Cendols !

714 43 0
                                    

Sudah genap seminggu aku bercuti . Cuti aku berbaki lagi 2 minggu . Harini aku dah plan nak buat reunion dengan kawan2 aku waktu sekolah menengah dulu . Kami plan nak makan cendol dekat bandar .

Kalau ikut plan kiteorang akan berkumpul pukul 3 petang . Sekarang baru pukul 12 tengah hari . So aku menggunakan waktu yg ada untuk cari baju , iron baju , gayakan tudung . Ha prepare siap2 . Pukul 2 nanti main sarung je .

"Lisya , kau pergi dengan siapa ?" Tanya Teha tatkala membuat panggilan

Teha ( bukan nama sebenar ) is my ex classmate . Seorang yang responsible dan pandai .

"Aku pergi dengan Nur and Iqa . Naik kereta . Pukul 2.50 kiteorang gerak lah . Aku pakai baju biasa je . Kenapa ?" Kataku memberi jawapan sedebuk walaupun tidak ditanya .

"Oh , aku nak tumpang kau boleh ? Motor aku rosak lah " kata Teha

"Ha okay , pukul 2.50 tunggu depan rumah"

Disebabkan rumah Teha satu jalan je nak ke bandar so aku tumpangkan aje . Mak aku kata , member susah kita kena tolong . Kalau tak tolong , time kita susah nanti mesti takde siapa yang nak tolong . Karma is real .

Skip
3 petang

Aku , Nur , Iqa and Teha dah ada dekat tempat cendol . The best cendol ever ! Tempat yang kami plan ni memang viral dulu sebab cendol dia memang tip top !!!!

Kiteorang gi cop tempat dulu . Teha bagitahu pakcik cendol tu untuk mintak kebenaran nak susun meja supaya ramai boleh duduk .

"Mana budak2 ni ? Janji pukul 3 petang sekarang dah 3.02 minit petang . Tak gemor lah kawe" bebel Teha

"Biasa lah weh , dari dulu lagi memang macam tu . Kau ingat tak time extra class sejarah ? Datang lambat jugak . Kesian cg Azliah tunggu . Bukan dorang je . Kita pun sama2 naik" balas Nur mengimbas kenangan lalu gituwwww

Cg Azliah ialah cg sejarah kiteorang time form4 and form5 . Seorang yang tip top dalam setiap kerja yang dilakukan dan antara cg yang sporting !

"HAHAHAHAH rindu weh sekolah , dah berapa tahun tinggal sekolah tapi still contact each other" kata Iqa . Sendu lah tu kononnya

"Berapa orang join ni ?" Tanya aku . Tukar topik . Bukan sengaja takut karang ada yang bermandikan air mata nanti .

Bila cerita pasal sekolah memang sedih . Rindu nak kena marah sama sama . Rindu nak plan event akhir tahun . Rindu nak tiru dalam exam . Rindu nak tidur dalam kelas . Rindu nak pakai baju sekolah . Rindu nak copy paste hw classmates . Rindu weh rindu sangat .

"Dalam 20 orang" balas Teha

"Oh , 8 orang je lah yang tak lepas join" kata ku

"Haah . 2 orang ada exam , 3 orang ada class . Sorang tak dapat cuti kena kerja . 2 orang lagi lesap ditelan bumi . Entoh kemana perginya . Lepas spm terus hilang . Tak dapat dijejaki" ujar Teha memberi detail kepada aku

"Ha ! Tu dorang" kata Nur sambil menunjuk ke arah mereka .

"Cepat lah sikit . Nanti cendol habis" laung Iqa .

"Ye ye . Sabor sabor" laung Haikal kembali

Haikal ( bukan nama sebenar ) adalah antara classmate kiteorang . Dia annoying tapi dia baik .

Mereka mengambil tempat duduk .

"Lelaki semua ada dah kan ?" Tanya aku kepada Haikal

"Haah , perempuan ramai lagi takde . Lambat betul . Ni mesti pakai tudung lilit2 lah ni . Apa nama tudung tu ? Bowl ek ?" balas Haikal sekali dengan pertanyaan .

Crush Aku Anak Raja ! Where stories live. Discover now