Foka Poleca - musicale

74 6 63
                                    

Salve rybki!

Dosyć długo mnie nie było i bqrdzo za to przepraszam.

Wracając, dzisiaj mam zamiar polecić wam kilka musicali w których się ostatnio zakochałam.

1

. Hamilton: An Americam Musical

Hamilton opowiada głownie o historii jednego z ojców założycieli Ameryki, Alexandra Hamiltona (nigdy nie został on jednak prezydentem). Nie będe się rospisywała ponieważ za dużo tego. Po prostu trzymajcie jedną z lepszych piosenek.

(Proszę tylko żebyście nie słychali żadnych piosenek z Hamiltona od studia Accantus, to im po prostu nie wyszło)

Hamilton składa się z 48 piosenek i trwa ok. Dwie i pół godziny (uwaga na II akt, radzę zaopatrzyć się w chusteczki i lody)
Autorem tekstów, muzyki i scenariusza jest Lin Manuel Miranda czyli najwspanialszy człowiek na ziemi.

Jeśli spodoba się wam My Shot zwróćcie się do mnie a ja pokieruje was jak najłatwiej oglądnąć sobie cały musical i przy okazji coś zrozumieć (ten angielski jest trochę bardzo skomplikowany -_-)

2. Dear Evan Hansen

Ten musical to największa kopalnia smutku, depresji, samotności i wszytskiego co sprawia że człowiek ryczy jak bóbr. Nie słuchajcie jeśli jesteści w złym humorze bo to się źle kończy (true story).

Mimo że musical jest mega smutny (only sincerely, me jest wesołe (chyba że zna się przekaz)) to bardzo polecam przesłuchać gdyż jest niesamowity.

(Connor jest martwy tak tylko zaznaczę, jest martwy już od drugiej piosenki)

Musical jest smutny ale potrafi podnieść na duchu (na dwie piosenki xd).
Tak samo jak z Hamiltonem jeśli wam się spodoba odezwijcie się do swojego dilera musicali (mnie) a on pokieruje was dalej.
Tylko nie zdziwcie się że to nie ma sensu, to trzeba ogarnąć fabułę (znajdziecie ją na wikipedi pt. "Streszczenie")

3. The Greatest Showman

To akurat jest musiacal, który znajdziecie na cda gdyż jest to taki film-musical (Jak Mama mia).

Polecam ogólnie, myślę że każdy z was słyszał przynajmniej jedną piosenkę, która tam jest np. This is me

(Nie umiem opisywać rzeczy przepraszam)

Dodatkowo żeby was zachęcić powiem wam że występują tam takie osoby jak Zac Efron, Zendaya i Hugh Jackman.

4. Mama Mia

Co tu dużo mówić, największe przeboje zespołu ABBA zebrane w dwóch filmach, które podbiły serca mnóstwa ludzi. Niesamowita fabuła, świetni aktorzy, raj dla dzieci teatru.

Nie wiem czy jest tutaj ktoś kto jeszcze tego nie oglądał ale jeśli tak to pierwsza część jest dostępna na Netflixie.

Polecam moim całym pochajzerowanym serduchem.

5. Beetlejuice

Ogarnełam ten musical dopiero wczoraj i już się zakochałam. Duchy? Śmierć? Mroczny klimat i jednocześnie komedia? Pod warstwą humoru i śmierci głębsze przesłanie? Oto Beetlejuice.

Musical jest dosyć nowy, pierwszy raz na Broadwayu grali go w 2018. Jest zrobiony na podstawie starej kreskówki i filmu.

Jeśli człowiek nie ogarnie fabuły może być skonfudowany ale i tak przyjemnie się słucha.

Jestem w trakcie ogarniania następnych dwóch musicali, Be more chill i Heathers. Jeszcze nie przesłuchałam wszytskiego ale i tak mi się podoba UwU

A teraz...

Mam tutaj jakiś fanów wymienionych musicali!?
Jeśli tak to pokarzcie że tu jesteście i odezwijcie się!

1. Hamilton

2. Dear Evan Hansen

3. The Greatest Showman

4. Mama Mia

5. Beetlejuice

Czekam na was moje rybki!

Przekraczajcie swoje granice!
PLUS ULTRA!!!

Bajo ;*

Życie Niebieskiej FokiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz