Alicia POV
Jam 7.00 pagi
Aku bangun dari tempat tidurku dan terus pergi ke bilik mandi.
Jam 7.45 pagi
Selesai mandi dan tukar baju,
aku turun ke tingkat bawah untuk pergi ke dapur."Harini aku nak buat spaghetti.Carbonara ke Bolognese?........Hmmm....Bolognese lah."Kataku sendirian.
.................................................
Jam 8.15 pagi
"Yeay!Dah siap."Kataku melihat kuah Bolognese dan spaghetti yang sudah boleh dimakan.
.
.
.
.
.
.
Sedang aku sibuk menikmati spaghetti Bolognese, tiba-tiba telefon yang diatas meja berbunyi menandakan mesej masuk.Aku mengambil telefon itu dan membukanya.
Ali Ghazali
Aku otw gi rumah kau.
Aku hampir tersedak membaca mesej yang dihantar Ali.
Baru sahaja aku mahu membalas mesej tersebut,aku terdengar loceng rumahku berbunyi.
Aku mengeluh dan terus bangun dari tempat duduk untuk membuka pintu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Cak! Hehehe."Kata Ali yang berada di depanku.Aku menjeling tidak puas hati.
"Awalnya kau datang.Dahlah tak dijemput."Kataku sedikit geram.
"Ala.......aku bosan lah duduk rumah.....ayah aku gi Jepun semalam ada urusan kerja."Balas Ali.
"Kenapa tak ikut?"Tanyaku.
"Malaslah.......bukannya gi jalan-jalan pun."Jawab Ali yang mula mencebik.
"Berapa lama?"Tanyaku lagi.
"Seminggu."Balas Ali singkat.
Aku hanya mengangguk faham.
.
.
.
.
.
.
"Tapi.......tak eloklah kalau orang nampak kau dengan aku je kat sini."Kataku sedikit risau."Jeng jeng jeng!"Ali mengambil Comot dari beg galasnya.
"Sebab tu aku bawak Comot."Kata Ali.
"Er......lantak kaulah."Balasku malas melayan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
End of Alicia POV"Kau masuk lah dulu,aku nak siram pokok jap."Kata Alicia.
"Epppp! Tak perlu."Balas Ali menahan Alicia.
"Kenapa pulak?"Tanya Alicia hairan.
"Aku dah siramkan."Jawab Ali tersenyum lebar.
Alicia terdiam seketika.
"Oh......okay."Balas Alicia.
.
.
.
.
.
.
Ali masuk ke dalam rumah tersebut.Langkahnya terhenti secara tiba-tiba.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Wah! Bau apa ni?!"Kata Ali penuh teruja."Spaghetti Bolognese."Jawab Alicia selamba.
"NAKKK!!"Jerit Ali.
"Ish kau ni......Tak payahlah terjerit-jerit.Pergi lah ambik kat dapur."Balas Alicia.
Ali mula berlari ke arah dapur.
"Macam budak kecik."Kata Alicia sambil menggeleng-geleng kepalanya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Selesai mereka berdua bersarapan,Ali berjalan pergi ke pintu belakang manakala Alicia sedang sibuk membasuh pinggan di dalam sinki.Ali cuba membuka pintu tersebut.
"Eh,kunci lah."Kata Ali perlahan.
Ali mendapat satu idea bernas.
Dia mengambil IRIS di dalam poket dan terus memakainya.
Ali meng-scan pintu tersebut.
.
.
.
.
.
.
"Ok cun.Dah siap."Kata Ali.Belum sempat Ali membuka pintu tersebut,dia merasakan seseorang memegang bahunya kuat.
"Adeh! Sakit la Alicia."Ali mengerang kesakitan.
"Apa yang kau cuba buat?"Tanya Alicia sambil memberi jelingan maut kepada Ali.
"Gulp!"Ali menelan air liurnya takut.
"A-aku.......aku.....n-nak bukak p-pintu ni."Jawab Ali gugup.
"Haih.........tak payahlah sampai nak pakai IRIS......"Alicia meng-scan ibu jarinya dan pintu tersebut terus terbuka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ali mula ternganga.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Woahhhh!"Kata Ali teruja."Tempat apa ni Alicia? Luasnyaaaa."Tanya Ali.
"Oh,ni tempat aku berlatih.Kalau aku malas nak berlatih kat MATA,aku berlatih kat sini je."Balas Alicia.
"Bestnya.....ada tempat latihan sendiri."Kata Ali.
"Bolehla."Balas Alicia.
"Tapi.......kau tak pakai gajet lah kan? Sebab gajet, MATA yang simpan."Tanya Ali meminta kepastian.
"Bergantung.Kalau aku nak pakai balistik,aku ambik dari MATA.Kalau aku just nak training akrobatik,aku tak payah susah-susah nak amik balistik."Jelas Alicia.
"Oh..........."Ali mengangguk faham.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Alicia."Panggil Ali.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Hm?"Balas Alicia.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Jom lawan."Hai guys.Apa khabar?
Sorry chapter harini pendek🙏
Tapi takpe,chapter seterusnya mungkin panjang.Eh!Ali nak lawan Alicia lah.
Siapa menang agaknye?Nantikan chapter seterusnya tau!
Jangan lupa Vote dan Comment!!!
Stay Tune and Byebye
YOU ARE READING
Alicia Side Story(Spoiler EATM)
FanficContains Ejen Ali The Movie Spoiler "Jangan tengok apa yang kau hilang,Tapi tengok apa yang ada depan mata"-Alicia Kheng Mengisahkan Alicia yang cuba membongkarkan rahsia disebalik kematian kedua ibubapanya yang tidak pernah dia ketahui identiti seb...