POV Harry
Het was vanmiddag super gezellig met Jaycee. We zijn naar de stad geweest en hebben daarna nog gezellig gegeten. Ook hebben we veel gepraat en veel gelachen. Ik ben blij dat ik nu zo langzamerhand van de drugs af ben. Jaycee heeft me erg goed geholpen en is een geweldige meid en de aller beste vriendin ooit! Ik gooi de deur achter ons dicht.
'Ik vond het super gezellig, Jay!' zegt ik terwijl ik mijn jas uitdoe. Jaycee knikt.
'Ik vond het ook heel erg leuk! Moeten we vaker doen!,' zegt ze glimlachend. Dan pas merk ik hoe moe ik eigenlijk ben. 'Maar ik ben wel uitgeput. Ik ga zo slapen, okay?' vraag ik. Ze knikt. Ik loop naar de badkamer en poets mijn tanden. Daarna doe ik mijn pyjama aan en ga lekker in bed liggen. Ik denk nog even aan de leuke dag die ik heb gehad en val daarna in slaap.
Ik wrijf in mijn ogen. 0p de gang klinkt gestommel. Ik ga rechtop zitten en trek mijn wenkbrauw op. Vast een paar dronken gozers die terug komen van een feestje. Ik werp mijn blik op de wekker.
03:01 geeft de wekker aan in fel rode lichtgevende letters. Ik ga weer liggen en probeer te slapen. Dan merk ik dat Jay ook onrustig is.
'Wat is er?' vraag ik
'Ik heb het koud.' zegt ze droogjes.
'Kom hier dan.' Ze pakt haar dekens en stapt uit bed. Ze rilt even als haar voeten de koude grond raken.
Baf
'Auw! Kutzooi!' hoor ik haar zachtjes vloeken. Ik grinnik.
'Niet lachen! Het doet zeer hoor! Mijn arme kleine teen!' zegt ze zielig. Ik begin nog harder te lachen. Ze slaat de dekens om me heen en springt op me. Ik kreun.
'Jemig! Jay! Je plet me!' Ik probeer me onder haar weg te wurmen.
'Nou ja zeg! Zo dik ben ik ook weer niet!' zegt ze nep beledigd. Uiteindelijk rolt ze van me af en gaat ze naast me liggen. Ze kruipt dicht tegen me aan. Ik zucht diep en sla mijn armen om haar heen. We wensen elkaar nog een goede nacht en vallen dan weer in slaap.
Jaycee stoot tegen me aan. Fuck! Niet weer! Ik probeer mijn evenwicht te behouden maar voor ik het weet rolt mijn lichaam alweer het bed uit. Een doffe klap galmt door de kamer. Ik zucht. Dit was nou al de vijfde keer. Ik besluit om het op te geven en op de grond te blijven liggen. Ik trek de dekens verder over mijn hoofd. De lach van Jaycee vult de kamer.
'Niet lachen! Vannacht heb je me ook al een paar keer uit bed geduwd!' sis ik van onder de dekens.
'Hahaha, dat meen je niet,' zegt ze nog steeds lachend.
'Oh jawel. Dit is nu al de vijfde keer.' Ik trek de dekens wat omlaag. Haar gezicht hangt over de rand van het boven de mijne. Haar haren hangen als slierten langs haar hoofd en een grote lach siert haar gezicht. Het ziet er niet uit alsof ze gaat stoppen met lachen. Jaycee en haar inside fun ook.
'Owh. Sorry. Ik weet dat ik een onrustige slaper ben. Maar ik had niet gedacht dat ik je vijf keer uit bed zou gooien.' Ze stapt uit bed en geeft me een knuffel. Ik knuffel haar terug.
'Het is al goed. Laten we gaan ontbijten.' zeg ik na een paar minuten. We staan op en maken wat broodjes die we daarna opeten.
Een paar uur later word er op de deur geklopt. Ik zucht en loop naar de deur. Als ik hem open, zie ik Zayn met een bezorgd gezicht staan.
'Hey, Zayn. Zal ik Jay voor je roepen?' vraag ik. Er zal vast wel wat aan de hand zijn. Hij schudt zijn hoofd.
'Ik moet even met jou praten. Alleen niet hier.' antwoordt hij. Ik knik en loop met hem mee naar het park. We planten ons zelf op een bankje. Vragend kijk ik Zayn aan. Hij begint met praten:
'Ik heb schulden bij Jake en Evan. Vandaag moet ik die schuld afbetalen. Niall en ik zijn zoals vroeger bij winkels gaan inbreken. Maar bij de laatste mislukte het. We hebben niet genoeg geld bijelkaar kunnen krijgen.' Ik denk weer aan vroeger. Toendertijd gingen Zayn, Niall en ik bij winkels inbreken om geld te verdienen, zodat we drugs en drank konden betalen. Gelukkig doen we dat nu niet meer. Maar omdat we niet elke nacht in konden breken, hadden we soms niet genoeg geld.
'Daarom wil ik je dit geven.' Hij grijpt naar zijn broekband en duwt me een pistool in mijn handen. Weer kijk ik hem vragend aan.
'Ik wil dag je dit aanneemt. Om jezelf mee te beschermen. Het zal uit de hand lopen. Hoe dan ook. Ik weet dat je ook problemen met ze hebt en ik wil niet dat je de dupe wordt van mijn fouten. En als het dan zover is wil ik dat je wat voor me doet.'
'Wat wil je dat ik doe?' vraag ik.
'Ik wil dat je vlucht. Samen met Jaycee.' zegt hij. Ik knik. Ik weet net zo goed als Zayn en Niall hoe Evan is. Hij zal Zayn wreken door middel van Jaycee. Dat kan niet anders.
'Maak je geen zorgen. Ik zorg er wel voor dat Jaycee veilig is. Wat ik er ook voor moet doen. Maar hoe wil je hem precies gaan stoppen. Ik bedoel jullie zijn maar met z'n tweeën. Evan en zijn mannen zijn met veel meer. '
'Maak jij je daar nou maar geen zorgen over. Ik regel wel wat.' antwoordt hij. We lopen terug naar de campus. Ik zit diep in gedachten. Morgen is het zo ver. Morgen zullen ze toeslaan. Er is geen enkele manier om te ontsnappen voor morgen. Maar ik zal ervoor zorgen dat ze haar niet te pakken krijgen. Daarvoor hou ik teveel van haar.
POV Zayn
Een trillerige zucht verlaat mijn mond. Ik probeer me te focussen op de wiskunde docente, maar het lukt niet. Het enige waar ik aan kan denken is Evan die Jay vermoord. Gelukkig had ik genoeg mannen. Maar alsnog was ik bang dat Jay toch iets zou overkomen. Ik schrik op uit mijn gedachten als er een harde knal klinkt. Het glas knalt stuk en geschreeuw vult het lokaal. Iedereen duikt op de grond liggen. Bang om een kogel te vangen. Ik spring op en haal terwijl ik het lokaal uit ren mijn pistool uit mijn riem. Ik ren de lange gangen van de school door. De deur van Jay's lokaal staat open. In de deuropening staat één van Evan's mannen. Ik haal de trekker over. De kogel snijdt door de lucht en beland in zijn rug. Geschrokken kijken de mensen in de klas me aan. Ik pak het pistool van Evan's man en zoek Jaycee. Ik vind haar bang in een hoekje. Haar ogen zijn gesloten.
'Jay!' roep ik. Haar ogen schieten open. Ze staat op en rent naar me toe. Daarna neemt ze me in een stevige knuffel.
'Ik was zo bang dat je dood was.' zegt ze. Snel druk ik een kus op haar voorhoofd.
'Babe, we moeten hier nu weg.' Ze knikt en grijpt mijn hand vast. We sprinten naar het raam en springen eruit. Daarna trek ik haar mee naar de hoek van de school.
'Babe, jij rent zometeen zo snel mogelijk naar die muur.' Ik wijs naar een muur ongeveer tien meter van ons vandaan.
'Daar staat Harry op je te wachten. Je vlucht samen met hem. Ik kom later achter je aan. Ik kan nu niet met je mee. Dat is veel te gevaarlijk. Het komt goed. Zorg eerst dat je zelf veilig bent, oké?' Ze knikt. Ik geef haar het pistool van Evan's man.
'Deze is om jezelf te beschermen. Maar schiet er alleen mee als het echt nodig is. Anders komen ze op het geluid af. Ga nu zo snel mogelijk naar Harry. Kijk niet achterom. Gewoon rennen. Ik red me wel.' Weer knikt ze. We geven elkaar nog een knuffel en een kus. Tranen staan er in haar ogen. Dan rent ze zo snel mogelijk naar Harry.
POV Jaycee
Ik geef Zayn nog een laatste kus. Een traan loopt over mijn wang. Als hij het maar red. Ik besluit om te doen wat Zayn zegt en ren zo snel mogelijk naar Harry. Als ik er ben, kijk ik nog een laatste keer om. Zayn steekt zijn duim op en wenkt dat ik moet zorgen dat ik hier weg kom. Ik kijk naar Harry en pak zijn hand vast. Zo snel mogelijk rennen we weg.
We rennen het steegje door. Opeens hoor ik voetstappen op de stenen achter me bonken. Verschrikt kijken Harry en ik elkaar aan. De adrenaline pompt door mijn lijf en mijn hart gaat als een bezetene te keer. We binnen harder te rennen. Angst giert door mijn lijf. Ik heb veel meegemaakt, maar ik ben nog nooit zo bang geweest. Mijn benen willen harder dan ik eigenlijk kan. We zijn bijna bij het einde van het steegje als een harde knal mijn oren vult. Ik schreeuw hard. Maar het heeft al geen zin meer.
TUMTUMTUMTUMMMM
Dit was alweer hoofdstuk 19! 92 votes voor de volgende??
JE LEEST
Full Of Hate And Love (Z.M.) WORD HERSCHREVEN!
FanficJaycee is een echte badgirl. Nadat ze drie jaar achter de tralies heeft gezeten vertrouwen haar ouders en zus haar niet meer en sturen haar naar een kostschool: High Patherson Hill. Ze moet met een groepje vreselijke meiden een kamer delen. Alles zi...