part 12

243 13 0
                                    

Bayangkan tu pantai yg berpasir putih keemasan yg terbentang seluas luasnya ngan air yg btul2 krsytal clear. pastu bole dgr bunyi ombak yg kuat n bole npk tu langit yg clear n biru.
adei mcm heaven btul sa rasa. abg sa bwa sa p snapper rock tmpt2 pemes urg p surf .. tu ombak bsar bkin takut tp exciting ni sbab first time npk kan.. pastu tu batu trbentang jauh, byk lekok2 yg ko bole duduk n lepak2. mata sa x buli lepas tingu ni tu laut di sepanjang drive kmi..ramai ni urg ngan surf board durang atas air.. mo berenang p tu ombak.. .tu ombak gitu besar pun mcm relek ja ni semua
sa trjatuh sinta sda ngan gold coast .
mmg cantik la sbab gold coast ni aca2 miami, beach city. urg besanya pgl surfer paradise. hnya klau mo ckp psl miami ni kita trus imagine mcm tu CSI Miami tu prempuan sexy yg pkai roller blade pakai bikini skating di tepi jalan, pastu byk laki tough six pack jln2 d spjg beach, skateboarding etc. skali ni tempat mcm byk urg tua, family2 ngan budak2 , couple2 yg lepak di pantai....bila ari minggu kan penuh ni beach.. durang berpicnic, bbq, baring2 tingu pemandangan.. tp mmg ramai yg dtg pun mo tingu urg surfing ni
Gold coast ni bandar dia laid back, touristy, family friendly pnya tmpt. but somehow sa suka ni tmpt ni sbab bole npk urg2 sni aktif, byk tmpt outdoor bole bersenam. pagi2 byk sda ni yg jogging2, jln2, main basikal, p bwa anjing durang jln2...senang ja sa mo blend in ni.
Abg sa si Damien kerja di gold coast sda ni. dia kja di physio centre. dia ada ruma ngan girlfriend dia si Mika di nerang..jauh skit dr persisiran pantai. gf dia santik giler ni, dia australian tp mcm eurasian. rambut dia mcm x natural blonde tp ngam ngan muka dia..bila kmi crita2 rupanya dia mix indonesian - bapa dia kahwin urg sni n migrate sni time durang kecil. si Mika keja di tourism. rumah durang mcm beach house ni, rumah kayu cantik campur bata. besar tu kawasan rumah pastu byk pokok bkin teduh.
dlm rumah si damien ada bmx ni, dia bilang dkat2 sni ada park dia slalu p main. dia ada 1 biji superbike jga , mmg dia trikut lifestyle active sni ni n ngam2 lg keja dia mmg physiotherapist. kalu cedera dia rawat sndri kali haha. skali bila sa mo masuk tandas durng kan bath tub durang ada lilin2 bsar ni..yg setengah2 sda bekas kena pakai.. terasa sa sbab p kacau daun tgl di love nest durang haha
tu uni x jga jauh dlm 20 min drive ja dr rumah si damien, si damien byk ni tulung sa get settled di sni. sa excited btul ngan tu envinronment baru, sa lupa sda psal si andrew. dia mesej sa tp sa mls2 mo reply ni.
uni life mmg best di sni sbab semua facilities ada. pastu byk jga student asian... walupun urg sni mcm skit racist sma urg asia ni.. tp whatever it is sa end up bergeng sma urg putih ni. haha. ngam 1 kepala. sa terikut social brabis ni mcm gaya durang. mcm besala ni gaya urg putih kan expressive, go with the flow ja. apa lg yg suka enjoy ni mcm tu ayam terlepas dr kandang ja sa tingu. blk2 kmi p clubbing atau mna2 tmpt yg happenin ni. ada 5 org kmi sa, mel, lisa, mag sma sophie.
tp sa plg rapat ngan si sophie. dia pun bkan local ni dia dari ohio. hujung minggu kmi kuar sma2 p lepak2 , shopping atau p drive jauh2 p tingu pantai ja. si sophie kan berisi ni badan dia tp suka pkai sexy2. muka dia steady ja tp kalau dia marah mcm gunung brapi ni. haha. klau dia x puas hati tu, dia main ckp ja. dlm group kmi, sa ja saturang ja buli tahan kalau dia marah.bg sa bgs lg ni ada kwn yg slalu berterus terang drpada mo tapuk2.
gitula life sa di uni dlm beberapa bulan pertama tu. pena sa trpkir psal si andrew ....sa p cek fb dia. skali tingu dia ada gf sda ni..prempuan cina..tu prempuan mcm classy2 ni urg kaya ni....mgkin dkat umur ngn dia...
sa cari2 gmbr bobby ada jga ne. tu prempuan p peluk2 dia ni.
anyway... sa lupakan trus si andrew....time to move on.
bila start sda musim hujan kn sa slalu htr baju sa p laundry. satu ari tu kn ngam2 sa mo pickup tu baju ada laki jga brdri di kauntr .rambut dia coklat blonde sunkissed. badan dia fit btul. bila dia tingu sa ngan mata dia yg biru kehijauan n senyum sa trus melting ni. tp sa buat2 mcm besa ja.bila sa mo kuar kan ngam2 dia pun mo kuar. sma2 kmi berpigang tu pintu tp dia bg dlu sa laluan la.
sa trus lari p seberang jln msk kreta. sa sempat p tingu ni dia mana dia pgi. dia pn msk dlm kreta dia ni. pastu dia start enjin n drive limpas sa. sempt lg dia tingu sa n senyum.
skali bsk2 kmi berjmpa lg di library ni. kmi bersenyum ja. dr sna sa baru tau dia law student ni. dia tgh baca buku psal criminal justice. skali dia tutup buku dia pastu p duduk dpan sa.
"i believe we have not been properly introduced. my names jacob. wanna grab a capp?" dia bilang ni ngan sa ngan suara perlahan...
"oh, I have to go somewhere. maybe next time." sa bilang trus sa berdiri ni.
skali sa trserempak lg ngan dia dlm theatre room, dia duduk satu row ngan sa. smpai sa x dpt fokus ni. sa nervous gila ni ngan dia. sa x pena rasa gni sejak first time trjmpa si ethan dlu ni. haha.
pastu yg plg sandi dlm minggu yg sama sa sma si sophie tgh lepak2 di pub skali sa tingu si jacob sma kwn2 dia msk dlm tu pub ni.
"Uh Sophie....Jacob's here." sa bilang. "dont turn around k."
"wha---??" dia trus pusing blkng ni. si jacob terasa ni dia kna tingu trus dia tingu blk.
"shit told u not to look behind. now hes starin bck at us."
"damn girl hes hot. so what ur gonna do if he comes by?"
"Im gonna say Hi Jacob.. then pretend to trip and collapse into his arms." sa bilang.
"Not collapse. He thinks you're some kind of spaz. Just lean against him a minute and maybe brush your tits on his arms - so he gets sneak peek of whats comin his way. "
"I can't believe he's here." sa bilang ni. "i think hes stalking me."
"Well here's your chance. Kelly, you can be the most charming person in the world. but the absolute second a hot guy gets near to you, you freeze. Rigor mortis personality."
"maybe im frigid or something"
"thats dumb. that chinese guy been through all your holes. maybe deep down you're a nympho and thats why you've been avoiding it all these time..let it all out honey"
sa ketawa trus ni. kitai betul si sophie. "andrew's different. we had a thing." sa bilang ni.
"G'day ladies" tiba2 si jacob bilang ntah dr mana tiba2 muncul sebelah meja kmi. "How youre doing?"
"great" bilang si sophie n senyum tersengih2.
"My, You seem awfully familiar. have we meet?" si jacob bilang n tingu sa ni. silakaa..haha. sa senyum ja ni. tu utak terberhenti sda. haha
"you know what," bilang si sophie. "im gonna go to the ladies room for awhile." trus dia men mta ngan sa ni sblum brdiri. bila si sophie kasi tgl sa kan sa rsa lost trus ni.
"I dont think we're following the law of averages." si jacob bilang n duduk depn sa. "which says that X, a certain pretty girl, will be in the same room with Y, a certain handsome guy, 4.5 times during a week and still didnt get her number!"
"maybe its fate..." sa bilang ni. "and thats a lame pick up line.."
"I never got your name" dia bilang.
"Im kelly." sa bilang. "you're james right?" sa sngaja ni ksi salah nama dia.
si jacob ketawa ni. bila dia ketawa trkuar gigi taring dia. mcm sexy ni...
"It's Jacob." dia bilang ni. "Nice to meet you, Kelly."

Faith With Love By KellyWhere stories live. Discover now