kmi pnya inter semester vacation dlm 25 hari... tp minggu plg last sa kena blk awal p gold coast sbab sa p volunteer tuk coordinate program orientation week semester baru..
jd sa ada dlm 2minggu lbh ja di kk tu.. minggu prtama tda jga apa2 sa buat.. sa d ruma p ikut si angela shopping2.. bermesej2 n facetime ngan si sophie.. dia di ohio sda..
"mr pew pew say hi to kelly" si sophie bilang. dia kasi surung tu camera di muka kucing dia ni. haha pnya gumuk kucing dia.
"ur bruise are fading." si sophie bilang.
"yea, but i cant get this scar off my nose" sa bilang. pastu sa pigang2 tu idung sa.
"its not that obvious" si sophie bilang.
"its obvious if i put on a foundation. the colors are uneven."
"u dont need a foundation, u got great skin"
"not anymore" sa bilang...
"oh c'mon i would die for skin like yours." dia bilang.
kulit si sophie byk freckles.. dia slalu ckp dia x suka ni.. tp sa rasa dia npk cute ni ngan freckles dia.. mcm si lindsay lohan ja..
"sophie u shud come by here some time. u gonna love KK" sa bilang.
kmi crita2 tu kan.. sa ingat lg tu tgh mlm sda...tp tmpt si sophie br mo msk tenghari...time2 cuti dia slalu lmbt bngun stiap ari .. ahha.. tp ngam jga timing kmi ni..
sa tgh syok2 crita tiba2 msk mesej ni.
"ur back in kk?" si Andrew bilang.sa x takan tu mesej tp npk jga di preview.
sa trus trdiam ni. mcm mana dia tau!!!!
"um hello? kelly?" si sophie bilang.
"soph, can i call u back in a while?" sa bilang.
"ok dokie." dia bilang.
bil dia off tu fon sa trus tingu ja mesej si andrew. tiba2 msuk lg mesej baru. "your room light has been turned on about a week now."
sa trus garu kepala ni. ok.. ok tenang dlu.. sejak tu hari sa kena serang sa phobia sda tutup lampu ni...klau sa tidur sa slalu on lampu... even dlm rumah sa sndri... sa trbiasa sda ni
sa blum sempat mo reply tu dtg lg mesej baru. "im outside at the back on the balcony" dia bilang.
oh shit.. ok nevermind.. i have to be a good neighrboour and say hi right? sa p bangun n cubuk di jendela.
btl2 si Andrew berdiri di balkoni dia ni. walupun ada dua rumah jauh dr tmpt sa.. tp buli npk dia sna .. dia sandar2 tu railing menghadap ruma sa.. dia x on tu lampu balkoni. tp buli npk badan dia dr tu lampu dr bilik dia...tangan dia pigang tu hp ni.. dia x pakai apa2 kecuali seluar jogger pjg. walupun gelap sa buli npk badan dia masi maintain ni.
"yes im here for the semester break." sa reply dia. trus sa cubuk dia dr jendela. bila dia npk mesej sa trus dia berdiri tegak ni.
trus laju dia reply sa. "how have you been?"
bila sa mo reply tu mesej mcm susa ni... last2 sa reply ja "im doin great."
kmi bermesej2 sa jawab satu2 ja ni. mcm dia bilang hows gold coast where do u live.. sa bilang "great.at nerang" stiap kali dia reply sa p cubuk di sebalik langsir ni.
last2 ko tau apa dia bilang? "i can see you behind the curtains"
sa trus terketawa besar ni.. hahahha..shittttt.....sa tingu tu langsir ni, lain sda pula walaupun sama kaler. si angela p tukar pakai yg satin2 lembut. x sangka buli npk dr luar.
sa p duduk di katil. masi ketawa2. haih mcm lama sda ni ndk ketawa gni.
"how are you andrew?" sa bilang last2. dia ja kan yg tnya sa soalan dr td.
"im great kelly. when can we have coffee?" dia bilang.
trus berdegup2 ni jantung sa..theres no harm in drinking coffee right? just like old friends. tp sa takut mo jmpa dia.. nanti sa trkestau dia psal apa yg trjadi.. sa mls ni mo jmpa org pastu trpaksa tipu klau kna tnya2.. lbh2 ada tu parut di idung sa mmg urg tingu n tnya ja ni.
"this weekend i guess. im not doin anything." sa bilang.
"where do u prefer to go?" dia mesej sa balik.
sa tgh pkir tmpt yg plg private tda urg. last2 sa p mesej "any where oso can.. "
"coffeebean damai ok?" dia mesej sa.
"ok" sa reply dia.
trus mcm akward ni.. whats next? sa mo end ni conversation kmi. "im gotta sleep nw. goodnite" sa bilang.
"oh ok.. gudnite kelly.welcome back to kk. see you this weekend."
trus sa tringat si bobby ni. "andrew.. hows bobby? is he ok?"
"hes fine kelly. jst gettin older. a bit grumpy"
"thank you for taking care of him."
"no problem. jst drop by anytime u want. let me know if ur coming."
"ok goodnite" sa bilang.
ada 2 hari lg tu sebelum weekend. ntah napa sa rasa mcm lama gila ni.. trus mcm tu memori lama pandai dtg balik.. mcm sa kesal ni.. napa sa p agree jmpa dia.. dia ada gf lg tu.. sa skit lg tu mo cancel ni.. sa taip sda.."sorry andrew i cant meet up this weekend i have a...." mo bg alasan.. tp apa alasan?..klau bg alasan pun bsk2 pun masi ada lg.. dia d blakang ruma sa ja ni.. lgpun x bgs ni last minit gitu.. sdala sa kasi sakit hati dia dlu.. nnti dia sakit hati p tandang si bobby..
ndk pala.. sa jmpa dia demi si bobby la.. kasi ya saja..
bila smpai weekend tu.. buli2 sa stress ni.. muka sa mmg ilang sda tu lebam.. tp sa berbelah bagi ni mo pakai tu makeup ka ndk supaya x npk kusam.. atau ksi natural ja.. tp kalau pakai makeup nnti mcm p dating pula.. x pa la.. sa x pakai makeup la.. kasi biar ja naked face ni.. biarla dia npk sa gni .
sa ingat tu apa sa pakai.. sa pakai ripped jeans sma tshirt.. pastu sa p pakai jacket .. hujan2 jga time tu..andrew ada tnya jga kalau sa mo dia ambil sa.. tp sa bilang sa drive sndri ja.. dia bilang ok..
pkl 8pm tu.. sa br kuar dr ruma.. sa limpas ruma si andrew tda sda kreta dia.. sa drive p damai.. dr jauh buli npk coffee bean mcm ramai gila urg ni...ala.. abisla klau ada kwn sana..
pedulila.. klau trjmpa pun pa buli buat la..
sa p park kreta sa blakang burger king.. sblum kluar kreta tingu lg muka sa d cermin.. x jga pucat.. sa sisir lg rambut sa satu kali.. trus sa kuar.. kunci pintu.. bila mo limpas jln raya sa rasa mcm sejuk ni walupun pkai jaket.. tangan sa berpeluh.
berdegup2 ni bila smpai depan pintu coffee bean.. sa x npk si andrew.. dia bilang dia duduk di dalam sda.. tp x tau duduk d mana.. sa cari2 sekali npk dia sna.. plg hujung dkat pintu.. dia x npk sa..
dia ada janggut nipis sma sideburn sda ni.. muka dia tetap hensem mcm dlu.. tp skrang tmbah macho pula.... dia tgh tekan2 hp dia.. tiba2 hp sa berbunyi. "do u want me to order ur drink first?"
"im right in front of u" sa p reply dia.
trus dia kasi naik kepala dia ni. bertembung mata trus kami..dlm bebrapa saat tu kmi mcm trdiam ni. trus pelan2 dia senyum.
sa lambai n p arah dia... pastu ambil tu tmpt duduk di depan dia..
"hi.." sa bilang. si andrew tingu sa dr atas smpai bwa.. dia tingu mata, idung, pipi , bibir sa...
"u have bruises" dia bilang. serius ni muka dia.
"yea." sa bilang. "accident."
"are u sure? how did it happen?" dia tgk mata n idung sa lama2 ni. tangan dia time tu d atas meja... dia mcm mo angkat tangan dia mo pigang sa tp dia fkir dua kali pastu kasi turun balik. sa trus tingu bwa ni. "bida sda sa kan" sa bilang.
"no kelly. u masi maintain ba" dia bilang n senyum. " but i dont think those are accident marks"
"how would u know?" sa bilang. mcm sa mo kstau jak dia direct ni. i was rape andrew.. the guy beat and rape me....
"how did it happen?" dia tnya sa lagi.
sa mcm susa mo jawab dia ni. sa malas sda mo tipu2. tp sa x ready mo kstau dia. sa takut klau sa breakdown nangis2. dia tingu sa lmbt mo jawab trus dia bilang "let me make an order first. what do u want?"
"mcm besa" sa bilang.
"blackforest?"
"yes."
trus dia berdiri ni.. dia p tu kaunter.. order minuman..sa membelakang dia sda tu.. sa tgh pkir ni mcm mana mo kestau dia? tp napa jga mo kestau dia.. sepa jga dia.. sa tingu blakang sa.. skali ngam2 dia tgh tingu sa jga ni.. mgkin dia pun tgh berfkir.. dia fkir sa p bergaduh n bertumbuk kali
bila dtg tu coffee sa.. sa trus minum ni.
"u know what kelly - u always have been a studborn girl.. im not suprise if u got into a fight. did u punch someone?" dia bilang senyum2 pastu minum kopi dia.
sa trsenyum ni...well then dont mess wt me sa bilang.. kmi mula relaks skit ni.. kmi start crita2 la mcm mna sda life.. sa crita ja la mcm mana sa di uni.. yg general2 ja.. dia pun.. dia bilang dia masi keja jga sna opis lama kmi.. tu projek mo siap sda.. ada projek br lagi..
kmi mcm kwn lama jak ni..
"so did u meet anyone?" dia bilang ni last2.. yea sa bilang but it didnt work out.. what abt u... dia senyum ni..
"im getting married next november" dia bilang.
"oh? really!" sa bilang. "thats really good news andrew. im so happy for u" pastu sa trautomatik pigang lengan dia. cpat2 sa tarik balik ni tangan sa.
dia senyum n bilang thank you...sa tnya dia mcm mana dia jmpa fiancee dia.. dia bilang dr kwn2 jga.. kena kasi kenal... last2 awal tahun ni dia propose ..
"oh gosh " sa bilang. "thats so sweet."
"sweet?...wow" dia bilang. "its a suprise to hear it comin from u."
"why? u dont think i can be a hopeless romantic?" sa bilang.
dia ketawa ni. dia diam2 ja pastu minum kopi dia. "so tell me, how did that 'accident' happen?" dia bilang. dia btl2 x puas hati ni.
sa hembus nafas pelan2 ni... "its hard to say. im not ready to tell u." sa bilang.
trus muka dia serius ni. "What do u mean? what happen?"
sa diam2 ja ni..sa x tau sda ni mo ckp apa. sa tunduk ja. trus dia pigang lengan sa.
"What happen?... " dia bilang.
YOU ARE READING
Faith With Love By Kelly
FantasyWhen love conquer her world without she realizes. Sabahan slang A good story from kelly Kelly where r u ? Jangan basah basah sana 🤭🤭 Vote sampai 100 terus saya kasi habits Cerita on the spot!!!!