8

0 0 0
                                    

Aku pandang Dani yang tuntas tengok aku. Aduh, dia ni janganlah tengok dengan pandangan nak makan aku. Diya, jangan fikir lain!

"Err tak sesuai ke saya pakai macam ni?" Aku melihat pemakaian aku harini dari atas hingga bawah. Teruk ke aku pakai macam ni?

"No la. Awak cantik macam princess." Akhirnya Dani senyum manis.

Aku menghembus nafas. Apalah dia ni. Ingat tengok aku tadi macam nak marah. Kecut perut aku. Manalah tahu dia tak suka aku pakai macam ni. Dress warna pink dengan skirt labuh warna peach. Dekat sejam jugaklah aku duk pilih baju tadi. Hahaha.

"Awak ni memang suka bermulut manis eh? Patutlah muka pun nampak manis." Kataku.

Dani tergelak.

Eii comelnya kau!

"So, tell me more about you. Walaupun hari tu kita dah berborak tapi tak banyak sangat.  Saya nak tahu lebih lagi pasal awak. Kalau boleh everything... before I be your husband. Macam tu barulah saya boleh jadi the perfect husband untuk awak, kan?"

Aku terpaku memandang Dani yang nampak bersungguh. Tiba-tiba rasa terharu.

"Hey, why princess? Muka nampak sedih je..."

Aku memandang muka risau Dani dengan senyuman.

"Tak adalah. Cuma terharu sikit sebab awak nampak bersungguh."

"Hey, mestilah. Dah memang saya suka kat awak."

Aku mengangguk-angguk.

"Ok saya ceritakan pasal saya dulu pastu nanti awak kena cerita pasal awak, ok?"

"Ok, princess. Anything for you." Dani mengangguk.

Tengok tu. Mulut dia ni manis. Terlebih makan gula ke apa.

"Ok macam ni saya.... Bla bla bla..."

Dan aku menceritakan semuanya tentang aku dari A-Z sampai kat mana aku lahir pun aku cerita. Dani hanya mendengar dan kadang-kadang dia tergelak bila aku bercerita perkara yang lucu. Sampai giliran Dani, aku mendengar dengar kyushuk tentang latar belakangnya dan sekali-sekala mengangguk. Kami bertukar-tukar cerita sehinggalah tak sedar hari sudah petang. Melalui ini aku rasa dekat dengan dia. Mula rasa lebih rapat. Aku rasa hubungan kami makin erat.

Dari haritu kami selalu keluar bersama. Kadang-kadang aku ajak Jasmin sekali yelah tak nak orang salah faham pulak. Mulut orang mengata kan...
Walaupun Dani sibuk mengajar dan aku selalu kat pejabat. Tapi kami akan sentiasa luangkan masa dalam seminggu tu untuk berjumpa. Apalagi dating la boh! Kebanyakannya hari minggulah untuk menyesuaikan dengan jadual masing-masing. Keluarga aku cepat rapat dengan Dani. Dia kan sporting senanglah nak kamcheng. Tapi yang paling gembira siapa lagi kalau bukan Tok Wan. Aku pun tumpang bahagia bila keluarga aku gembira.

SEBULAN KEMUDIAN...

DaniSayang❤️

Princess... Esok jangan lupa kita nak beli  cincin kahwin. 😆

Aku tersenyum baca mesej Dani lebih lagi bila tengok emoji teruja dia tu.

AdiyaNtsy  🍭

Yelah, sayangku cikgu Dani... Tak lupa dan tak akan lupa.

DaniSayang. ❤️

Janganlah panggil saya cikgu. Awak bukan anak murid saya.


Tergelak aku sebab aku dapat rasakan muka Dani mesti tengah cemberut walaupun aku tak nampak. Eii mesti comel!


AdiyaNtsy🍭

Ok, janji tak buat lagi. Oklah, saya nak siap nak pergi rumah Tok Wan nak tolong buaf persiapan makan-makan nanti.

DaniSayang. ❤️

Nanti saya datang dalam masa sejam lagi. Oh ya, lupa nak bagitau yang nanti ada orang anjurkan lagi karnival melukis beramai-ramai. Saya teruja sangat princess,  tapi saya kecewa sebab tak dapat nak pergi dengan awak nanti sebab class saya akan pergi kat situ jadi saya kena pergi dengan diorang. Sorry, princess...


Karnival melukis beramai-ramai?
Teringat pula tempat tu. Tempat pertama aku dan Dani bertemu. Dari pertemuan pertama sampailah dah nak kahwin. Dani lah yang tak nak tunang. Katanya nak kahwin terus. Bakal suami siapalah  yang tak menyabar sangat. Heh. Nak pergilah karnival tu. Tapi sayang, tak boleh pergi dengan Dani. Tak apalah ajak Jasmin pun boleh.


AdiyaNtsy🍭

Its okey. Dah saya nak siap ni. Nanti Tok Wan membebel pulak sebab lambat. Awak pun jangan lambat tau. Nanti saya yang kena marah bukan awak.

DaniSayang. ❤️

Baik princess! Bye, love you 3000!


Berbunga-bunga perasaan aku. Dani dari dulu sampai sekarang tak pernah tak manis. Nasiblah dapat bakal suami romantik. Harap tak kena kencing manis je.


AdiyaNtsy🍭

Love you too...

DaniSayang. ❤️

Ala... Love you too je..? Buatlah macam. Saya...

AdiyaNtsy. 🍭

Eii mengadalah dia ni. Haa yelah, I LOVE YOU 3000 MORE!!

DaniSayang. ❤️

Macm tulah. K bye...


Aku mematikan panggilan dan letak telefon atas meja. Tersenyum seorang-seorang bayangkan betapa manjanya Dani. Pertama kali jumpa nampak biasa tapi lama-lama kenal rupanya manja mengada serupa budak. Patutnya aku yang manja dan mengada tapi sekarang terbalik.


Aku mengoles gincu. Tudung aku kemaskan sebelum berangkat ke rumah Tok Wan.


Bersambung🍥


Saya terpengaruh dengan drama 'Tolong sempurnakan cerita mami' tu pasal jadi macam tu HAHAHAHA

Dream Book 1: First LoveWhere stories live. Discover now