Grace

2.2K 122 16
                                    

„Oci vieš že keď mám teraz 18 už som oficiálne dospelá a môžem piť alkohol?" zaškerila som sa naňho a on ma len prebodol pohľadom mama zadržiavajúc smiech.

Sedeli sme na gauči, kým sme čakali na starkých a no proste som si nemohla odpustiť trochu poštuchávania ocka. „A taktiež už mi predajú cigarety a môžem začať chodiť do klubov a na párty. Vlastne myslím, že by som aj mohla začať randiť," uchechtla som sa a už som len hľadela na ocka ktorý vyzeral že každú chvíľu dostane infarkt.

„Okej Gracie dosť," dostala zo seba ťažko mama pomedzi snahu sa nesmiať.

Ocko sa len otočil na mamu a s celkom vážnym výrazom jej pozrel do očí. „Myslím že je na čase kúpiť klietku a zbraň," hlesol a my s mamou sme len obe vybuchli do smiechu, napokon aj on sa na nás začal škeriť ale stále si ma premeriaval tak trochu ostražito.

„Nemyslíš to vážne že?" hlesol a ja som iba pokrútila hlavou.

„Aj keď...občasná párty alebo rande by neboli na škodu," zamumlala som a on na mňa vypúlil oči následne sa okamžite zamračil.

„Nejdem sa s tebou hádať keďže máš narodeniny, ale ani jeden z tých nápadov sa mi nepáči," vydýchol a ja som len pozrela na mamu a ona hľadela na ocka tak trochu nostalgicky.

Trvalo asi hodinku kým prišli dedko a babi. Obaja ma pravdaže vystískali ako len mohli, popriali mi všetko najlepšie, dedo trochu poškádlil s mužmi a ihneď pozrel na ockovu reakciu no on sa tváril že nič nepočul. Toto bolo vtipné na rodinných stretnutiach, dedo sa vždy snažil zabaviť na príliš ochranárskych reakciách ocka a hovoril ako to ocko neznášal keď sa snažil dostať mamu a teraz sa chová presne rovnako.

Zbožňovala som tráviť čas s rodinou, lebo proste moja rodina nebola ako každá iná. Babi mi zakaždým rozprávala príbehy, či už o jej prvom manželovi, alebo o nej a dedovi, potom o mame a ockovi, vždy si niečo našla a často k tomu pridala nejaké múdre slová.

Dedo to bolo niečo úplne iné. Stále sme jeden druhého poštuchovali a smiali sme sa, väčšinou sme skončili hraním šachu na život a na smrť kedy sme obaja lapali po výhre. Občas sme si len sadli niekde na kraj ja s mojím laptopom na kolenách a pýtala som sa ho na otázky ohľadom zločinov a polície, ktoré sa mi hodili do príbehov.

Zbožňovala som s ním rozoberať jeho prípady, aj keď žiadny nebol extrémne veľký.

Mama a ocko, no proste ako oni, väčšinou zostávali jeden vedľa druhého a neustále sa museli nejak dotýkať alebo nebodaj ukradnúť si pusu. Bože moji rodičia sa naozaj občas správajú ako zamilované trinástky. Maya aj keď sedela pri nás, bola na svojom tablete a myslím že práve ukazovala babi jej posledné video.

Ockova mama a otec dorazili až na obed. Starká (aj keď neznášala keď som ju tak volala lebo vraj sa potom cíti byť stará) bola asi najmódnejšia osoba akú poznám. Vždy mala všetko sakramentsky zladené a na mieste a vyzerala akoby si k nám vyšla na čaj o piatej z jej kráľovského paláca. Možno práve preto mala vždy rada Mayu, lebo tá predsa len lepšie spĺňala predstavu populárnej a úspešnej, a ako mi ocko vysvetlil starká tieto dve adjektíva zbožňuje.

Starký bol zase trochu odťažitý, s ním som nikdy nemala vzťah ako s dedom. Ale obaja sa usmievali keď sa posadili k stolu a zdravili sa s ockom, mamou a jej rodičmi.

Spolu sme sa naobedovali, tak trochu ma zo všetkého spovedali, potom sa len bavili. Po obede sa všetci usadili v obývačke, chlapi sledujúc futbal spolu s babi, a Maya a starká si prezerali katalógy ktoré doniesla a diskutovali módu lebo aj v jej takmer 60 sa zaujímala o dnešné trendy. Ktoré som ja pravdaže nenasledovala. JA a mama sme sa teda vybrali spraviť nejaké občerstvenie.

Grace a ChaceWhere stories live. Discover now