9, zwerfster, dakloze of gewoon dombo!

5 0 0
                                    

AMY p.o.v.

 ik loop voorzichtig naar het ziekenhuisbed, pas als ik op de stoel ernaast ben gaan zitten durf ik yune aan te kijken. ze ziet er bleek uit, en alleen haar wangen hebben nog wat kleur. haar regelmatige  ademhaling en het piepgeluid van de apparaten waar ze met slangetjes aan is verbonden, is het enige geluid dat je hoord. maar dan hoor ik ineens de deur opengaan en met een ruk draai ik me om, ik ben opgelucht als ik zie dat het een dokter is. hij kijkt me even aan en richt dan zijn aandacht weer op yune.

"is het erg?"

dokter: "het is tot nu toe minder erg dan we verwacht hadden.

de dokter is wat slangetjes aan het verwisselen en geeft yune medicijnen. ik kijk nieuwschierig toe wat hij allemaal doet en wacht tot hij wat meer informatie geeft over yune haar toestand.

dokter: bent u famillie van mevrouw verschot?

"nee ik ben haar vriendin, we waren samen op vakantie...

dokter: omdat er geen famillie in de buurt ingelicht kan worden willen we u graag even spreken in een andere kamer als we meer informatie hebben, we bellen u overmorgen avond. u moet alleen u telefoonnummer even melden.

"eh ja." de dokter loopt de kamer weer uit en neemt alle levendige geluiden met zich mee, het is weer stil en eenzaam in de kamer. ik plant yune nog een kus op haar hoofd en vertrek dan ook.

"ik kom morgen terug." fluister ik nog snel voor ik de deur achter me sluit

] ] ] ]

NIALL p.o.v.

ik loop wat door mijn appartement te ijsberen en probeer te achterhalen hoe ik zo stom kon zijn om een meisje aan te rijden, haar vriendin amy is vast boos en wil niks meer met me te maken hebben. ik moet haar toch wel hebben zien aankomen? het is mijn eigen domme fout, ik voel me zo schuldig tegenover hun alletwee. ze zal misschien nooit meer uit haar coma raken en dan ben ik er verantwoordelijk voor. ik wou dat ik haar optijd had gezien en was gestopt, die idiote slingerpaadjes ook.. ik haat ze. ik kijk op mijn horloge.. amy is zit daar al een uur, ik heb haar beloofd haar op te halen. ik spring in mijn auto en rijd naar het ziekenhuis.

AMY p.o.v.

als ik het ziekenhuis uitloop valt de grijze auto van niall me gelijk op, ik twijfel of ik wel met hem mee moet gaan maar alleen kom ik ook nergens. hij is te vertrouwen toch?, hij heeft yune en mij ook geholpen om een dokter te bellen. ik overweeg alle plus en minpunten en besluit dan toch maar om naar de auto toe te lopen en in te stappen.

niall: hey, gaat het?

hij heeft dus gemerkt dat ik me niet echt op mijn gemak voel en dat ik erg verdrietig ben om yune.

"ja prima."

niall: waar moet ik je heen brengen?

oh shit, ja waar moet ik heen ik kan terug naar het hotel maar dan ben ik zo alleen, en dan heb ik niemand die me naar yune kan brengen. ik kan met niall mee maar ik weet niet of hij dat wel ziet zitten met een depressief persoon zoals ik me nu voel.

"ik weet het niet." zeg ik en ik kijk naar beneden, dit is zo beschamend.

niall: oh..

wat moet ie nu wel niet van me denken..  misschien wil hij wel zielige zwerfster, dakloze of gewoonweg dombo naar me schreeuwen! of hij wil me uit de auto zetten en zeggen dat ik zelf maar moet zorgen dat ik ergens terecht kom. maar inplaats daarvan blijft het stil. waarom doet hij niks?, of wacht hij tot ik iets zeg? al die gedachten zweven door mijn hoofd. hoe moet het nu verder?, de hele vakantie is verpest maar we kunnen er niks aan veranderen. ik zit echt in de knoop. en aan de gevolgen voor yune durf ik echt niet te denken, er ontsnapt een traan uit mijn ooghoek en al snel volgen er meer. ik hoor weer niets maar als ik opkijk zie ik dat niall zijn armen open houd en me vragend aankijkt. ik bedenk me niet en val al huilend in zijn armen en ben blij dat er tenminste iemand is die me wilt helpen. eigenlijk voelt het best vertrouwt, alsof we al jaren vrienden zijn terwijl we elkaar net een paar uur kennen. als ik weer gekalmeerd ben laat hij me los en ik kijk verlegen weg. dan merk ik dat hij de auto heeft gestart en de straat van het ziekenhuis uitrijd. wat doet hij nou?

"w waar ga je heen?"

Summer of my lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu