Co je to čest?
Říkáme - To je humus nebo To je sračka...nemluvíme o cti.Občas se stane, že vás někdo změní. Může to být pozitivní změna a může to být negativní změna. Může z vás udělat lepšího člověka, který vidí své chyby, a může z vás udělat někoho, kým jste se nikdy nechtěli stát. Obojí je možné.
Někdy se stane, že na člověku vidíte jen samé dobré věci a on na vás hledá zbytečné chyby. Tady se dostáváme ke cti. Co je to čest?
Čest a láska jsou ve věčném sporu. Mluvím o lásce, kterou máte k ostatním lidem, a ne sami k sobě.
Láska vám říká, ať odpustíte a zapomenete křivdy, které ten člověk napáchal.
Čest vám radí, abyste řekli sbohem a ochránili své srdce před zklamáním.
Co teď?
Musíte se rozhodnout. Za co ten člověk stojí? Co jste pro něj udělali a co on pro vás? A nejdůležitější - jak moc ho milujete? Více než sebe?
Když máte někoho rád, dokážete odpustit. Jednou a možná i dvakrát. Pak si řeknete, že sebe milujete víc. A nemůžete mu nadále dovolovat, aby vás zraňoval. Ochráníte sami sebe za cenu toho, že o milovaného člověka přijdete.
Když někoho milujete, ať je to jakákoliv láska, necháte se ranit tak dlouho, jak je potřeba. V tom je rozdíl od toho, když máte někoho jen rád. Milovat vlastně znamená ztrácet svou čest. Nezáleží na tom, kolikrát to ta osoba udělala, tu samou věc, stejně se na ní usmějete a řeknete, že je to v pořádku.
Věříte v dobro v něm. Nevím, jestli je dobrá věc, když kvůli někomu ztratíte svou čest. Můžete to brát jako důkaz, že nejste sobečtí, ale taky to může znamenat, že jste zbytečně moc důvěřivý.
Takže v někoho věříte až tak, že zahodíte čest i hrdost. Teď se mohou stát dvě věci. Buď budete za moudrého člověka s dobrým srdcem, který dává druhou šanci.
Nebo můžete být za blbce, který do sebe nechá pořád dokola kopat tou stejnou botou. Můžete věřit, že jste se snažili pomoci, ale před ostatními budete za pitomce a jediné, co máte, jsou slzy, které ani na zármutek nestačí.Není to snadné rozhodnutí. Sobec nebo důvěřivý hlupák? Špatné svědomí nebo čisté? Bezcitnost nebo láska?
Rozhodnutí není snadné, ale pro mě je volba už po několikáté a navždy jasná.
ČTEŠ
Guide to happiness
RandomCesta ke štěstí Smůla i štěstí nikdy nejsou nekonečný. [Personal diary]