sa pun x tau napa sa mo jeles. mungkin sa mo si andrew bagi perhatian sama sa saturang ja haha. lgpun staff baru takkan mo bg muka bengis kan.
pas beberapa ari gitu tiba2 si angela bilang "want to come to church seminar wt me?"
aik pndai pula ni prempuan mo pgi church.. sa terus terang ja ckp sa x pena p church sejak parents sa divorce.. apa lg klau tiba2 p seminar..
dia bilang kasi kawn dia saja pgi.... sa pkir2 ba yala.. sejak shes gonna be a part of d family jga.. might as well get to know her better. bt shes everything i expect her to be la.. charming lady... sa pandai trsenyum klau dia buat joke.. i hate to admit it, but i kinda like her.
time kmi di church tu 2nd day sda.. bila kmi masuk ramai sda urg dlm tu bilik.. tp tda urg mo duduk di depan2 ni.. si angela direct p depan..di tengah2 lg tu ngam2 facing tu speaker.. pastu bila sa duduk si angela kasi tinggal sa n p crita ngan kawan2 dia d blakang.. sa diam2 ja ni feelin damn akward..mo buat sign of cross pun blum tentu pass tiba2 duduk sni haha.. tiba2 kan sa rasa mcm ada org tingu sa.. tu urg di blakang di sebelah hujung kanan... sa p la pura2 tingu di blakang mo cr si angela kunun
sekali tingu si ethan pula ni yg duduk di hujung sna.
"aik" sa bilang. si ethan lambai pastu senyum. dia pakai jacket ni. ngam2 tu kan tu speaker masuk.. father pula dari philipines ni.
Terus terang x masuk kepala sa time dia ceramah. tp tu father bkin sa rimas bila dia p berdiri di tengah2 pastu brckp di mikrofon.. he looks at me like he can see through my soul..uncover all my dirty secrets.. tau ka mcm mana perasaan sa time tu haha..dia tgh ckp psal dosa n saitan lg tu ... sa terasa mcm sa jak tu devil yg duduk2 sana sebelah dia haha..
to make matter worst dia bilang "i can read and see through your minds"
mcm sa mo lari jak ni. hahaha. pas abis tu seminar kan sa p mo cari si ethan... dia masi duduk sna sembahyang ni.. sa tngula dia abis sembahyang pastu p tegur dia..
"Ethan..lamanya x jmpa ko." sa bilang ni.
"k samala. mcm mana sda ko?" dia bilang ni.
"ok jaa.. ehh so hows u n si cindy? bila kamu mo kahwin?" sa bilang.
bila dia trdiam trus sa risau ni. sa takut durang putus sda. tp ethan bilang durang trpaksa postpone. sa x mo tnya jga manatau sensetive. sa buat mcm besa2 ja n crita ngan dia..
pas sa msk kreta ngan si angela kan dia trus buat muka serius ni.. "your friend ka si ethan?" dia bilang ni. oh si angela pun kanal pula. yala durang dua slalu p church kan.
trus dia bilang, "he got brain tumour tu.."
cancer.
sa trdiam sekejap ni. trus sa tingu tu church. pnya lama sa x contact durang dua tiba2 sa dpt tau dia ada cancer. si cindy pun diam2 ja ni. sa trus letak tangan sa di dada sa ni ..sa rasa sedih btl ngan si ethan.. mcm sa mo lari blk p church cari si ethan ja.
trlampau sibuk ngan idup masing2 lupa sda mcm mana keadaan kawan. mo dkat 1 tahun sda tu kmi x pena bercontact. maka dlu kolej kmi rapat jga tu. sedih btul sa ni.
sa blk ruma sa tu mlm.. terketar2 tangan sa call si cindy.
"why u never told me?" sa kestau si cindy ni. "i would have visited you guys."
si cindy sma ethan pindah p kl sda pula. si cindy sambung blajar ambil law di kl. si ethan blajar ambik master dia.
si cindy bilang he will be fine. sbab ari tu sda operation buang tu tumour. sa bilang brapa lama sda .. dia bilang lama jga sda... si ethan time tu mo bngun dr tidur tp x dpt.. kepala dia sakit betul. skali dia x dpt gerak badan dia.. adik laki dia p call ambulance trus.. bila check scan durang npk tu tumour di kepala dia..
kena operate tuk buang sda.. jd skrang dia tgh recovering laa...tp tu recovery mmg lama smpai study dia tergantung...skrang trpaksa balik KK ngan family dia
"so everything will be fine la kan" sa bilang.
"ya ba. jgn la ba ko risau brabis. anyway sa rindu ko oh. btl2 lama ni ko menghilang." si cindy bilang.
sa menghilang ka.. sa d kk ja ni memantats ngan si andrew hahaha. sa p crita dia psal si andrew ni. mo 2 jam ba kmi brckp. ketawa si cindy brabis ni. dia bilang siuk btl tp klau si andrew mo move on cari urg lain sda mcm mana.
sa bilang what to do la.. move on la kmi. trus si cindy bilang minta tlg.. sa bilang apa.. tulung dia tingu2 si ethan ah.. bah yala sa bilang.. nanti klau ada apa2 suru si ethan cari sa ja. mlm tu kan sa p check ni fb durang.. si ethan mcm sihat ja dlm fb dia.. ada gmbr dia sma si cindy berpeluk2.. happy btul muka durang.
tp kan mmg sa rasa sa ni pmbawa malang oh. baru x smpai 1 minggu tu kan tiba2 si ethan kena msk hospital balik.
dia di intensive unit tu. sa dtg time tghari.
bila sa masuk tu bilik si ethan senyum ni trus. dia kena sambung tiub ni. sbenarnya sa paling takut la pgi hospital. sa kasi berani ja tu pgi tngu si ethan.
"Hi kelly" dia bilang.
"how r u" sa bilang. sa p duduk di sebelah dia.
"in pain" dia bilang. sa x bole bayangkan mcm mana sakit dia. tp sa kasi pkir positif ja.
"u will be fine once they treat u." sa bilang.
"i dont think i will make it..." dia bilang..sayu ni muka dia. time kmi di college kan stiap kali ethan mo ckp sa sma sa, sa respon dlm english ni. last2 dia terbesa ckp english ngan sa.
"no la. everything will be fine. dont think so much." sa bilang.
trus dia senyum ni. "maybe.." dia bilang. "ko pena trpkir ka klau kita mati kita p mana?"
sa mengeluh ni. "sa x fkir byk psal kematian ethan. i jst live my life to the fullest."
"the truth is im frustrated bcos im the same like u." dia bilang. "i wanted to live long , i have a lot of plans. now this happens to me. i jst dont know how to cope wt it. im not ready to die just yet. i feel angry at those people who took their life to suicide. while i wanted to live so much. i feel angry at god ...for not helping me"
sa diam2 ja dgr dia ckp ni. speechless sda. "but ur still alive and breathing ethan. dont give up. n dont be angry it will make u more stressed."
"maybe god have better plans for me. but not in this life." dia bilang.
"u mean reborn kan" sa bilang ni.
"what r u? buddha?" dia bilang sma sa ni.
"sbab ko bilang not in this life." sa bilang. "buddha kan yg reborn? yg jd cacing tu. mcm manala kalau ko reborn jd cacing ethan. mcm mana sa mo kanal ko mana satu"
dia ketawa ni. mcm senang hati sa tingu dia ketawa.
"you will be ok ethan. jst pray to god.. " sa bilang. tp mcm akward sa sebut perkataan god.
"they told me that if i proceed wt the next surgery i can be a vegetable."
trus kmi dua2 diam ni. "no, its just a risk. everything has its risk. im sure they will do n provide you the best out here."
dia hembus nafas pjg pastu senyum ni. "kali la kan" dia bilang.
besok2 tu kan dia pnya surgery succesful..jd dia rehat ja di hospital.. tidur ja dia... .si cindy dtg jga tu malam.. jaga dia... sa bwa si andrew ni ikut sa p hospital.. ada family, kwn2 si ethan jga sana.. bila kmi dtg si cindy tingu ja si andrew dr atas smpai bwa..
tp si cindy p main2 ngan sa "your boyfriend?" dia bilang ni.
"no.. jst my friend" sa blang n kasi besar mata sa tingu dia..
"im still alive" ethan bilang sma sa. kepala dia kena balut bandage putih ni.
"duh of course u r" sa bilang. tp kn mata si ethan mcm pndai curi2 juling. pandai ndk balance ni sa tingu.
"budu o kan dia" si cindy bilang. "blk2 ckp yg bukan2" sa senyum ja tingu si ethan.
.....
malam tu kan time sa sma si andrew balik dia tiba2 pigang tangan sa ni. dia bwa sa p dkat tu sofa.
dia duduk pastu bilang "come...sit on my lap.."
sa duduk sajala atas paha dia. sa letak tangan sa keliling leher dia. dia pigang pinggang n paha sa pastu tingu mata sa.
"i love you" dia bilang ni. sa trus tingu bwa ni.. dia kasi guyang paha dia. "dont u love me?" dia bilang.
sa tringat ni ayat sa sma si cindy balik. if im not the one, mmg si andrew akan move on ni. tp hati sa masi berkeras oh. sa diam2 ja ni tingu si andrew. dia trus peluk ja sa mcm anak patung ni.
mmg sa mcm anak patung ni.. tda feeling..
tp dr sana sa rapat balik ngan si cindy n ethan.. mmg selepas tu surgery si ethan mcm lumpuh. mata dia trjuling sebelah. dia x bole jln. pastu kepala dia miring ni. tp dia masi sedar n brckp mcm besa.. doktor bilang perlu masa utk dia sembuh..
cindy blk kl sda tu.. jd sa p lepak2 ngan si ethan n kwn2 dia..kmi slalu brjmpa di church.. pastu kadang2 lunch time ka dinner time mama dia pandai suru sa p ruma.. sa pgi ja la..
si andrew mcm x brapa happy sbab mlm2 sa slalu kuar ni..hari minggu pun p lepak ngan ethan n kwn2 dia. si ethan pandai jln skit2.. tp skali kan 1 kali tu si ethan trjatuh time dia d ruma dia. dia jatuh ja trus mcm pengsan. durang trus pgl ambulans bwa pgi hospital. sa di opis time tu. sa trus EL. x tenteram sda ni. .kakak si ethan yg call sa.
sa kasi tgl ja keja sa pastu p hospital ni. kana check rupanya ada ketumbuhan lg balik. brpusing2 tu bilik sa rasa ni. si cindy pun kana call sda blk kk.
bsk tu sa pgi lagi hospital.. si ethan masi lg blum bangun.. sa pigang kaki dia .. sejuk ni..trus sa mo kasi panas pakai tangan sa..pastu sa kasi selimut kaki dia..sa p duduk sbelah katil dia pastu bilang "dont give up ethan."
sekali dia buka mata tekejut sa ni. "hi" dia bilang.
astaga..br sa mo pgl nurse konon trus dia bilang "dr klmarin lg sa bangun ba"
"oh ya ka.." sa bilang. "patutla tu nurse bilang ko tidur. sa pkir koma"
"sa high ni" dia bilang.
ketawa ni sa. tp dia mmg high oo.. dia x bole adjust kepala dia ni..mcm lembik2 gitu.. sa p tulung adjust supaya selesa tu kepala dia atas bantal..
mana c cindy ah.. blum dtg ni.. sa pgi message dia.. sa di sni hospital sda. trus dia jwb.. dia x dpt beli flight ticket.. x sempat.. sa bilang bli ni malam la.. dia bilang mahal.
mahal. tu ja alasan dia?
sa bilang sa bli tu tickt tuk ko la.. dia x respon ni.
mcm lain ja si cindy ni.
trus dtg family si ethan kan.. durang ambil alih la.. sa lmbai2 ngan dia pastu balik.
sa blk ruma si andrew ni. tda dia. tp sa ada kunci. sa kasi makan si bobby pastu blk ruma sa.
bila si ethan ok skit lg sa p ruma dia... sa p bwa dia masuk kreta.. kasi lipat tu kerusi roda n letak d blakang kreta. kmi pgi tanjung lipat ni.. sa tulak ja kerusi roda dia..kmi p tingu laut.
"cindy kasi tinggal sa sda.. " dia bilang.
"i know..." sa bilang.
"is that why u kidnap me n bring me here?" dia bilang ni.
"i jst want u to relax n look at the sea." sa bilang ni. trus kmi diam2 ja tingu tu laut ni..ngam2 sunset..warna merah tu langit. "are u still feelin angry?" sa bilang last2.
"no. i accepted my fate. " dia bilang. "god has something much better planned for me."
"i guess so." sa bilang.
"sometimes we just have to put a little faith in Him." si ethan bilang.
"faith? means trusting n hoping." sa bilang.
"well things happens for a reason. im sure theres some good in it bcos god loves us"
sa diam2 ja ni. trus si ethan bilang "ko masi sma si andrew?"
trus sa tingu dia . "ndaklaa.. sma ngan dia maksud apa..kwn ja ba tu"
"si cindy sda kestau ba kmu mcm mana"
errrr!!....buli ka sa lari kasi tinggal si ethan sni.. hahha.. silaka si cindy p kstau si ethan ni. aritu kedapatan dia curang ba, dia p ambil gmbr bersuti2 di langkawi ngan laki lain pastu kena tag. tp bila sa mo check blk di fb kena delete sda tu gmbr.
tu masa yg sama time si ethan msk hospital.
sa bergaduh ngan cindy ni trus. sa bilang its unfair utk si ethan. dia masi syg n berharap ngan ko sa bilang.. si cindy bilang lama sda kunun dia xda feelin ngn si ethan.. sblum dia sakit lg.. skrang dia sma si ethan sbab kasian jak.. bapa si cindy pun x trima si ethan sbab gitu sda..
last2 si cindy p kstau jga ni si ethan dia mo kasi tinggal dia. tapi malu sa sma si ethan ni dia tau crita sa sma si andrew.
"i dont fall in love easily" sa bilang sma si ethan ni.
"thats good" si ethan bilang. "u shouldnt fall in love. u should like that person. if u fall in love u will just be a victim to it.. people will take advantage of u..love is just a make believe."
"dlu kan" sa bilang. "bila sa first time tingu ko sa fall in love sma ko ni. sa sakit hati btul ni bila ko p bwa si valerie keluar"
hahahahaaaa tuttt pecah rahsia.
si ethan ketawa ni. "skrang? mana ko mo lg sa"
"ko rasa?" sa bilang ni.
diam2 ja dia. trus sa ketawa ni. "sa syg ko." sa bilang. "ur a good friend" trus sa p peluk dia ni.
"mari kita balik" sa bilang. kmi crita2 tu kan si ethan mcm semangat skit balik. dia bilang nanti klau dia sembuh sda dia mo p italy.
sa x sedar ni i was moving on from andrew. si andrew pun.. dia fokus ja ngan keja dia. sa x tinggal d ruma dia lg. sa bg si bobby ngan dia. sbab si bobby semakin aktif sma sihat ni.
satu mlm tu sa dpt call dr mama si ethan. dia bilang ethan kena rush p hospital lg. sa p la hospital. si ethan blum bngun ni. selepas 3 hari, dia masi blum bngun. sa tngu ja di sebelah katil dia stiap ari. sa pigang tangan dia. sejuk ni.
"ethan wake up" sa bilang. dia x buka mata jga. sa tingu ja muka dia.. hensem ni.
sa blk ruma si andrew call2 sa.. tp sa x angkat.. sa kasi biar ja.. tp mlm tu kan 1st time ni sblum sa tidur sa p sembahyang.. "Please help Ethan God.. i ask nothing from you but for him to be healed."
bsk tu sa dapat call dr mama si ethan.
"ethan have passed away last night" dia bilang...
YOU ARE READING
Faith With Love By Kelly
FantasiWhen love conquer her world without she realizes. Sabahan slang A good story from kelly Kelly where r u ? Jangan basah basah sana 🤭🤭 Vote sampai 100 terus saya kasi habits Cerita on the spot!!!!