Banalna misja

1.1K 77 19
                                    

Miała to być prosta misja, wręcz banalna dla nich. W końcu co nowego może się zdarzyć podczas niszczenia wrogiej, dopiero rodzącej się organizacji?

Nic.

A przynajmniej tak myślał Dazai, nim nie rozpoczęli ataku. Chuuya rzucił się między przeciwników, a Osamu spokojnie strzelał w nich z pistoletu. Po kilku minutach oczyścili w ten sposób całą polanę wokół metalowego budynku. Wiedząc, że to koniec i zostało im jedynie przeszukanie tego miejsca, rozluźnili się, zaczynając kłócić między sobą.

— Chuuya, musisz popracować nad swoją szybkością. Zostajesz w tyle — rzekł Dazai z miną znawcy, ruszając przodem.

— Że co do cholery?! Wracaj tu, Dazai, zaraz i ciebie zabiję! — wrzasnął Nakahara. Otoczyła go czerwona aura, świadcząca o użyciu Zdolności. Z okrzykiem ruszył na Dazaia, jednak coś nagle owinęło się wokół jego ramienia i pociągnęło w tył. Zaskoczony ciszą Osamu odwrócił się i szeroko otworzył oczy, widząc, jak z lasu wybiega kilkadziesiąt postaci, a dalej jest ich jeszcze więcej. Chuuya na ziemi siłował się z łańcuchem, próbując go z siebie zrzucić, ale ten tylko zaciskał się coraz mocniej i mocniej. Nakahara krzyknął z bólu i zacisnął zęby, czując, że jego ręka zostanie zaraz zmiażdżona.

— Chuuya! — krzyknął Dazai, wymierzając pistoletem w człowieka na czele. Ubrany był w czarną szatę, a na twarzy, jak wszyscy członkowie tej organizacji, miał maskę rudo-czarnego lisa. W obu dłoniach trzymał powoli falujące łańcuchy. To właśnie jeden z nich trzymał Chuuyę w miejscu.

To musi być jego Zdolność, pomyślał zaniepokojony Osamu. Ale w informacjach nie było wzmianki o kimś takim ani o większej grupie! Niedobrze, ktoś musiał nas oszukać.

Muszę go dotknąć i zneutralizować jego moc. Wtedy Chuuya będzie mógł się uwolnić i ich wybić.

— Poddaj się, albo on zginie — rzekł zamaskowany mężczyzna. Kolejny łańcuch wystrzelił w przód i owinął wokół szyi Nakahary, który zacharczał, wolną ręką próbując odsunąć metal. Nie rozumiał, dlaczego nie może użyć swojej mocy i zaatakować tego gościa. Coś tu było bardzo nie halo!

— Dobrze — westchnął Dazai. — Oddam się w wasze ręce.

Odrzucił pistolet w bok i z rękami w górze powoli ruszył naprzód. Mijając Chuuyę zgiął mały palec do połowy. Był to sygnał.

W końcu stanął kilka metrów przed człowiekiem w masce, który parsknął głośno i rozkazał go złapać. Dazai zagryzł wargę. Dalej był za daleko, ale celowo wykonał ten ruch, mając nadzieję, że zmyli on przeciwnika i sprawi, iż wyda się bardziej bezbronny, zestresowany i obawiający o los swego partnera. Dzięki temu może udałoby mu się go dosięgnąć.

Słyszał, że Chuuya dusi się coraz mocniej.

Dwóch ludzi pochwyciło jego ramiona i wykręciło je w tył. Mimo to pozostali nie opuścili broni i dalej w niego celowali. Cholera.

— Ogłuszcie go — rozkazał przywódca. Dazai opuścił głowę, chcąc pokazać, że się poddaje, ale w rzeczywistości napiął się wtedy i gwałtownie szarpnął głową w tył. Uderzył przeciwnika i wolnym ramieniem przywalił drugiemu. Nietrzymany, wystrzelił w kierunku przywódcy, tylko na nim skupiając swój wzrok. Usłyszał strzały, a potem ból przeszył go w kilkunastu miejscach naraz. Zachwiał się gwałtownie i upadł pod nogi mężczyzny.

— Głupiec — skomentował ten jedynie, ale Dazai, zaciskając zęby, opuszkami palców dotknął jego kostki.

— Chuuya, teraz! — krzyknął, słysząc szczęk opadających łańcuchów. Zakaszlał ostro krwią.

Och, Nadawcy Ciemnej Hańby, nie budźcie mnie ponownie.

Dazai uśmiechnął się, słysząc tą dobrze znaną sobie formułkę. Zamknął oczy i począł wsłuchiwać w odgłosy praktycznie jednostronnej walki. Chuuya niszczył na swojej drodze wszystko, wysyłając przed siebie potężne kule grawitacji. Osamu powoli podniósł się na kolana, gdy Nakahara minął go, podążając za rozbiegającymi się ludźmi.

Ale coś było nie tak. Dazai zmrużył oczy, dokładnie obserwując krążących wokół drzew ludzi. Mimo że co chwila któryś z nich ginął, zdawało się ich nie ubywać.

Szeroko otworzył oczy, kiedy zdał sobie sprawę, że przeciwnik jest jeszcze liczniejszy. To musiała być pułapka, aby nas wykończyć!, pomyślał niespokojnie, patrząc na oddalającego się Nakaharę. Widział, jak ten już zaczyna kasłać krwią, mimo to tworząc coraz większe pociski.

Dazai zacisnął zęby, dźwigając na nogi. Czuł się słabo, ale najszybciej jak potrafił ruszył za Chuuyą. Kiedy ten wyczyścił drogę na wprost siebie, szybko wyciągnął rękę i anulował jego moc. Źrenice Nakahary gwałtownie rozszerzyły się, gdy powróciła mu świadomość, ale w następnej chwili już zemdlał prosto w ramiona Dazaia. Ten pochylił się i czym prędzej przeciągnął go do znajdującego blisko, płytkiego bajora. Wrzucił tam ciało Chuuyi i zaraz począł oddalać się. Wziął z ziemi pistolet i strzelił, gdy między drzewami mignęła mu ludzka sylwetka. Wtem usłyszał strzał i poczuł ból. Upadł. Ale był już daleko od Nakahary, więc było dobrze.

Wiedział, że przeciwnicy zaraz podejdą sprawdzić, czy go zabili. Zatrzymał więc swoje serce, mając nadzieję, że nie zabiorą jego ciała, nim nie odzyska przytomności.

Najwyraźniej miał ogromnego farta, bo gdy otworzył oczy, wokół nikogo nie było. Otaczała go jedynie cisza. Stęknął, dźwigając na kolana. Poczuł, jak krew spływa z licznych ran. Wyciągnął z kieszeni telefon i zadzwonił do Akutagawy. Podał mu swoją lokalizację, dodając, by szukał jeziora. Potem urządzenie wypadło mu z dłoni. Nie przejął się nim i po długim czasie dotarł nad bajoro. Nieprzytomny Chuuya leżał na plecach, oddychając spokojnie. Dazai uniósł kąciki ust, wchodząc do wody i legnął na boku. Wypluł krew z ust i wyciągnął rękę, by pogładzić swego partnera po policzku. Westchnął, zamykając oczy i przysuwając bliżej Chuuyi. Chłodna woda moczyła mu ubrania i bandaże, ale nie przejmował się tym. Oparł głowę na znajdującej się nad wodą piersi Nakahary, nie chcąc utonąć, gdy straci przytomność. A był zbyt wykończony, by czekać na Akutagawę.

Nie miał pojęcia, czy jego wychowanek zdąży, nim się wykrwawi. Tyle kulek nie dostał naprawdę dawno, ale nie było niczego, czego nie zrobiłby dla Chuuyi. Bo choć tak często się kłócili, Dazaiowi cholernie na nim zależało i zamierzał go chronić tak długo, jak tylko będzie w stanie.

o n e s h o t s || Bungou Stray Dogs || ZAKOŃCZONEOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz