MANHUA
En temel anlamı ile Anakara Çin, Hong Kong ve Tayvan yapımı Çince çizgi romanlardır. Fakat şimdi içinizde sinirlenenler olacağı için gelin biz buna Japonya'nın mangasının Çin versiyonu diyelim.
Manhua sözcük olarak başlangıçta 18. yüzyıldan kalma bir Çin mürekkep sanatı terimdir. Feng Zikai 1925 serisi karikatürlerinde Zikai Manhua başlığını ekleyerek modern anlamda terimi yeniden başlattı.
♢ Manhua, kabaca 1867-1927 yılları arasında, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında doğdu.
♢ Manga gibi her türden konuyu ele alır.
Mangadan farkı nedir?
♢ Gerçek insanlara benzeyen detaylarıyla yenilikçi ve gerçekçi çizimlere sahiptir.
♢ Geneli siyah beyaz olsa da renkli olabilirler.
WEBCOMİC
Webcomics (veya "Online Comics", "Internet Comics"), bir internet sitesinde yayınlanan çizgi romanlardır.
Webcomic'ler, geleneksel "comic strip"lerden (şerit halinde, genelde birbirini takip eden üç panelden oluşan çalışmalar) grafik roman ve avangart çizgi romanlara pek çok tarz, tür ve konuyu kapsarlar.
Bir önceki tanıtımda hatırlarsanız Webtoon'dan söz etmiştik. Genel hattı ile aynı şeyler Webcomic için de geçerlidir. Zaten Webtoon da Webcomic'ten esinlenmiştir.
Ancak her ülkenin internet çizgi romanları farklılık gösterebiliyor. En çarpıcı ayrımı da Çin ve Kore versiyonlarında görüyoruz.
Şu bir gerçek ki, Çin Webcomic'leri bütün versiyonlar içerisinde en gerçekçi çizileni. ^^
Örnekler; Quan Zhi Gao Shou, Song of the Long March, The Ravages of Time, The One, Feng Shen Ji, Ingénuo, Orange (Benjamin), Douluo Dalu, The Legend of The Sun Knight, Oishi Huanxiang Ye, Shen Yin Wang Zuo, Remember (Benjamin), Zhe Ge Hei Dao You Dian Meng, Step, The History of The West Wing, 1520, An Ideal World, Here U Are, Wild Animals, Hate You Love You, Circle (Wang Zi Ying), Cry For Me, Marshal Your Wife Run Away, Princess in Prince's Harem, Take Your Pills Sir.
⇨ Örneklerin birçoğunun Çin Draması mevcut. Fakat biz önce okumanızı, daha sonra izlemenizi tavsiye ediyoruz!
⇨ Bulabileceğiniz kendilerine has siteler var. Burada o siteleri vermemiz hoş olmaz. Ancak şeker parmaklarınızı oynatıp örneklerden birisini bile google babaya sorarsanız, o size çok daha fazlasının yer aldığı müthiş mekanları gösterecektir.
Gelecek bölümde görüşmek üzere! O vakte kadar kendinize iyi bakın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayran Kurgu Eskizi
RandomBir Japon atasözü der ki: Öğretmek öğrenmektir. Asya çizgi dünyasının inceliklerini birlikte öğrenmeye var mısın? Yabancı olduğun kavramları keşfedebilir, mangaka olma yolunda atılımlar yapabilirsin. Death Note'a hayran kalabilir, bir L eskizi oluş...