Iqa : Lisya jom lepak .
Lisya : Kau memang takboleh tengok aku cuti kan ?
Iqa : Cuti kau seminggu kot . Jom lah keluar gi window shopping ke ? Gi lepak mcd ke ?
Lisya : Harini nak rest . Esok nak balik rumah family aku . Nak bercuti .
Iqa : ha sebab kau nak bercuti ngn family kau lah kau kena keluar ngn aku harini . Jom lah . Aku dah ajak Nur and Anis ( bukan nama sebenar )
Anis ni classmate aku . Berkaca mata dan pandai orangnya . Anis ni jugak housemate kepada Iqa and Nur . Mesti korang tertanya kan kenapa aku tak duduk serumah dengan Iqa and Nur .
Actually , dorang sebenarnya dapat tawaran belajar dulu . Aku lambat sikit . Dorang dah sewa rumah yang dah ada 3 orang student lain . So aku mengalah lah cari rumah lain . Takut tinggal sorang ? Yes , memang takut tapi tu lah realiti kehidupan so aku berazam tahun 2020 aku nak cari housemate !! Sadiss !! Tapi dorang selalu je lepak rumah aku .
Back to the topic
Lisya : ha yelah . Tapi satu syarat . Kau kena amik aku please . Malas nak drive .
Iqa : cun ! Kol 3 okay ?
Lisya : ok
Aku mengerling jam dinding . Huh baru jam 10 pagi .
'Baik aku kemas rumah . Nak tinggal lama ni' getusku
Skip
3.00a.m"Hai tuan puteri , jom masuk kereta . Mahu hamba bentangkan tikar merah ?" Seloroh Nur .
"Tidak mengapa . Saya tak main lah tikar2 ni . Saya nak karpet !!" Gurauku .
"Cepatlah masuk kereta weh . Panas ni !!" Kata Iqa
"Ewah2 cik Iqa . Anda yang mengajak saya so terima lah padahnya" senyumku mengejek
HAHAHAHAHAHAH PADAN MUKA .
"Lisya , esok gerak pukul berapa ?" Tanya Anis sekadar membuka topik untuk berborak .
"Kol 10 pagi kot , malas nak bertolak lambat nanti lambat pulak sampai . Dah lah rindu kat family ni . Hm , rindu serindu rindunyaaaa namun engkau tak peduli~~" ulasku panjang lebar dihiasi dengan nyanyian semerdu suara Siti Nurhaliza eceh . Suara macam katak HAHAHAHA .
"Aku nak ikut kau balik esok boleh ?" Kata Nur
"Kau cuti dah ke ? Bukan esok kau ada kelas ke ?" Tanyaku pelik .
"Hehehehehe paham2 lah sayangku" Nur tersengih sengih umpama kerang busuk .
Huh ponteng lah tu . Oh lupa nak kasitau Iqa , Nur ngn Anis ni duk satu negeri dengan aku . Tapi aku tak kasitau lah negeri mana ek hehehe . Nanti kantoi lah anak raja mana yang jadi crush aku tu hehehe .
"Aku pun nak balik lah kalau gitu" Iqa pun terjebak
Ah sudah !
"Korang ni gi lah kelas . Habis kelas tu korang balik lah . Tak baik buat lect macam tu " aku cuba memberi nasihat eceh terasa baik pulak .
"Takpe lah lagipon tu kan extra class je for student yang nak repeat sem lepas " kata Nur
"Ikut korang lah . Korang kan dah pandai tahap Albert Einstein" perliku
"HAHAHAHAHAHAHHAHA" mereka tertawa . Aku tak tahu apa yang lawak tapi aku gelak je sekali .
"Eh lisya , anak raja kau tu ada lagi tau kat Malaysia ni lagipon kita kan 1 negeri dengan Tengku tu" kata Nur membuka cerita tentang Tengku .
YOU ARE READING
Crush Aku Anak Raja !
RandomHi guys ! this is my first story writing . Hope you guys like it ! SITI LISYA HUSNA - its me yow ! Seorang perempuan biasa yang datang dari family yang biasa2 saja . Anak ke3 dari 6 org adik beradik . Aku ni takdelah cerdik sangat tapi takde lah t...