sa try kasi pendek ni crita sda sebab skrang balik2 crita ni kena report.. anyway this is the starting point where everything gets complicated..
mlm tu sa sma si chad x jd pgi dinner sebab petang skit sa trima callin dr bapa sa bilang si angela msk hospital sda. tp suara bapa sa mcm resah ja ni
blk dr pulau ja trus sa direct p hospital walupun rambut sa mcm dawai2 sda ni.. kmi tngu smpai pkl 10pm gitu baru si angela beranak.
sekali kan sa trima berita buruk.... baby si angela ada masalah jantung. time di kandungan bila baby nicholas baru 5 bulan doktor bilang ada komplikasi. tp si angela truskan ja ngan tu pregnancy n ambil tu risk.
rupanya selama ni dia sma bapa sa x pena kestau sa sbab x mo sa risau.. chance utk nicholas survive sgt rendah......
part ini sgt menyedihkan bg sa ..
time dia beranak tu kmi sempat lg pigang dia.. kmi ambil gmbr sma2 lg... tp selepas 2 jam baby nicholas meninggal dunia..
sa rasa sa ndk pena menangis ni sekuat ari tu..
si angela pun kuar air mata ja.. dia sda prepare ni tuk ari ni.. dia tau jga si nicholas ndk akan idup lama..
tp sa btul2 tekejut ni time tu..
sa kstau si chad sma jacob... sa sma si jacob bermesej2 n callin.. dia bilang im so sorry.. sa bilang mgkin sa x jd pgi melbourne.. sa extend stay sni.. dia bilang dia faham.. . si chad bilang dia mo singgah rumah .. sa bilang ok jga.. bsk tu sa ambil dia dr hotel...dia ksi cancel ni plan dia pgi klias sma pulau tiga.. mula2 bila sa bwa chad pgi ruma semua auntie2 sa pkir dia bf sa.. tp sa bilang ndk la..just a friend from oz.. ngam2 dia bercuti sni.... sa x mo kstau jga professor nanti kena fkir bkan2..
nicholas d ruma 1 ari ja tu.. bsk dia pnya funeral sda.. kmi sembahyang la 1 ari tu.. si chad pun d ruma ja ni smpai mlm.. dia tulung2 lg kmi d ruma ni..
sa sempat kasi tgk si chad ruma sa jga.. kmi pgi naik atas bilik abg sa..sekali sa tingu pintu bapa sa trbuka..sa trnpk tu kotak yg penuh barang si nicholas sa p beli.. sa masuk dlm tu bilik.. pastu p buka n pigang2 ni tu baju.. kecil btul tu baju.. ndk kesampaian si nicholas mo pakai ni.. sa start nangis tersebak2 ni dlm bilik.. si chad ikut sa pastu peluk sa .. sa letak muka sa di dada dia.. tp semakin sa kena peluk semakin sa kuat nangis ni.. sebab bkan si nicholas ja sa tringat.. si ethan pun sa tringat ni .. blum sempat sa mo bg chance tuk syg atau kenal durang.. durang jln sda.. .sa nangis ja ni.. si chad kasi biar ja sa nangis..baju dia basah2 sda kena air mata sa.. dia bilang its ok..
He is with God now.
bila sa tenang skit sa lap2 air mata sa.. sa rasa segan skit sebab p nangis2 n lap2 muka sa di baju si chad.. dia bilang its ok saja..
pkl 11pm gitu sa hantar dia balik hotel.. dia bilang family sa besar btul.. sa bilang ya.. besala tu.. mmg family kmi besar sebab bapa sa ada 11 adik beradik.. sa bilang sejak bapa sa divorce sa x rapat sda ngan cousin sa sebelah mama sa.. klau dua family bergabung mmg x muat ni ruma sa bilang..
trus chad bilang. "you are surrounded by love. i never really experienced being surrounded by a family. i was adopted and lived in a foster home till im 18."
sa trdiam kejap ni. sa ndk sangka ni chad adopted. trus tiba2 sa rasa bersalah ngan si chad sebab pkir dia gay. sa tia tau la dia btul2 gay ka apa.. tp andaian sa sebab dia slalu sndri2 kan n tda gf.. rupanya life dia sgt lonely n dia terbesa sda.
selama ni sa x pena anggap diri sa kena surround by love. tp hari ni selepas si nicholas jalan sa mcm tersedar skit jga.. cousin2 sa semua ada sni.. auntie2 sa, uncle2 sa.. walupun selama ni kmi jarang brjmpa tp i got a big family yg will be there for me.. selama ni sa trlampau anti social sebab depress ja .. tu ayat chad mmg trkena di hati sa.
sa bilang yes.. i love my family.
"im sorry" sa bilang ngan chad. "it must have been tough."
"nah, i got used to it. the foster home was my family." dia bilang.
"oh ok.. " sa bilang.
kmi crita kijap lg tu dlm kreta.. trus dia bilang lusa dia blk sda gold coast.. sa bilang sory sebab plan dia x jadi.. dia bilang its ok..
si chad bilang dia mo pgi jga tu funeral bsk..dia bilang ndk paya sa ambil dia , dia pgi sndri.. sa bilang ok.. bt let me know if u want me to take you..
dia peluk lg sa tu sblum dia mo kuar kreta tp kan time dia kasi lepas pelukan dia pipi kmi bersentuh ni ..time muka kami berdekatan btul kami trus ndk bergerak ni... si chad ndk tarik ni muka dia..sa pun..sa letak tangan dia d lengan dia ni n tangan dia di piggang sa.. .. i cant explain it or explain myself ni... kmi mcm mo bercium pula. kmi dua2 tingu bibir masing2 ni sebelum kmi kasi lepas badan masing2.
sa rasa segan gila ni. sa bilang i see you tomorrow cpat2.. dia pun mcm blur ni pastu dia bilang alrighty see you.
time otw kreta tu berdebar2 hati sa.. apa jd tadi tu..astaga.. gila.. napa gni ni.. sdala baru td jga si jacob call sa tu tnya2 sa mcm mana semua.... salah sa ni semua sbab p rapat2 ngan si chad.. sdala si jacob ndk suka dia..
sa balik ruma.. cousin2 sa semua d ruma bermlm sna.. kmi crita2.. durang semua tnya sa mcm mana sda life sa.. sa saturang ja ni yg pgi jauh pastu tda berita.. sa kasi crita la life mcm mana di australia..
kmi semua baring2 di lantai tu.. tiba2 hp sa vibrate ni.. sa tingu ada number yg x kena rekod.. tp tu number familiar di blakang..mcm number andrew .. sa rasa wrong timing btul ni..sa tda mood sda ni mo brckp ngan dia.. tp sa berdiri pastu msk bilik sa n angkat..
"kell? lotsa people at ur home." dia bilang. "but ..i felt something is wrong .. is everything ok?"
"angela gave birth.. but her baby didnt make it.. he died within two hours.."
"what???" si andrew bilang."when??"
"lastnight...."
"kelly im so sorry to hear that...are u okay?"
"im fine." sa bilang. "the funeral's tomorrow at...xxxxx at 9am" ntah napa sa harap dia pigi ni...
"ok. i 'll see you there." dia bilang. "kell..do u need anything? do u want me to come over?"
"no. its okay andrew" sa bilang. "i want to sleep now.. its been a long day."
"ok .." dia bilang.. " im sorry to hear about your brother."
my brother... my baby brother...sa rasa bersalah ni sebab selama ni slalu pkir negatif ngan si angela.. pastu sa x pena peduli mo tnya psal keaadan angela...i was so selfish. hati sa trsebak ni.
"ok andrew..." sa bilang.
pas tutup phone tu sa p masuk join cousin sa pastu baring2 ngan durang.. sa tutup mata pastu trtidur.
mlm tu sa trmimpi si nicholas.. tp heran ni sebab dia besar sda mcm dlm 3 tahun gitu.. dia duduk di bwa satu pokok yg kena keliling bunga.. byk lg ni budak2 di sana.. tp dia tgh lukis2 ni.. muka dia bulat n cute.. di blakang dia ada 1 laki pakai jubah putih.. walupun sa ragu2 tp sa rasa tu si jesus. sebab npk muka dia yg bkin tenang.
sa trbangun ni bila si nicholas tingu sa n ketawa. happy ni muka dia.
bsk tu sa crita mimpi sa ngan si angela.. dia bilang dia mmg ngan jesus sda tu.. sa bilang ok saja.. tp napa tua 3 tahun.. ndk pa la..
time funeral mass dtg si chad... sa npk dia n pgl dia p depan skit ni.. walupun dia bkan direct family sa suru dia duduk d sebelah sa ja..kmi dua buat bodo ja psal smlm tu...
bila start tu mass sa masi tia npk si andrew.. ndk pa la...
selepas tu funeral.. bila tu keranda angkat kmi ikut .. dia kena kbur di area ppg.. dkat ruma jga.. skali sa tingu ada jga si andrew ni tp blakang2 .. dia bwa bunga rose ni.. dia bg sa pastu sa letak d atas kuburan si nicholas..
pas sda kena kbur kmi p ruma balik.. si chad ikut ja sebelah sa.. durang dua berkenalan.. .sa tia kestau si chad ni prof sa.. sa rasa si andrew fkir bf sa..sebab muka dia mcm akward ni..
kmi pgi ruma tu..si andrew pgi bercerita sma angela n dady sa.. si angela kanal jga pula si andrew.. melalui church jga .. tp gitu2 ja.. trus sa trpkir ni kalau durang pena ckp psal sa..
si andrew ndk lama d ruma.. dia tingu2 si chad trus dia bilang ngan sa.. i have to go now.
sa bilang ok..sa bilang kasi kawn dia p kreta la..
dia park kreta dia jauh skit sebab penuh kan d depan.. bila smpai kreta dia.. dia p tanya sa pula ni.. "is that him? the one you are seeing? hes from melbourne?"
"no." sa bilang. malas sa ni sbab dia mmg buat andaian sda awal2 sa p melbourne psal mo jmpa si jacob.
tp bila sa jwb gitu muka andrew mcm lega skit ni.
"oh then who is he?" dia bilang.
sa hembus nafas pjg pastu jeling dia ni. "andrew, why does it matters?" sa bilang. sa rasa geram sda.
sekali dia p pigang tangan sa ni. tekejut sa. dia p tarik sa p blakang tu kreta supaya tda urg tingu kmi. hati sa berdebar2 ni bila sa rasa sentuhan dia.
"kelll..." dia bilang. " she broke off the engagement"
YOU ARE READING
Faith With Love By Kelly
FantasiWhen love conquer her world without she realizes. Sabahan slang A good story from kelly Kelly where r u ? Jangan basah basah sana 🤭🤭 Vote sampai 100 terus saya kasi habits Cerita on the spot!!!!