Keesokan harinya,
Kat Euphoria Cafe,Ryujin masuk ke dalam cafe dan menuju ke meja belakang sekali yang diduki oleh Jimin.
"Oppa.. Lama tak jumpa sejak Ryujin kahwin." sapaku dan duduk di depan Jimin.
"Yelah. Oppa sibuk sikit tak sempat nak ajak adik oppa ni keluar." balas Jimin dengan senyuman.
"Oppa makin handsome yeh sekarang." puji Ryujin dengan sengihan.
" Mestilah. Ni Jimin yeh. Jangan main-main." balas Jimin lagi dengan tawa.
Tanpa mereka sedar ade yang memerhati mereka dalam senyap .
"Kenapa Ryujin nak jumpa oppa ni?" soal Jimin sambil menghirup air yang baru saja dihantar oleh waiter.
" Saja nak jumpa abang kesayangan." puji Ryujin dengan senyuman lebar.
"Taehyung ade buat pape?" soalku serius kerana Jimin tahu yang perangai Taehyung tu camne.
"Cantik lah kedai kawan oppa nie. Hiasan dia cantik lah." Ryujin menukar topik kerana itu soalan sensitif baginya.
"Ryujin!" panggil Jimin sambil menarik tangan Ryujin.
"Ape?"pandang Ryujin pelik ke arah Jimin. "Jawab soalan oppa."balas Jimin lagi dengan serius.
"Oppa tanya soalan ape?" tanya Ryujin lagi. "Taehyung ade buat pape ke kat Ryujin selama Ryujin kahwin ni?" balasku lagi.
Senyuman Ryujin pudar serta merta. "Okay je."balas Ryujin pendek dan berikan sedikit senyuman ke arah Jimin.
"Betul?" pandang Jimin pelik kerana dia tahu adik tirinya merana kerana melihat ke anak mata Ryujin saja sudah tahu.
"be-betul."balas Ryujin gagap dan menahan dirinya dari menangis apabil dikenangkan ape yang Taehyung dah buat padanya.
"Kalau Taehyung ade buat pape please inform kat oppa." rayu Jimin kerana dia tak nak Ryujin hidup merana disebabkan Taehyung tu.
Secara tiba-tiba Taehyung menerjah meja yang diduduki oleh Ryujin dan Jimin.
"Wowww... Tak sangka bini aku pandai keluar rumah tanpa bagitahu aku yeh." kata Taehyung sambil menepuk tangan di meja Ryujin dan Jimin.
"Tae-taehyung." balas Ryujin dengan gagap apabila matanya bertembung dengan mata Taehyung.
"Balik." arah Taehyung. Dan Ryujin hanya mengendahkannya."Ta-tapi saya baru je jumpa dengan Jimin."balas Ryujin.
"Aku kata balik balik lah. Apa lagi yang kau tak faham cakap aku." balas Taehyung dan tarik tangan Ryujin keluar dari cafe tersebut.
Jimin pov,
Aku memandang ke arah Taehyung yang menarik keluar Ryujin dari cafe tersebut.
"Apa masalah kau Taehyung." kata Jimin dengan nada yang geram kerana adiknya diperlaku begitu oleh Taehyung.
Jungkook iaitu owner cafe tersebut datang ke arah Jimin. "Kenapa tu?"soal Jungkook.
"Takda pape ah.. Nah duit. Aku cau dulu." balas Jimin dan beri duit ke arah Jungkook dan tinggaklan cafe tersebut.
*Ni bukan cafe Jungkook tapi cafe auntie Jungkook. Jungkook tolong sikit-sikit je kat cafe auntie dia kalau dia free.*
💕Please vote and commen💕
#jimin
#ryujin
#taehyung
#jungkook
YOU ARE READING
𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒1 [COMPLETE]
Фанфик"Ma....Ryujin tak nak kahwin,Ryujin muda lagi laaa.." - Ryujin "No!! Kamu kena kahwin jugak..." -Soowon Ryujin dikahwin paksa oleh ommanya dan appanya... "Jangan menyesal,little girl.Kau nak sangat kahwin dengan aku?Aku akan bagi tahu o...