Part 19

174 12 0
                                    

"Kelly?" si Andrew bilang. grip dia tmbah kuat sda di lengan sa ni. dia tgk ja sa.
Mata sa start sda berair ni. bila dia tingu sa gitu trus dia kasi lepas grip dia..
"tell me what happen.. " dia bilang.. muka dia risau sda ni. sa tau dia mmmg expect the worst sda tu. "lets get out from here" dia bilang lg. sa angguk ja.
trus kmi keluar dari coffee bean.. kmi ikut pintu blakang yg pgi parking kreta tu..time tu start sda air mata sa jatuh di pipi ..trus sa lap ni. dia tingu sa trus dia pigang lengan sa n bwa sa p dkat parking kreta.. ada hilux dia sna.. bila dkat kreta dia , dia trus pusing n tingu sa. dia letak dua2 tangan dia di bahu sa.
"what happen kelly? why are u not saying anything?" suara dia mcm geram sda ni.
ba apa lg start trus air mata sa kuar brabis ni... dia npk sa gitu muka dia pun mcm mo nangis ni.. trus dia peluk sa.. dia letak kepala sa di dada dia.. sa nangis ja ni.
"please dont cry kelly....." dia bilang. dia p buka buka pintu kreta dia .. n suru sa masuk.. sa mcm budak kecil ni yg nangis2 n ikut ja.. sa msk ja n duduk sna.. sa npk ada tisu sna trus lap2 mata sa.. dia trus p sebelah tu kreta..
dia msk pastu tutup pintu.... muka dia sayu sda ni.. mcm dia boleh agak sda apa jadi..
berat ni mulut sa mo ckp.. seumur idup sa.. x pena sa trpkir satu hari nanti sa akan ckp gni ngan sesepa..
"i went into my room alone... and he came in.. i tried to fight... " trus sa trdiam skijap.."but he beat n raped me... i had to be admitted .. the police couldnt find anyone.." time sa ckp start lg sa nangis. "it was my fault, i was drunk n i went back alone..."
besar mata si andrew...dia tingu ja sa.. tekejut btul dia.. dia letak satu tangan di kepala ni mcm sakit kepala.. pastu dia tutup mata dia n kasi sandar kepala di kerusi.
lama dia diam ni n tutup mata.
berdegup2 jantung sa ni.. sa x tau mcm mana sda ni n apa mo buat.. sa takut ni ngan andrew pnya reaction sbab dia ni panas baran jga ..mula2 sa pkir dia frust smpai p hentak tu dashboard..
sa sandar kepala sa di kerusi dia n hadap dia.. sa diam2 ja pastu sa pigang lengan dia..
bila dia buka mata dia, merah ni mata dia n mcm berair..
"im sorry kelly.." dia bilang pastu letak tngan dia di kepala sa.. "i didnt know..im so sorry. but it was never your fault..please dont blame yourself.."
sa rasa lega ni dia ckp gitu.. sa tingu ja mata dia.. . smpai skrang.. sa rsa mcm salah sa.. i cant shake the feelings off.. things would have been different if i didnt make the stupid move that night.. sa slalu wish sa turn back time ni.
sa rsa sa puas sda nangis ni.. kering sda air mata sa...mata kmi bertingu ja...jari dia pelan2 p sentuh kening n idung sa.. pastu p dkat bibir sa... sedih muka dia.
sa rasa bersalah trus ni.. sebab dia mo kahwin sda. sa trus duduk bgs2 ni n tarik nafas pjg2.
"i never got the chance to say sorry." sa bilang.
"no. u dont have to." si andrew bilang.
"no, i have not been a good person for the last couple of years. i owe you an apology" sa bilang.
"just let the past be past" dia bilang.....
sa trdiam skijap ni.
"thank you for everything." sa bilang. "thanks for being good to me. u showed me a lot of kindness and i will never forget that. im happy you have found your happiness."
mata andrew trus besar ni. mungkin dia sedar jga this is our goodbye sda. "no kelly..im.. im sorry for not being there." dia bilang.
"its ok andrew. let it be our past." sa bilang..trus sa lap muka sa. "umm.. i think i should go now."
"kelly" andrew bilang...muka dia mcm blur sda. "where did u park ur car?"
"behind burger king.." sa bilang.
dia bilang dia kasi kawan sa p kreta sa ni.. sa bilang x payahla.. dkat ja pun.. trus dia bilang tngu dlu dia pusing.. sma2 balik2.
bila kmi drive balik tu.. sa tingu ja kreta dia di blakang sa di cermin kreta sa.. mcm sa x mo balik ruma ja..
i really need someone to talk to ni.
bila sa smpai ruma sa, si andrew pun ikut jga. bila sa park kreta sa di luar. dia park di sebelah. trus dia tutup enjin kreta dia.
ntah napa berdegup2 ni jantung sa teringat bila kmi first time brjmpa dlu. sa pelan2 ni kuar kreta.. dia tulung buka tu pintu kreta...
"are you sure u ok?" si andrew bilang.
"yes." sa bilang. "i just go with the flow" trus sa kunci kreta sa.
si andrew p letak tangan dia di atas kepala sa pastu senyum. sa rsa mcm sa adik dia jak ni dia p buat gitu. sa bilang sa mo masuk rumah la dlu.. byk nyamuk.
thank you for blanja sa bilang.
si andrew senyum sedih ni. dia tnya sa bila sa balik gold coast.. sa bilang in 1 week over.. dia bilang nanti dia blanja makan sblum sa jln.
sa fkir2 ni sa rasa sa tia akan pgi makan ngan dia lg.. sa mo bg alasan. dlm hati sa bilang ni last sda sa mo jmpa si andrew. sa x akan kacau dia lg.
dia tgk sa masuk ruma..smpai sa tutup pintu.. tp sempat lg sa p cubuk di blakang langsir ni.. dia msi sna.. dia sandar ja di kreta sa..dua2 tangan dia d poket da.. pastu dia cm merenung ja.. mcm tgh berfkir.
sa p bilik sa.. si angela sma bapa sa di bilik durang sda.. sa buka baju sa.. p pakai tuala.. n p mandi.
sa kasi kana air muka sa lama2 ni dr tu pancuran air.. sa rasa tenang btul.. bila tu air kana badan sa , sa rsa mcm badan sa kana bersih ni.. dr segala kekotoran..smpai ari ni sa rasa tu sentuhan laki masi di badan sa ni.. lama ni sa mandi ..sa kasi gosok badan sa kuat2 ni.
pas sa mandi sa p bilik sa.. tukar baju.. sa trpkir lg klau andrew masi d luar.. sa p cubuk tda sda kreta dia. sa trus p msk bilik sa.
time tu mo dkat tgh mlm sda.. sa kira mo call si sophie mo crita psal sa sma si andrew.. tp sa mals ni.. sa p dkat jendela.. pastu tingu bilik si andrew. lampu bilik dia tgh on.
sa tingu hp sa.. tda apa2 mesej.
kelly. no turning back.
its time to let him go.
sa baring di katil ngan hp di tangan sa smpai sa trtidur.
mmg andrew tda mesej sa sda..sa tgl 2 ari lg di KK.. sa p la shopping barang2 mo bwa p gold coast.. mcm besa si damien sda minta kirim tu tuhau sambal.. tp ni kali sa x mo bwa 2-3 botol ja.. sa trus beli byk kasi masuk 1 kotak ni.. sbab ari tu bila sa bwa tu tuhau dlm 3 hari ja kmi dua kasi abis..apa2 kmi makan trmasuk breakfast kasi campur tu sambal tuhau...buat sup pun kasi masuk sambal tuhau hahaha.. si mika pun addicted sda ni. tu bambangan ja dia x brapa mo makan.
sa p kk.. trlimpas tmpt keja dlu.. sa trpkir kwn2 sa masi sna lg ka.. tp sa mls mo cari.. nnti byk soalan.. sa p la jln2 sndri..sa suka ni explore2 shopping2 sndri tda urg kacau.. sa p lg saloon p gunting rambut sa. sa kasi pindik di depan buat side bangs.. pastu bila pkir2222 lama last2 sa p dye rambut sa warna gold rose sma mahagony ni..kasi ombre tu color..
hati sa senang sda ni. i feel like myself again. biarla muka sa berparut sda. tringat mama sa ckp dlu ur hair is ur crown. sa syukur rambut sa tebal ni. for the first time, sa rasa konfiden blk ni.
sa blk ruma ngan segala barang. si angela tingu sa dr atas smpai bwa.. dia bilang santik tu dye, mna ko buat.. sa bilang kedai biasa2 ja..pilak yg buat.. trus terasa dia kijap.. hahaha..
sa start packing2 barang sa.. awal lg ni tp semangat sda balik p gold coast balik. mo kasi tjk si sophie rambut baru sa. sa sda ckp awal2 ni ndk buli facetime kmi sa ada suprise.
tgl 1 ari lg flight sa. sda sa pack semua barang. sa tgh pakai towel ja dlm bilik. sa pakai tu kiehl pnya clay mask di muka sa. sa tgh main2 hp n pasang lagu si beyonce single ladies kuat2. kepala sa guyang2 ni. tiba2 ada phone call dr si andrew.
terkerut trus dahi sa ni smpai tu clay jatuh2 di towel sa. time2 gni sa x buli ckp dia p call sa ba.
"hello?" sa bilang. sa kasi jauh2 ni tu hp dr muka sa.
"wanna go grab dinner tonight?" dia bilang.
"er no. im busy" sa bilang.
"oh.what time u will be free?" si andrew bilang.
"not sure. i have something to do" sa bilang.
"but im in front of ur house" dia bilang.
shit.. napa selalu bgni ni. napa la dia tgl sebelah ruma sa ja...mcm terpanas sa skijap ni. sa x suka ni kena paksa2.
"we go yg dekat2 ja" si andrew bilang. "jst for a while."
"bah" sa bilang. mau jga sa ckp mana fiancee ko. tp nanti akward. bkan kmi ada apa2 jga
sa p tandas trus cuci muka sa.. sa sda mandi jd sa p pakai baju ja .. sa pakai jeans sma baju hitam. sa p ikat rambut sa pastu kasi sanggul tu rambut. biarla mcm makcik2.
sa kluar dr ruma mcm jurassic park ja ni. im really not keen to have dinner wt him tp sa x mo rude.. at least not so direct n obvious la.
masuk kreta trus dia tingu ja sa. "so? mana kita makan? " sa bilang n tuutp tu pintu kreta.
dia trsenyum ni. "why so bad mood?" dia bilang. "u did something to ur hair. u look nice."
sa trus tersenyum ni. "thanks. come la we go. dont waste time" sa bilang.
"ok, use your seat belt" dia bilang.
"dkat ja ba ni.. no need seat belt." sa bilang. sekali dia p sandar dkat sa n tarik tu seat belt n kasi pakai sa. bersentuh trus badan kmi.
sa diam2 ja ni.
"Everything ok?" dia bilang.
"ok." sa bilang. trus sa kasi jeling mata sa ni. dia trus p drive p tmpt kmi makan. selepas keluar tu sa pelan2 ni jln di blakang dia. dia tingu blakang n senyum pastu continue jln. smpai kmi d kdai trus kmi duduk berdepan each other. selepas kmi order makanan tu dia tingu lg rambut sa lama2. sa trus p pigang rambut sa ni.
"u dont like it dont u?" sa bilang.
"no u look different."
"bida kaaaaa?" sa bilang ni. trkuat suara sa. time di saloon durang bilang santik. tp ntah mesti dpt approval si andrew jga ni sebab dr dlu he always have a word for everything..or every detail.
dia ketawa ni. "no u look cute." dia bilang.
sa trsenyum malu ni. tp puas hati dia ckp cute. x tau la btul ka x.
trus sa tukar tajuk.. sa tnya dia psal tunang dia.. sa bilang why are you not taking her out.. where is she.. what shes doing now.. dia bilang shes busy now.. got event.. i took her out yesterday dia bilang.
sa mo tnya jga ni..mcm mana rupa dia.. walupun sa pena npk di fb dlu.. trus dia kasi kuar hp dia n kasi tingu sa tu gmbr durang.. cantik ni tu prempuan. trep2 korea.
kmi crita2 lg dtg tu makanan.. sa trus minta sup kosong ni.. klau di kk ja ni ada sup kosong.. haha. "u dont get sup kosong in oz right?" si andrew bilang.
"no. everything's charged." sa bilang.
"well, ur lucky ur rich" si andrew blang.
"theres a difference in being lucky n rich" sa bilang. "money cant buy everything. and no, im not rich."
"u could afford to go oz" dia bilang. "not everyone can have that benefit"
"yes they can with loans."
"wait till u start working then u will understand how hard it is to earn a living." dia bilang.
"i worked before, remember?" sa bilang. dia diam2 ja ni n senyum. dia tingu ja makanan dia.
sa pun diam2 ja ni. sa cucuk2 ja tu sayur sa.
"eat up. dont play wt ur food" dia bilang.
trus kmi makan la tu kan. lama kmi lepak lg pastu crita2 n ketawa2. skali sa tingu masa lewat btul sda.. trus sa bilang balik la..
dia htr sa balik ruma. pastu dia tnya sa.. bila last day sa.. sa bilang besok sda.. ok dia bilang.. jst keep in touch...if u want i can send u to airport tomorrow.. sa bilang tgk la..
selepas sa msk ruma tu.. sa p sambung pasang balik tu lagu di laptop sa. ngam2 ni lagu beyonce - halo kena main. for the first time sa rasa mcm tu lirik kena di hati sa ni.

Faith With Love By KellyWhere stories live. Discover now