♥ Türkçe: Japonca'da genç kız anlamına gelmektedir.
♥ 少女 şeklinde yazılmaktadır.
♥ Anime-manga içerisindeki kullanımı: Klişe cennetine mi düşmek istiyorsunuz? Bunun için uzaklarda anime-manga aramanıza gerek yok çünkü shoujo türü tam da aradığınız klişeleri içinde barındırıyor.
Tüm bu klişelere rağmen, evet bir pembe dizi değildir ama bir Arka Sokaklar, Kurtlar Vadisi de değildir. Kavga, hır, gür aranmaz.
Genelde baba romantik komedilerdir. Romantik dram olduğu da görülmüştür. Ana karakterimiz çoğunlukla lise çağında bir kızdır ve ne hikmetse en tuhaf kişiye aşık olmuştur. Türlü saçmalıklar yapar ve başını belaya sokar. Tabii bu sırada erkek karakterimizin kalbini çalmayı da başarır. Bu klişe size de bir yerden tanıdık geldi mi?
Elbette bütün shoujo animeler içinde bu klişeyi barındırmaz. İstisnalar da vardır ki, onlar da zaten bu türün alt türlerinin doğmasına sebep olmuştur. En bilinenlerinden Mahou Shoujo; ana karakterin aşk veya adalet adına savaşmak için üstün özelliklerle donatıldığı türdür.
Karakterler ya çok iyidir, ya çok kötüdür. Gri tonda karakterler pek bulunmaz.
İlk dikkatinizi çeken senaryodan çok çizimler olur. Çünkü karakterler sevimli tarzın üstünde ışıl ışıl, parlak ve bir rüyadan fırlamış gibilerdir. Yüzlerine baktığınızda bir estetik cerrahi uzmanının ellerinden çıktığını düşünmeniz olasıdır.
Çoğunlukla kızlara hitap eden bir tür olsa da içinde komedi barındırması erkeklerin de ilgisini çekebiliyor. Kim bilir? Kızların güzel olması yüzünden izliyor olabilirler de. Tıpkı kız izleyicilerin yakışıklı karakterler yüzünden bu klişeden kopamaması gibi.
Peki tüm bu klişelere rağmen hala neden delicesine shoujo okuyoruz veya izliyoruz? Sanırım bu da biz shoujo hayranlarının küçük sırrı. Ne dersiniz? ;)
♥ Örnekler: Kimi Ni Todoke, Wolf Girl and Black Prince, Lovely Complex, İtazurana Kiss, Sailor Moon, Lady Oscar, Ao Haru Ride, Orange, Şeker Kız Candy en güzel örneklerindendir.
♥ Şeker Kız Candy ve Sailor Moon (Ay Savaşçısı) Türkiye'de de yayınlanmıştır. Hatta bir zamanların çocukluğunu güzel süslemişlerdir.
♥ Diğer manga-anime türlerinde görüşmek üzere. Bizi takip etmeyi ve hala çalışmamızdan haberi olmayan arkadaşlarınızı bu satırlara etiketlemeyi lütfen unutmayın. Mutlu kalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayran Kurgu Eskizi
AléatoireBir Japon atasözü der ki: Öğretmek öğrenmektir. Asya çizgi dünyasının inceliklerini birlikte öğrenmeye var mısın? Yabancı olduğun kavramları keşfedebilir, mangaka olma yolunda atılımlar yapabilirsin. Death Note'a hayran kalabilir, bir L eskizi oluş...