Jam 9.00 pagiSarah Watsens berjalan masuk ke pejabat Luth yang kosong. Bertahun meninggalkan Luth sendirian kerana berkahwin dengan hartawan old money David. Mengkhianati Luth yang di saat itu terkapai-kapai memerlukan semangat ketika jatuh.
" Sarah.. you tahu tak.. semua company Luth akan bankrup tak lama lagi? Rumah kereta segala hartanah Luth akan dijual sebab dia tak mampu nak bayar hutang company... he gonna lose everything... you nak hidup merempat dengan dia?"
Ulah David, memujuknya. Padahal itu bukan hal yang sebenar. Padah tamak sarah dia memilih David yang berolah. Hartawan itu memilih untuk menceraikannya dan berkahwin dengan anak billionaire luar negara.
Selang beberapa ketika, wajah Luth Ariffin terpampang di majalah majalah, surat khabar dan media sosial, sebagai Rich Eligible Bachelor. Perniagaan makin menaik, saham saham semakin meningkat termasuklah penampilan yang sangat.. urghh menggiurkan.
Dia tahu, Luth sangat mencintai dirinya. Bahkan setelah berkahwin, jejaka itu masih mahu berhubung dengannya. Tetapi Sarah selalu mengendah. Mahu tidak mahu Luth harus jatuh ke tangannya semula. Wang yang ditinggalkan David takkan bertahan lama.
" Hell yeah David!" raung hati Sarah.
Pintu dikuak. Kelihatan Luth masuk dengan muka berkerut. Sudah dua hari dia tidak balik ke rumah. Kerja- kerjanya menuntut dia meluangkan masa yang lebih di pejabat, apatah lagi apabila Ihdina berkeras mahu bekerja di luar. Ihdina Ihdina..
" Babe..." Sarah meluru memeluk tangan Luth.
" Apa you buat kat sini sarah?"
" I miss you... tu yang i datang sini.." Ujar Sarah sambil merebahkan badan ke peha Luth yang sudah duduk di kerusinya.
Luth cuma mendiamkan diri. Ada resah di hatinya melihat sarah gedik sebegini rupa. bukan resah membasah. tapi resah mengingat wajah Ihdina yang marah kepadanya tanpa usul periksa.
" You can text me.."
" You tak baca pun mesej-mesej i.."
" Sorry i am busy.."
" Sarah can you please leave me alone? I tak suka nanti kalau ada orang nampak.. "
" Luth, sejak bila you care semua tu..?"
" Sejak i dah.."
Tiba- tiba pintu terkuak lagi. Reza masuk ke dalam pejabat Luth. Buntang 4 mata melihat aksi mereka. Luth menoleh dan terkedu. Terdiam lagi sekali. Cepat-cepat dia menolak sarah turun dari pehanya. Apalah nasib selalu kantoi tak berpesanan.
" Wow... we got into some show.. you know what.. Whore show.." ujar Reza perlahan.
Luth melihat sosok di sisi Reza. Sosok yang membuat dia bingung dan resah. Ihdina berdiri polos memakai baju hitam putihnya.
" Shut up stupid moron!"
" Hey betina.. belah kau dari sini, busuk tahu tak.." Reza mulai meninggi suara.
Sarah memandang Luth.
" Baby.. you dengar tak apa dia panggil i.."
Ihdina meletakkan bekas makanan di meja Luth. Dia tersenyum dan terus keluar dari bilik pejabat yang sedang hangat itu. Mahu mengelak dari mendengar pelbagai lagi ayat-ayat yang tidak-tidak. Luth menolak tangan Sarah dan mengejar Ihdina. Ihdina pula berjalan sambil memegang perut yang bulat membesar. Sukar, kakinya kadang-kadang membekak dan selalu berasa lenguh. Dia sudah jarang memakai kasut tinggi dan cuma berselipar,
Kebetulan hari ini, dia mahu ke klinik untuk pemeriksaan diri dan kandungan. Dan.. sudah 2 hari Luth tidak pulang ke rumah. Jadi Ihdina mengambil keputusan untuk menghantar makanan sebelum ke klinik. Ingatkan nak makan bersama. Oh.. makan hati lagi rupanya. Ingatkan sibuk sangat dengan kerja, tapi sibuk dengan si sarah watsens.
Kebetulan juga, di awal pagi ini, lif di selenggara selama 1 jam. Dia terpaksa menapak tangga untuk naik ke tingkat 5. Naik 1 tangga dia berhenti dan itu memakan masa hampir setengah jam.
Dia memandang pintu tangga.. Dia termenung dan ambil keputusan untuk duduk sebentar.
" Ihdina.." Luth mendekatinya.
Ihdina cuma diam. Beberapa pekerja yang baru masuk mengucapkan selamat pagi kepada Luth.
" saya masak nasi lemak tadi.. tu yang bawa datang sekejap..."
" Thanks.." Luth memandang wajah Ihdina. Lama-lama pandangannya jatuh ke perut Ihdina. Dia mengusapkan tangan ke perut Ihdina. Ihdina tidak menolak. Apabila dari jauh kedengaran suara Sarah dan Reza yang bergaduh mulut,
Perlahan Luth memegang tangan Ihdina dan mengajaknya masuk ke bilik rehatnya.
Ihdina cuma menurut. Di situ mirip dengan sebuah kamar hotel. Memang khas untuk Luth Ariffin seorang. Dari shower sampailah ke katil. perfect. Ihdina duduk di sofa diikuti Luth.
" Sorry about tadi.. Sarah.."
" Its okay.. tak ada kena mengena dengan saya.."
Luth mengerutkan kening.
" and.. why..?"
" Why What....? kenapa orang gaji nak masuk campur...?"
Ihdina tersenyum. Sinis.
" ok stop... Dina please... sarah dengan saya memang tak ada apa-apa.. kenapa saya nak flirt dengan perempuan lain bila saya dah ada isteri...???"
Ihdina menoleh.
" Dina, you are my only wife.. we are having our child together.. kenapa awak nak cakap macam tu lagi... you are not my servant.."
Malas nak membahas. Ihdina terus berdiri. Dia mahu keluar dari bilik ini. Tetapi Luth segera menarik Ihdina. Segera dia memeluk dan mencium bibir polos Ihdina.
" Dina.. saya serius.. please say something.."
Why Dina why?? kenapa kaku.. kenapa terlalu dingin...???
------------
YOU ARE READING
Dia Kiriman Tuhan
Любовные романыIhdina akhirnya memutuskan memilih kerja yang sama sekali dia tidak menyangka akan dilakukannya demi menyelamatkan nasib keluarganya yang terbelit hutang. Gadis islamik seperti dia menarik perhatian luth untuk dijadikan "kilang" terbaik memproses zu...