Back to reality"Armell Aleesya?"
"Ye?"
"Apa yang kau nampak?"Darwish menghayunkan kaki di sebelahku.Aku hanya melihat air sungai itu mengalir sehala sahaja pergerakannya.
"Tak.Aku tak nampak.Tapi..."
"Tapi?"
"It is ok if I jump from here?"Aku senyum.Dia mengeluh sedikit.
"Apa yang akan jadi kalau kau terjun?"
"Ketenangan? Kedamaian? Tiada siapa kesah hehehehehe."
"Aku nak bagitahu tunang kau."Darwish tiba-tiba berdiri.
"Ha? Kenapa pulak?"
"Dia berhak tahu keadaan kau."
"Tak payah."
"I'm your doctor.Please listen to me."
"Aku tak pernah mintak seorang doktor..."aku menunduk lama.Nombor seseorang di tilik.
"Armell..."
"Go home,I need a privacy."
🌸🌸🌸
Aku memerhati nombor itu lama,
"Tunangan ini hanya mimpi..."
PAPP!
"Apa yang Cik buat ni?!"dia memegang lenganku yang berlapik dengan baju.Phone yang aku ingin buang sebentar tadi lantas terjatuh dengan ketinggian terjunan yang tidak akan meretakkan phone tersebut.
Aku automatik terdongak,
"Aqil..."
"Armell.."
"Hehehe,aku saja je nak uji daya ketahanan phone ni."ucapku sekadar menukar topik di fikiran.
Dia tidak memberi sebarang balasan membuatkan aku ingin melanjutkan lagi kata-kataku.
"Long time no see,Aqil Haiyan."
"You too."dia senyum nipis lalu menghulurkan phoneku.Nak tak nak,aku ambil jua...
Tapi,
"Kau ingat aku akan bagi sesenang tu je? Jujur dengan aku,apa yang bermain dalam minda kau sekarang ni,Armell Aleesya."aku kelu.
"Hah?"
PUKK!
"Agak-agakla,phone aku tu bukan selembut bantal.Main ketuk-ketuk pulak!"bebelku geram.
"Jangan pura-pura tak dengar."
Aku mengeluh sedikit.Patutkah aku...
"Kau tahu kan,aku ni em..."
"Perempuan selalu macam ni, ayat diaorang tak pernah nak bagi habis.Asyik tergantung je,pastu kata lelaki tak faham dia."gumam Aqil.Aku garu kepala yang tidak gatal.Alamak, Aqil dah marah la.
YOU ARE READING
Little Engaged
Short StoryTunangan ini seperti mimpi. Dia.. Siapa? Aku tak kenal dia. Tapi, Dia pilih aku? Aku Dilema. Nak reject ke nak terima? Cover from amateur me ehe🌼 Start : 07 May 2019 End : Tunggu sampai aku kahwin----ya Allah, gatalnya pipi aku