Readers pov,
Dalam kereta,Ryujin hanya diam membisu sambil bermain dengan jari-jarinya.
"Kenapa kau jumpa Jimin ?" soal Taehyung memecah kesunyian.
"Saya jumpa Jimin sebab lama tak jumpa dia sejak kita kahwin haritu." balasku jujur.
"Puas bergelak ketawa dengan mamat tu." soal Taehyung dingin.
" Saya dengan Jimin takda apa-apa hubungan pun. Kita orang adik beradik je ." balas Ryujin lagi.
" Adik beradik tiri okay." kata Taehyung sambil pandang ke arahku sekilas.
" Walaupun adik beradik tiri saya anggap dia macam abang kandung saya and Jimin pun angga macam saya adik kandung dia." rungut Ryujin.
"Apa lagi yang awak tak puas sangat dengan saya yeh. Dari sejak kita kahwin awak memang tak bagi saya peluang pun. Saya ade salah ke dengan awak sampai awak sanggup buat camni." sambung Ryujin.
"Eh. Aku kahwin dengan kau ni pun sebab parents aku tau tak. Kalau ikutkan hati aku memang tak ah nak kahwin orang macam kau." balas Taehyung pula.
Hati Ryujin hancur seperti serpihan kaca yang dah pecah. Setitik demi setitik air mata Ryujin membasahi pipinya.
''Aku benci kau Taehyung.'' marah Ryujin.
"Kau ingat aku kisah ke kau nak benci aku ke tak." balas Taehyung.
Di rumah,
Ryujin pov,Aku masuk ke dalam rumah dan terus menuju ke bilikku dan kunci pintu bilik.
"Aku benci kau Taehyung. Kenapa lah aku boleh dapat suami macam kau." jeritku dengan kuat.
Aku terus mengambil telefonku dan mendail nombor Yeji.
On call📞
Cutie Yeji🧚♀,Hello.
Hello Yeji
Ye Ryujin. Kenapa
call aku?Aku nak jumpa kau
boleh tak esok?Boleh.. Tapi aku ajak
Jisung dengan Changbin
boleh tak? Kau kan lama
tak jumpa dorang sejak kau
berhenti university.Ok lah..Aku tak kisah pun..
Ok see you tomorrow
kat tempat biasa kita.Okay..bye
Bye
Aku menutup panggilanku dan terlelap di katil empuk yang berada di bilikku.
Meanwhile,
Taehyung pov,Selepas Ryujin masuk ke dalam rumah dan pergi ke office Jimin. (jimin ade syarikat sendiri🤣)
Jimin office,
Aku mengetuk pintu bilik Jimin. "Masuk!" panggil Jimin dari dalam.
Aku masuk dan terus duduk di hadapan Jimin.
"Apa kau nak datang sini hah?"soal Jimin . Aku hanya tersengih.
"Aku nak beri amaran kat kau jangan sesekali kau nak jumpa bini aku lagi faham!" tegasku.
"Suka hati aku lah. Dia tu adik aku. Bila-bila je aku boleh jumpa dia." balas Jimin lagi.
"Aku rasa salah ayat tu. Dia bukan adik kau tapi adik tiri kau." balas Taehyung tegas.
"Walaupun dia bukan adik kandung aku but still aku anggap dia adik aku." jelas Jimin.
"Kalau kau dah cakap camtu , takpa tapi mulai harini kau dah tak boleh jumpa wife aku lagi faham. Muktamad!" tegas Taehyung dan beredar dari situ.
Jimin hanya mengelingkan kepalanya " Tak berubah perangai kau Taehyung."
🧚♀Please vote and comment🧚♀
✨Thanks✨
YOU ARE READING
𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒1 [COMPLETE]
Fanfic"Ma....Ryujin tak nak kahwin,Ryujin muda lagi laaa.." - Ryujin "No!! Kamu kena kahwin jugak..." -Soowon Ryujin dikahwin paksa oleh ommanya dan appanya... "Jangan menyesal,little girl.Kau nak sangat kahwin dengan aku?Aku akan bagi tahu o...