🌸11

36 3 2
                                    

Selam, yine ben.

Kendimi bildim bileli sanki hiç sevmeyecek ve mutlu olmayacakmış gibi hissederdim. Ama bunu etrafa çaktırmaz, her zaman güçlü görünürdüm. Çünkü güçsüz olanın daima üzerine gidilir. Hep bunu gördüm örnek olarak. Her zaman birkaç sorun.. üzerine eklenen dağ gibi cümleler ise adeta beynimin patlamasına yol açardı. Kitaplara koşardım hemen. Çünkü kendimden çok kitaptaki karakterlerin hayatlarında yaşamayı severdim.
Birgün bir kitabı keşfettim. İsmi Veronika Ölmek İstiyor. Adından dolayı hoşuma gitti. Yazarı ise Coelho, Paulo Coelho. Meşhur Simyacı kitabının yazarı. Aklımda ise bakalım Veronika'nın yerine koyabilecek miyim kendimi diye düşündüm. Tabi o zamanlar bunalmış, her şeyden kaçmak istediğim günlerimdeydim.

Aslında kitabı okumak isteyenler olacaktır. Pek detay vermeyeceğim bundan dolayı.. Uyarı düşeyim verebilirim de istemeden.. Bu yüzden bana kızacak olanlar bu yazımı hızla geçebilir.

Veronika  24 yaşında ve her şeye sahip, genç ve güzel lakin hayatından memnun olmayan mutsuz bir kadındı.' Zaten bu cümle de kitabın ilk cümlesi. Her şeye sahipti ama hayatından memnun değildi.

Kitaba daha bir merakla başlamıştım. Gitgide kitabın içinde hissettim kendimi zaten.

Dr. İgor, Zedka, Mari, Eduard.. o an kitabı okuyup bitirene kadar etrafımda olan karakterlerdi bunlar.
İgor'un zekasına hayranım. Bunu kitabın sonunda yazanlardan dolayı anlayacaksınız. Veronika'nın bence ihtiyacı olan şey sevgiymiş. Her şeye sahipmiş ama sevdiği birine, sevileceği birine sahip değilmiş. Bunu da kitapta akıl hastanesinde tanıştığı Eduard ile tamamlıyor.

Açıkçası ben de Eduard'ımı buldum.
Belki de bu yüzden mutluyum. Hatta belki değil. Kesinlikle bundan dolayı hayatımı güzelleştirdim.

Bu bölümümün sayfa kapağında yazan gibi.. O bana güldü, sanki onun gibi hiç kimse gülmemişti. O gülüş ona özeldi. O benimdi, tabi ben de onundum bundan sonra..
Değil mi Günışığım? 💜 (Hatta en çok ben!) ;)

Abraham Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramına göre insan kişiliğinin olgunlaşma sürecini gösteren basamaklar vardır. Kişi bu basamakları tırmanarak kendini gerçekleştirir diyor. Fiziksel temel ihtiyaçlar en alt basamakta, sonra emniyette olma ve güven, sonra ait olma ve sevgi, yine sonrasında değer başarı ve kendine saygı, piramidin en üst basamağında ise kendini gerçekleştirme bulunuyor.

Kendini gerçekleştiren bireyin temel özellikleri olarak:

Yaşamını son derece anlamlı görür, belirsizliğe tahammül edebilir. (Hayatın bir amacı olduğunu anlamalıyız, sabretme faktörü de önemli diye düşünüyorum.)

Kendilerini ve başkalarını oldukları gibi kabul ederler. (İnsanlarda en sevdiğim özelliklerden biri empati yeteneği olan kişilerdir. Artık kendini kabullenmiş ve karşıdaki kişileri anlayabilen anlayışlı insanlar var olmalıdır, hem kendiniz için hem de çevrenizdeki kişiler için.)

Düşünce ve davranışları içtendir. (Samimiyet son derece önemli olmalıdır. Ve bu gerçekten davranışlara da yansıyor. Siz fark etmeseniz bile beden dili çok şey anlatır.)

Kendi üzerinde yoğunlaşmaktan çok sorun üzerinde yoğunlaşırlar. (Ben merkezci değildirler, olayları tümü ile konu alır. )

İyi bir mizah anlayışları vardır. (Bunu sevgilim ve arkadaşımızın düşüncesine göre ben de bu yeteneğin alt seviyelerde olduğunu söyleyebilirim skdk. Buradan selam sana reis. )

Çok yaratıcıdırlar. (Bu konuda kendime güveniyorum. Ehehehh)

Topluma karşı bireysel bağımsızlıklarını koruyabilmişlerdir. (Henüz bu kısmı çözemedim, coğrafya kaderdir..)

İnsanlığın refahı ile ilgilenirler. (Çevredeki insanları mutlu etme amacı taşırlar.)

Hayata nesnel bir açıdan bakabilirler. ( Kişisel çıkar doğrultusunda değil de, konuları ve olayları tümüyle gözden geçirebilirler.)

Açıkçası tüm bu maddelerden sonra Maslow'a katıldığımı belirtmek isterim. Felsefe dersini oldum olası sevemedim ama Freud ve bu yaklaşıma bayılıyorum.

Ben kendimi gerçekten ona ait hissediyorum. Sevgi ve sevilmenin ne demek olduğunu onunla öğrendim hatta.

Arkadaşlar her ne olursanız olun. Din,dil, ırk, cinsel yönelim...
Siz insansınız ve insanlar birbirini anlamak zorundadır. Bu bir mecburiyet ihtiyacıdır. Hayatta kendinizi geliştirmek için saygıya, empatiye ve sevgiye ihtiyaç var temel olarak. İnsanları görünüş ve tercihleri için yargılamayın lütfen.

Nice insanlar var toplum baskıları yüzünden kendinden geçip intihar eden, hayattan bıkan ve insanların dediklerinden dolayı kendine işkence eden. Bu tür haberlerden sonra birkaç gün duyar kasan birçok insan var sosyal medyada. Ancak sonraki yaşamında ' aa o çok çirkin, aa bacakları çarpık, çok zayıf, şişman, o lezbiyenmiş, dinsizmiş ' gibi gibi birçok magazinsel gündem yaratarak insanlar üzerinde baskı oluşturuyoruz. İstemeden ben bile yapıyorumdur belki de.. Burada kaç kişiye ulaşırım bilmiyorum. 10-20? Emin bile değilim. Kendimizi sevelim artık. Daha iyi bir dünya yaşamak istiyorsak kendi iç dünyamızı aydınlatmalıyız. :)

Fazla didaktik bir yazı oldu. Başınızı şişirdiysem affola.. 🌈

Şimdilik görüşmek üzere, sevgi ile kalın. 🌸

(İki gözümün çiçeği, iyi ki varsın. Sen hep bana gül, hep beni sev. ♥)  

whether you know it or notHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin