Kan! Şiddet! Arzu! Savaş! Politika! Aksiyon! Gerilim! Silahlar! Katiller! Bam- Bam! Ve ölüm!
Hoş geldin SEİNEN!
♥ Türkçe: Japonca'da "genç-büyük" anlamına gelse de biz bunu aslında "yetişkin" ve "olgun" olarak ifade edebiliriz.
♥ 青年 şeklinde yazılmaktadır.
♥ Anime-manga içerisindeki kullanımı: Genelde 18-30 yaş arası erkek okuyucu/izleyici kitlesini hedef alan bir manga türüdür, fakat 40 yaş civarı iş adamlarını amaçlayan bazı çizgi romanlarda okuyucu/izleyici kitlesi daha yaşlı olabilir. Çok çeşitli çizim stillerini barındırır ve avangarddan pornografiye kadar değişen oldukça geniş bir konu yelpazesi vardır. Fakat ecchi ile karıştırılmaması gerekir.
Romantizm, aşk ve komediden çok; cinsellik ve şiddet içerir. Bu tür genelde içerisinde fantastik, bilimkurgu, aksiyon öğeleri bulundurur.
Peki sizce seinen mi shounen mi?
Bir gerçek var ki; o da seinen türünün shounen türünden çok daha gerçekçi olduğudur. Eğer gülmek ve okurken eğlenmek istiyorsanız shounen; ama yok, daha ciddi düşünelim diyorsanız seinen okumanızı veya izlemenizi öneririz.
Bir çizgi romanın seinen olup olmadığını söylemenin en genel yolu orijinal kanji metnin üzerinde furigananın kullanılıp kullanılmadığına bakmaktır. Furigananın olmayışı, yetişkin okuyucu kitlesinin hedeflendiğini ima etmektedir. Manganın yayınlandığı derginin başlığı da önemli bir göstergedir. Başlığında "young" (genç) kelimesini içeren Japonca manga dergileri (ör: Young Jump) seinendir.
♥ Örnekler: Berserk, Akira, Ghost in the Shell, Hellsing, Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin, Mushishi, Knights of Sidonia, Darken than Black, Fate: Zero en güzel örneklerindendir.
♥ Diğer manga-anime türlerinde görüşmek üzere. Bizi takip etmeyi ve hala çalışmamızdan haberi olmayan arkadaşlarınızı bu satırlara etiketlemeyi lütfen unutmayın. Mutlu kalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayran Kurgu Eskizi
De TodoBir Japon atasözü der ki: Öğretmek öğrenmektir. Asya çizgi dünyasının inceliklerini birlikte öğrenmeye var mısın? Yabancı olduğun kavramları keşfedebilir, mangaka olma yolunda atılımlar yapabilirsin. Death Note'a hayran kalabilir, bir L eskizi oluş...