"Bro.. kalau kau tak nak dengan isteri kau.. aku rela bro jadi suami dia..."Sudah satu jam Reza cuba melobi Luth. Entah daripada mana idea Reza yang tidak-tidak.
" Eh kau cakap.. macam tak pakai otak.."Luth merenung tajam Reza. Gila.
"Bro.. aku sedia bro terima janda.."
ujar Reza saja mengusik Luth yang sedang sibuk dihadapan komputernya. Mengimbau kenangan saat pertama kali bertemu Ihdina, hatinya terusik lucu dan... entah.. ketenangan?
" hurm, sorry but they fix this lift for one hour.. you can use the stair if you want..."
tegur Reza yang peramah sangat apabila berdepan dengan wanita." Yeah.. i know i have read the sign.. im just.. thinking about to climb the stair.."Ihdina memegang perutnya. Dalam usia 7 bulan begini, dan nak menaiki tangga sehingga tingkat 5, dalam keadaan berkejar masa, perlu 100 kali fikiran baru dia dapat membuat keputusan.
Luth tidak pulang ke rumah sudah dua hari. Selalunya akan ada mesej-mesej ringkas meskipun dia tidak membalasnya.
"oh.. so sorry.. hurm.. you can wait at the lounge.. hurm.. let me buy you a cup of coffee..?"
" Its okay.... i want to meet someone.."
"Oh.. who? oh by the way im Reza.. Reza Tan Sri Zainal.. im one of worker here.."
" Ihdina... "
Terbeliak biji mata Reza. Sudah pastilah dia mengenali nama itu!!!
"Ihdina?"
"Ye.."
"oh my god.. hurm sorry.. if im not mistaken.. you want to meet Luth?"
Ihdina terkejut. Lelaki di hadapannya kenal dia.
"Yes.."
"Oh my goodness.. im so sorry i dont know you at first.. saya kawan Luth.. kawan gay dia.. no no i mean.. kami memang kawan rapat...."
Ihdina memandang tak berkelip. Kawan baik mesti tahu rahsia kawan kan. Sudah pasti Reza tahu bagaimana anak di dalam kandungannya terjadi. Dengan sebuah perjanjian yang kini sudah tidak direlakan.
"oh.... tak apalah saya naik dulu.."
" oh okay.. saya pun nak naik juga... let me keep company you ya.. takut jatuh pula.." Reza sudah mula menebarkan jaring memikatnya mengetahui bahawa gadis di hadapannya ini bukanlah milik mutlak Luth.
" Sampai hati Luth tipu saya.. dia kata Ihdina orangnya biasa saja.. but you look shining and bright.."
Kalaulah Luth tahu bahawa dulu dia membayangkan Ihdina seorang yang tak ubah seperti Vixy, Laila, Tiara, shely, nash gadis-gadis yang kalau boleh semua nak di dedahkan, dari atas ke bawah. Gadis yang mudah sangat mengangkang tanpa diminta. Rambut jangan cakap, hari ni biru jangan jangan esok hijau. Shit Reza, jauh panggang dari api Ihdina dengan perempuan-perempuan tu.
Ihdina cuma tersenyum mendengar. Well, memang betul pun. Dia merasakan dirinya cuma gadis biasa. Tak ada kelebihan, apatah lagi keistimewaan untuk berada di sisi seorang Luth.
Mereka akhirnya sampai ke tingkat 5.
" Well welcome to Luth only private floor.. jom saya tunjuk bilik dia.."
Mereka berjalan beriringan.
" Biasa pagi-pagi macam ni dia dah masuk office.. you know.. workaholic.. some kind of.. tak macam saya.. i travel a lot actually.."
"We are here..."
Pintu bilik dikuak.
" Oh shit!" Reza cepat-cepat mengalih wajahnya kepada Ihdina. Wajah itu sedang kaku dengan mata tidak berkedip.
Sekejap mata ihdina dan mata Luth bertembung. Membuat kan masa seakan-akan berhenti 5 detik.
Ihdina memandang ke arah meja Luth. Sarah sedang duduk berehat-rehat di atas pehanya. Dia juga sudah tidak mendengar dan memberi fokus, telagah antara Reza dan Sarah. Dia juga mengelak dari memandang wajah Luth. Dia cuma sedikit mendekat meletakkan sebuah beg, di dalamnya ada bekal makanan untuk Luth. Kemudian dia terus keluar.
" Woi... i told you.. plan untuk surrogarate tu dah berakhir okay.. you dont have any chance either men.."
Luth menepuk bahu Reza. Dalam hatinya terasa beramarah. Berani-beraninya Reza cuba berfikir untuk memiliki Ihdina. Kalau dia sudah tidak layak, apatah lagi Reza. Perempuan juga di ganti bak pakaian.
YOU ARE READING
Dia Kiriman Tuhan
RomanceIhdina akhirnya memutuskan memilih kerja yang sama sekali dia tidak menyangka akan dilakukannya demi menyelamatkan nasib keluarganya yang terbelit hutang. Gadis islamik seperti dia menarik perhatian luth untuk dijadikan "kilang" terbaik memproses zu...