İlk gün {¢}

52 5 0
                                    

Azerbaycanlıyım. Kolej burada sizin Lise gibi bir yer. Yani zengin züppelerinin gittiği Kolejlerden sanmayın. Kolej denilmesinin sebebi burayı bitirdiğinde  ünüversite gibi sana okuduğun bölümü bitirdiğinde diploma veriliyordu.

Eylül 18 kolej açıldığı ilk gün. Benim ilk yılım. Çok heyecanlıydım. Annemle gitmiştim. Beni sakinleştiriyordu. Etrafta tanımadığım bir çok öğrenci benim gibi heyecanlıydı. Heyecanla kazandığımız bölümün açıklanmasını bekliyorduk. Diğerlerini bilmem ama ben çok heyecanlıydım. Çünkü istediğim bölümü tutturmuştum. Daha doğrusu annemin istediği bölümü. Benim banka da bir çalışan olmamı istiyordu. Kazandığım bölümde bununla ilgiliydi. Sonuçta annem mutluysa ve bunu istiyorsa, bende mutlu olurdum, mutluydum da.

Ben istemesem bile istemeden birilerini izliyordum. Bu alışkanlık hale gelmişti. Gözüme kestirdiğim birini izlerdim. Bu sefer erkek bir öğrenciyi izliyordum beklerken. Uzun boylu, siyah saçlı, qamzeli, ama dış görünüşünden avareye benziyen bir tipti. Güzel gülüşü vardı. Acaba sevgilisi var mı? Ve ya olmuşmu hiç? Diye düşündüm. Benim 1 kez sevgilim olnuştu. Ama hiç bir zaman sevmemiştim onu. Acaba bu çocuk birini gerçekten sevdi mi? Size qarip gele bilir bu soruları neden kendime soruyorum? diye. Sadece takıntı. Kızlara bile böyleydim. Harakeylerini ,konuşma tarzını falan izler, kendime sorular sorardım.

Sırayla kazandığımız bölümler seslenirken o yöne doğru gidiyordu öğrenciler. Sonunda benim bölümümü duyduğumda o yöne doğru gittim. Çoğumuz kızdık. Öğretmen bizi yönlendirdiginde sınıfımızda doğru gidiyorduk. İkinci katta 22.oda bizim sınıftı. Okulda bile nerdeyse her yıl oturduğum ortadan ilk sıra pencere tarafı oturdum. Sınıftakileri saydığım da 18 kız 2 erkek olduğumuzu farkettim. Toplamda 20 kişiydik.

Yanımdaki kız benimle kolusmaya çalışıyordu. Ben de her sorusuna gülümseyerek cevap veriyordum. Şen-şakrak bir kıza benziyordu. Ancak ilk yıldan kimseye tam güvenemezdim. Her kes bunu bana tembihliyordu.

Her gün 3 ders işlenicekdi. Her ders 90 dakika olucaktı. Lakin her 45 dakika sonunda 5-10-5-15-5 dakika olaraq teneffüs olucaktı. Sırasıyla sınıftaki lerle ve öğretmenlerle tanışmıştım. İlk ders Bedendi. Öğretmen nelerin gerektiğini bize anlattıktan sonra serbest bırakmıştı. Sonraki ders İngilizceydi. İngilizcem iyiydi bu yüzden sıkıntı çekmeyecektim. En sondaki derste İktisadiyyattı. Yani kazandığım bölümün dersi. Biraz zor gibi gözüküyordu.

Ders saat 18:30 da bitiyordu. Zil çaldığında vedalaşıp kolejden çıkmıştık. İlk günüm iyi geçmişti.

İmkansızım {¢}Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin