𝔹𝔸𝔹 15

496 41 3
                                    

Taehyung pov,
Di Serendipity Cafe ,

        "Bro,lama tak jumpa kau.Ketinggian kau maintain je dari dulu."kataku ke arah Jimin yang berada di depanku.

        "Kepala bana kau."marah Jimin.

        "Dah dah.Jangan nak buat hal kat sini.Kita datang sini nak jumpa dengan pengantin baru nie."kata Jungkook aka kawan Taehyung yang paling rapat.

        "Tu lah.Kau masih dengan Irene lagi ke?"tanya Seokjin.

         "Mestilah.Habis dengan sapa lagi kan."balasku.

         "Kenapa lah kau couple dengan Irene tu.Dia suka kau sebab duit je tau.Dah berapa ramai laki dah tidur dengan dia."bebel Yoongi.

        "Korang jangan nak buat cerita yeh.Dia okay je.Aku tau dia setia dengan aku."balasku.

        "Boleh tak kau percayakan kita orang.Ni kehidupan kau tau tak.Daripada kau layan dia baik kau layang Ryujin tu."bebel Jimin pula.

         "Korang penipu.Kau sengaja kan Jimin.Mentang-mentang bini aku tak kahwin dengan adik kau ,kau sangup nak buat camni  dekat aku."marahku dan tinggalkan rakan-rakanku dan terus balik ke rumah.

        'Betul ke hah ape yang Jimin cakap? Ke dia saja je?'pelbagai soalan bermain di fikiranku.

__________________________________
Ryujin pov,

      Aku masuk ke dalam rumah dan tiada kelibat Taehyung.Aku melepaskan nafas lega.'Nasib suami aku takda.'

    Ketika aku menoleh untuk menutup pintu Taehyung berada hanya 2 inci jarak antara aku dan dia.

      Aku terkejut dan pandang ke arahnya."Awak dari mana?Nak saya buatkan air ke untuk awak?"tanyaku.

     "Buatkan air coklat panas untuk aku dan hantar kat bilik aku."arah Taehyung naik ke tingkat atas.

     Aku terkedu.'Kenapa dia macam pelik je harini.Ke ade sesuatu tak kena?'aku terus pergi ke dapur dan buatkan air yang diminta oleh Taehyung tadi.

_____________SKIP________________

Taehyung pov,

    'Aku rasa sekarang nie aku kena belajar untuk cintakan Ryujin.'kataku dengan nada perlahan.

     Aku memikirkan perkara yang terjadi sebentar tadi...

FLASHBACK,

    Aku ternampak Irene dengan seorang lelaki yang aku kenal iaitu Kai aka kawan baik aku.

    "Sampai hati kau khianati aku Kai.Aku ingat kau baik selama nie tapi tak."Aku terus menumbuk muka Kai .

     "Taehyung apa masalah awak.Awak salah faham."pujuk Irene.

     "Kau Irene.Selama nie aku sabar je dengan perkara kau.So betullah yang Jimin cakap kau ade laki lain.Rupanya jantan nie ke."Aku melepaskan amarahku yang tak boleh dipendam lagi.

     "Mana ada.Kita orang kawan jer..You salah faham.Please Taehyung ,jangan buat I camni."pujuk Irene lagi.

     "Kau diam Irene."tengkingku.

    "Kenapa kau marah-marah nie Taehyung?Rilek boleh tak?"marah Kai.

      "Kau dengar sini baik-baik Irene.Aku dengan kau dah takda apa-apa.We over."tengkingku dan pergi dari situ tanpa menghiraukan mata-mata yang memandang.

END FLASHBACK

Ryujin mengetuk pintu bilikku dan membuatkan aku tersedar.

    "Masuk."arahku sambil membetulkan kedudukkanku.

   "Nah ni air yang awak ambik tadi."kata Ryujin dan ingin keluar dari bilik tersebut.

    Aku menahannya dari pergi dengan memegang tangannya."Duduk jap,aku ade benda nak cakap dengan kau."kataku.

     "Kenapa?Awak nak apa-apa ke?"soal Ryujin.

     "Takda.Aku nak minta maaf apa yang aku buat kat kau haritu."balasku dan pandang ke arah Ryujin .

     "Saya dah maafkan awak."balasnya dan senyum ke arahku.
  
       Aku dapat melihat keikhlasannya."Aku akan cuba untuk belajar cintakan kau.So beri aku masa sedikit."balasku lagi.

        "Oh..okay.Saya nak tukar baju jap ye."balas Ryujin dan pergi dari situ.

        Aku hanya senyum ke arahnya . 'I will try to love you.'

To be continued

🤡Please vote and comment🤡

𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒1 [COMPLETE]Where stories live. Discover now