Time funeral Ethan ramai org datang...si andrew pun ada.. penuh church.. smpai di luar org berdiri... sa rasa terharu ni.. byk urg syg dia..
time tu si cindy kena suru bg speech.. tda urg tau ni durang sda putus tunang.. family ethan pun x tau.. sa sma si ethan ja tau..
bila last respect tu.. sa kasi tabah hati x mo nangis.. tp bila sa p dkat keranda si ethan pastu tingu muka dia trus sa menangis berabis ni.. yg di sebelah tingu sa nangis durang pun start nangis.. si andrew peluk ja sa..
bila keranda dia kena kasi kuar tu gereja sa ikut ja dr blakang... sa pigang ja tu keranda.. sa blum sedia mo ckp goodbye ngan ethan ni..
selepas dia kena kubur si andrew bwa sa p ruma dia.. sa trus msk bilik dia.. dia ikut ja... sa p baring di katil dia.. dia pun ikut baring pastu peluk sa.. sa menangis ja ni smpai trtidur...sa trmimpi si ethan.. dia berdiri di depan pintu ruma sa ... pastu tiba2 byk ni bunga di sekeliling ruma sa...si ethan senyum ja tgk sa... trus sa trbangun... sa tgk tu masa petang sda..
bila sa bangun tu ngam2 si andrew msk tu blik... dia duduk di katil pastu usap2 rambut sa.. "how are you feeling..." dia bilang..
"im ok.." sa bilang..trus sa duduk n peluk si andrew.. si andrew pun peluk ja sa.. lma ni kami berpeluk ja.. bt i feel so good.. kmi mcm barhari2 sda tu x berckp.. tp bila brjmpa mcm biasa ja ni...
"lets take a bath together.." si andrew bilang...
"ok.." sa bilang..
Dia buka baju dia... pastu pelan2 buka baju sa.... dia pigang tangan sa n bwa masuk tandas... sa tingu ja dia ni bila dia p buka tu air ..pastu dia tarik tangan sa p dkat ngan dia d bwa tu pancuran air..kmi brdiri rapat btul smpai bersentuh badan kmi....sa p letak tangan sa di dada si andrew ....trus kmi mula cium...tp nafas dia semakin kencang ni.. dia trus p tolak sa smpai sa tersandar di dinding..
pas kami buat tu .. sa kana kasi mandi si andrew ni.. dia p gosok badan sa pakai span.. sa kasi biar ja dia.. dia kasi naik tangan sa .. pastu gosok ketiak sa.. tangan sa.. blakang sa.. pastu dia berlutut n mo gosok di blakang sa..ngan muka dia yg serius dia p kasi masuk tangan dia di celah tengah2 sa.. tiba2 sa rasa segan pula ni n tolak tangan dia.. byk2 aksi kmi buat bila dia mo kasi cuci di bwa sa rasa segan pula. "haih" dia bilang pastu p paksa kasi masuk tu span di antara paha sa
tapi sa mula tersenyum balik ni tingu si andrew.. pas dia abis gosok sa.. dia mo gosok badan dia tp sa p rebut ni tu span .. sa p kasi basah balik tu span n letak sabun.. pastu gosok badan dia.. bkan senang pula.. lbh2 lg dia tinggi.. serius lg muka sa tu p mengosok dia.. dia senyum ja tingu sa.. tiba2 kan dia p ambik tu air n kasi percik muka sa ni..trmasuk tu air di idung sa ba..
sa trus p buang tu span di muka dia ni.. main2 lg kmi di tandas ni
utk seketika masa..sa trlupa kesedihan sa psal si ethan time tu..
tp bila start blk keja sda tu time d opis sa trpkir psal si ethan.. sa p check fb si ethan.. sa tgk ni gmbr dia satu2.. sa tersenyum sndri tgk gelagat dia... sa baca ni semua komen dia.. sa rasa mcm dia masi idup ni.. sa p like lg gmbr dia.. sa rindu ni bercrita ngan dia.. sa btul2 ni mo brckp ngan dia.. sa trus p tekan tu message n taip..
"Ethan.. how r u there? i missed you so much.... its only been days since you are gone... u know i remembered that day when i was in the sports complex n u said hi to me.. i never get to said sorry to u for being rude.. i wished i have treated u nicer back then. i wonder how it would have been if i did.
anyway i hope u are happy there ethan. i really missed you. oh n thank you for all the flowers.. theyre beautiful..hugs n kisses "
trus sa takan send ni. sa x peduli ni sepa yg login fb si ethan sda n baca pa sa tulis. tp sa x sedar ni trkuar air mata sa.
*******
"Guys," Ms Teoh bilang. "We are here today in our special lunch gathering for the departure of Ms Kelly. For those who doesnt knows her - there she is!" bilang si Ms Teoh tu chief finance controller pastu tingu sa.
"Hello..helloo..Im Kelly..nice to meet you guys" sa bilang... ketawa ni durang. time last day sda baru mo kenalkan diri ni.. yala besar tul ba cmpny kmi.. bahagian finance kn byk lg tu yg sa lupa2 nama durang..
sa bg la farewell speech sa.. tp si andrew tingu ja sa ni..serious muka dia. sa x kstau si andrew sa resign. sa last day sda tu.
sa mmg plan sda ni semua awal2.. lbh2 selepas pemergian si ethan.. sa mcm trsedar ni.. life is so short.. si ethan slalu ckp ngan sa dlu..."Kelly..life is an adventure..to live is an adventure.. you will only live Once... you will never be as lovely as you are now.. .. we will never be here again.."
si ethan slalu crita ni pa dia mo buat pas dia sembuh dlu.. dia bilang mo kumpul duit p tuscany di italy.. ntah napa dia suka btl italy ni.. dia bilang dia slalu imagine diri dia pusing2 satu europe... n ending dia di italy. dia bilang dia mo sewa vespa ja.. hahah..dia kasi crita ngan sa tmpt2 yg best mo pgi sna.. mgkin time dia ckp tu dia kasi senang hati dia sndri..
si ethan dlu belajar architecture..2la mungkin dia minat ni p tmpt2 gitu.
tp sa rasa mcm part of ethan hidup dlm diri sa ni.
Last day sa tu, sa blk awal, colleague sa semua peluk sa. brjanji2 lg kmi utk brjmpa n lepak2. tda sda apa2 barang sa bwa ni sbab klmarin2 sda sa kasi clear barang sa.
sblum sa kluar pintu opis tu kan, sa pandang lg blakang 1 kali. sa tringat ni sa sma si andrew. semua kenangan kmi byk di sni.
sa tingu si diana ni. dia tgh tgk tu cermin pastu kasi lap2 bibir dia ni. bila sa tingu dia mcm sa tringat diri sa ni.
"bye guys!"sa bilang. durang pun lambai2 ngan sa.
bila sa balik ruma. sa kasi susun ni luggage sa semua. sa tingu tiket flight sa p gold coast mo 12 jam perjalanan ni, kena transit p kl lg. sda sa awal2 kasi susun2 lagu ni mo dgr nnti sepjg perjalanan..kompom sa sakit kepala ni atau sesak nafas ni.. sebab sa ada phobia x suka kalau dlm bilik yg sempit. sa p cari2 ni tu minyak kapak dlm laci sa.. skali sa trtingu 1 kotak familiar.
cincin yg si andrew bagi ni. ari tu sa mo bg dia balik tp dia ndk mo. dia suru sa simpan. sa trlupa ni ari tu sa kira mo simpan dlm ruma dia. tp sa sda bg dia blk tu kunci semua. sa kasi masuk ja ni tu cincin dlm luggage sa.
msk mesej dr abg sa. dia bilang jan lupa bwa tu bambangan sma sambal tuhau.
ok sa bilang.. mmg awal2 sda sa bungkus semua ni.
sa kasi tgl KK ni n sambung blajar p australia.
sa kasi tgl bapa sa.. rumah sa.. si bobby..
n Andrew....
YOU ARE READING
Faith With Love By Kelly
FantasyWhen love conquer her world without she realizes. Sabahan slang A good story from kelly Kelly where r u ? Jangan basah basah sana 🤭🤭 Vote sampai 100 terus saya kasi habits Cerita on the spot!!!!