selepas last sem exam tu si jacob trus kena pgi melbourne ambil traineeship ngan law firm sna.. tu pun bapa dia yg tlg kasi msk..pas dia abis training baru dia bole apply cert utk buat legal practice..dia pun mcm jauh lg ni perjalanan...dia ikut jejak kaki bapa dia..
sa plg malas tu mo bincang psal msa depan kmi.. sa suka australia tp mcm hati sa mo pgi jauh lg ni.. tp sa x mo kehilangan si jacob..dlu kunun sa imagine kmi pgi backpacking sma2 cuti summer tu...di area2 oz pun ok..byk tmpt menarik mcm perth ka, hobart ka, cairns etc tp si jacob bilang nanti2la planning btul2 bila ada masa..kmi ni berbeza skit.. sa spontaneous..dia type yg mesti plan dlu awal2 semua.. dia type yg mo study, graduate, ada career, beli kreta, beli rumah, kahwin ada anak etc. byk kali sda dia mo bwa sa bincang n tnya sa pa sa mo buat.. bila sa bilang travel dia cam tingu sa mcm budak2 ja ni.. dia lg awal2 p check semua tu pr requirement.
Time tu kalau mo pigang PR di australia pakai pointer.. time sa sna kna kumpul sampai 65 points baru dapat ambil PR.. contohnya bila sa study d australia n ambik tu course yg mmg favorable lg sa dpt 35 points.. pastu bila sa pass tu ielts sa dapat lg 20 points gitu..dan mcm2 lg la durang akan bg points bila ckup kriteria sa buli sda apply tu PR..
Time tu sa tgl 5 points lg tu..
tp time mo dkat2 sda hujung last semester tu sa dpt panggilan dr bapa sa ni.. dia suru balik nnti christmas.. dia bilang si angela mo beranak sda.. pnya cpat masa berlalu.. ari tu kandungan pertama si angela x jadi.. br msk 2 bulan pastu gugur... yg 2nd ni dia btul2 jaga diri sda..dia ikut mcm2 pantang ..dia p bg sa gmbr scan baby dia ..bsar sda tu baby dlm kandungan dia..honestly sa x tau ni apa feelin sa.. .. xda pula reaksi sa yg excited gitu.. sa blk2 ckp "thats great...".."good to know everything is well.." sa happy la durang dua happy.. sa p tumpang gembira ja la.. dpt dia anak laki ni.. dia bilang mo kasi nama Nicholas..
so bapa sa beli sda la tu flight ticket.. tp ticket jln ja.. balik gold coast blum lg.. sa ada 1 bulan lbh cuti summer tu sa kira mo balik awal mo singgah p melbourne tingu si jacob...sdala dia excited ni btul mo kasi jmpa sa ngan parents dia...
mo dkat 1 hari lg tu sblum si jacob kena balik melbourne..kmi packing sda barang2 dia... barang sa awal2 sda sa kasi pindah msk balik p dorm ..time tu sa mmg ok sdala.. x sda brapa trauma.. jd sa pindah msk balik ngan si sophie.. si Jacob kasi tinggal sa dia pnya patung hamster .. tu hamster brdiri pigang nunchaku ni di dua2 tangan.. kalau kana takan on tu hamster pnya tangan pandai gerak2 pusing ni.. pastu ada lagu "everybody kungfu fightinggg! Hiakk!!" si Jacob p tapau dua santut sa ni.. yg warna hitam & maroon. Dia letak dlm bagpack dia.
mlm terakhir kmi sda sma2 ni.. mula2 kmi mo keluar dinner tu last2 si Jacob bilang kmi stay d apartment ja..dia awal2 p beli wine sma grocery mo masak ni mlm.. .. dia mo masak chicken parmiagana ngan spaghetti .. mlm tu time dia tgh preparing sa p duduk ja sna di counter ni tingu dia.. si Jacob namau sa tulung dia.. time tu sa pakai silk slip dress warna cream ja.. x pakai bra.. rambut kasi sanggul atas.. rambut dpan sa trjatuh2 ni .. seksi la kunun.. tp tu la last night sda kan.. tp sejak sa di australia dressing sa berubah skit... sa suka yg simple2 feminine but sexy ni.. sbab sa npk si Jacob suka gitu pnya style compared kalau sa pakai ripped jeans sma tshirt..dia suka dressing matang skit.. ..
time tu umur jacob 26 tahun sda..
Dia tgh crita2 psal tu law firm yg dia mo pgi keja... tp sa mcm blur2 sda ni .. sbab sa tgh berfkir ni kalau dia balik di melbourne sda dia kembali hidup solo2 la tu.. apala dia buat tu.. mangkali dia p clubbing ja ni ikut kawan2 dia... mgkin dia ada kawan prempuan baru ni dia kanal di tmpt keja dia.. mgkin blue eyes brown hair mcm si stacy ... eee...
pnya lama lg tu 1 tahun lbh sa mo abis study.. pok! ..sa p buka sda tu wine n p tuang di gelas n minum...si Jacob bilang awal jga..
"ive been thinking," sa bilang."about applying for PR"
"You've been thinking? I thought we both agreed that you will b applying for the pr?" si Jacob bilang.
"then what happens next Jacob?"
"Well first we should find a place to stay. Maybe a nifty little apartment in probably one of the worst neighbourhood in Melbourne, which we probably get use to over time." Dia bilang.
"and?"
"You could be my personal sex slave." Dia bilang. "I would come home from work each day and opens the door to see you spreading yourself naked on the bed n say "welcome home honey!"
Sa jeling ngan dia ni.. dia skrang berani2 sda ni main2 ngan sa psal benda2 gni..
"keep you fetish to yourself" sa bilang ni.
tp ntah2 time tu tiba2 sa teringat ni si Andrew. Dlu dia pna trpaksa stay smpai lewat mlm di site jd dia suru sa balik awal. Dia bilang x payah masak tuk dia sbab nanti dia bwa tu pekerja mkan sma2. Time dia balik ruma tu sa baring2 di katil...sa x pakai apa2 ni.. sa pura2 tidur n biar dia pelan2 pigang badan sa.. bila dia start cium2 badan sa , sa buka mata, senyum n bilang.. "welcome home...."
Merah ni muka sa tringat time tu. Sa trus tingu ja tu gelas ni. selama ni si Jacob pkir sa sma si Andrew mcm gitu2 ja yg suka2 x pena tgl sma2 etc. sa kestau si Jacob yg Andrew tipu sa psal anak n wife to be dia.. tp sa x kestau dia yg sa sndri yg buat pilihan utk tidur ngan si andrew walupun sa tau sda dia ada tunang....
"I bet u have lotsa fetish goin in ur head. Cmon tell me kell. Wats ur greatest fantasy?" si Jacob bilang.
"I guess..having two guys goin at me at d same time," sa bilang.
"OK skip that what else?" dia bilang.
"I know it sounds weird but I kinda like to imagine us making out with lotsa lotsa water," Sa bilang pastu ketawa.
"we always do that when we shower together."
"no like the sea. Or swimming pool."
"we have a pool back in melbourne."
"I don't feel like we should be tainting your parent's pool Jacob."
Si Jacob diam2 ni.
"oh my god u did it wt stacy at your pool?" sa bilang. "remind me never to go in there. ever. I almost forgot that u were stacy."
Si Jacob kasi angkat ja bahu dia n senyum ni.
"Jacob?..." sa bilang. "are you still in contact with her?"
"yeah we're good friends." Dia bilang. Pastu dia kasi off tu inductor n ambil piring mo letak tu ayam. Yg periuk sebelah pun dia kasi off, masak sda tu gravy.
Sa tgk ja muka dia ni. sa mo cari tu expression yg dia tipu sa. Tp bila dia focus betul tingu tu ayam dia sa rasa lega skit ni. dia letak tu spaggeti di tgh2 tu piring.. pastu letak cherry2, sayur2 di sebelah.. n last2 letak tu ayam ngan tu sauce dia di atas..
"dinner is serve" dia bilang.
Dia p angkat tu piring n ambil tu botol wine dr meja.... sa p ambik dua gelas wine pastu ikut dia .. kmi pgi tu coffee table.. kmi besanya makan sna ja.. n besanya kmi share ja makan dlm satu piring..
Kmi makan la tu n crita2 lg.. btul2 sedap ni tu chicken parmiagana si Jacob buat.. walupun simple. Pandai betul dia buat tu sauce ni...bkan tu jak .. klau dia buat steak ka, atau buat breakfast spread yg besa2 ja pun mesti sedap ni.. dia ambil masa kasi susun2 decorate ni tu dish.. sa pena ckp ni you should consider changing career .. dia ketawa2 ja..
Dia tnya sa psal family sa masa tu.. yg btul2 tanya secara detail.. selama ni sa crita2 yg gitu ja.. sa kstau la terus terang dlu mcm mana.. skrang mcm mana.. pastu tiba2 dia tnya sa psal si andrew.. dia bilang pa sda crita Andrew.. sa bilang sa x tau.. sejak plg last sa jmpa dia n found out dia ada anak sa x lg contact dia.. trus sa tukar tajuk ni.. mgkin sbab sa tnya psal si stacy kn td.. jd dia pun amik kesemptan la tnya psal si Andrew.. mcm kmi dua2 insecure ni .. sa trus p dkat dia ni n cium pipi dia.
"I love you," sa bilang.
Si Jacob p peluk n cium pipi sa balik. "I love you more," dia bilang, dia tarik sa kasi sandar di badan dia. "promise me you'll consider staying here in oz? I wont force you kell but I should probably say it or I'll regret it. I want you to stay and live with me."
"we'll see," sa bilang. "we got a whole year and over to decide. Who knows u will love KK...or maybe maldives." Sa bilang pastu kasi naik2 kening sa ni.
Si Jacob ketawa ni pastu cium sa. "I'll go wherever you will go" dia bilang pastu peluk sa kuat2 ni. sa senyum ja...
kalau romantik2 ni senang ja ni mo janji apa2...1 tahun lebih ni lg ni.. apa la akan trjadi.. mcm sa mo takan butang forward ja ni pgi masa depan. just have faith kelly.. sa bilang dlm hati sa.
but we all know fate can be cruel sometimes dont we? or maybe its just part of fate's plans to get things done the way its meant to be.
YOU ARE READING
Faith With Love By Kelly
FantasyWhen love conquer her world without she realizes. Sabahan slang A good story from kelly Kelly where r u ? Jangan basah basah sana 🤭🤭 Vote sampai 100 terus saya kasi habits Cerita on the spot!!!!