway lagi . Kereta berhenti tepi jalan . Adoi dah lah aku sorang ni .
Salah aku jugak , tak tengok minyak tadi . Eeeee rasa nak lempang muka sendiri sob sob sob . Nak call sape minta tolong ni . Nak call ayah macam menyusahkan pulak . Pam minyak 10KM lagi di hadapan . Boleh putus 10 kaki aku kalau jalan ni .
Aku keluar dari kereta . Cuba mencari idea . Haa Nur !!! Maybe dia boleh tolong . Terus aku mencari nama Nur dalam contact list aku dan call .
"Nur kau kat mana ? Kereta aku habis minyak tepi jalan ni . Ambik aku weh . Kau balik dengan Hanan kan ?" Pintaku
"Aku dah masuk highway doh . Sorry weh baru 20 minit masuk highway . Adoii guana ni" kata Nur
"Hm takpe lah . Kau terus je lah" kataku hambar . Apa boleh buat . Redho je lah .
Nak call Iqa memang tak lepas dah sebab Iqa pergi Melaka dulu . Hm nak nangis rasa . Nak tak nak tetap kena jalan kaki . Orang yang lalu sini pun tak ramai .
Aku pun mengunci kereta dan mula berjalan . Nasib kau lah lisya .
Dari kejauhan aku mendengar ada bunyi motor polis . Bunyi tu semakin dekat . Kelihatan sekumpulan kereta kerabat sedang melalui jalan itu . Tiba tiba ada sebuah kereta berwarna hitam menghampiri aku .
Dia menurunkan tingkap lalu menegur aku . Tengku !!
"Assalamualaikum , jalan sorang sorang nak pergi mana ni ?" Tanya Tengku
"Waalaikumusalam Tuanku . Nak pergi pam minyak . Kereta habis minyak . Ada tu tepi jalan tu" kataku sambil menyembah hormat
Ayah aku ajar kalau jumpa kerabat kita kena sembah hormat .
"HAHAHAHAHAH awak lagi . Apa nama awak ek ?" Kata Tengku
"Hehe . Lisya" sengihku . Rasa bersalah pulak .
"Jauh lagi pam minyak tu lisya . Meh lah naik kereta . Saya hantar" ajaknya
'Hidup aku bagai mimpi' getusku sambil mengingatkan lagu mimpi dari kumpulan KClique
Ye weh , macam mimpi !!!!!! Ada hikmah kereta aku takde minyak HAHAHAHAHA . Tapi kan , rasa macam menyusahkan pulak . Kesian Tengku . Maafkan saya !!!
"Eh tak susahkan ke ? Tuanku nak pergi mana ni ? Ada urusan ke ? Takpe lah saya jalan kaki je lah . Saya dah biasa berjalan kaki time merentas desa dulu . Okay je ni" kataku kepada Tengku
"Awak tu dalam kesusahan , saya kena lah tolong . Tu lah tugas saya dekat negeri ni . Lagipon saya nak melawat area2 sini jugak . Dah jom masuk kereta" balas Tengku sambil tersenyum
YOU ARE READING
Crush Aku Anak Raja !
RandomHi guys ! this is my first story writing . Hope you guys like it ! SITI LISYA HUSNA - its me yow ! Seorang perempuan biasa yang datang dari family yang biasa2 saja . Anak ke3 dari 6 org adik beradik . Aku ni takdelah cerdik sangat tapi takde lah t...