"Betul ke Wish?"tak berkelip mata aku memandang mereka berdua.Aku ulang,
MEREKA BERDUA.
Wow, kepelikan apakah ini.Laki ni memang something eh? Tup tup masuk minang.Eyy, fikir romantik ke?!
Tetiba rasa nak sepak Mika ke angkasa---
"Aku cuma nak Halalkan dia je,salah ke?"aku tenung muka mamat ni,lama.Tahniah Darwish,aku tak dapat baca air muka kau.
Tenang seperti air di lautan.
"Tak,kau dah buat benda betul.Jadi,apa yang salah?"aku pandang Helen pula.Ni pun, arghh aku give up nak mentafsir muka diaorang yang memang jelas...
Masing-masing pandai cover.
"Kau tak bagitahu aku pun."
"Tak perlu.Wali lagi penting."
"Kenapa kau tiru cara Mika? Mesti dia yang ajar kau kan? Aku hampir tersembur air teh dekat muka mak kau,tahu tak?!"balas Helen lagi.Jelas,melalui nada suara itu,aku yakin yang Helen tengah geram dengan tindakan Darwish.
Macam aku yang dulu.
"Eh,Mika?"
Darwish memberi isyarat tangan supaya aku tidak berkata apa-apa lagi.Masalahnya,kenapa kena berkait dengan Mika? Kait la sapu tangan ke,baju ke hmm.
"Aku tak tiru dia.Lagipun kau kenal ibubapa aku.And kau hutang Armell satu penjelasan tentang dia."Darwish menunjukkan ke arah aku.Seakan baru tersedar,Helen pandang aku dengan riak bersalah.
"Err.."
"Aku tahu aku memang kenal dia.Dan korang tetap akan rahsiakan identiti dia,dari aku.Takpe,dah biasa hidup macam ni."aku senyum tawar.Umi yang berada tidak jauh,aku kembali mendekati.
"Umi,Mell ada kerja ni.Mell harap Umi faham."
"Ok,hati-hati Mell."setelah bersalaman dengan Umi,aku pilih untuk pekakkan telinga dari mendengar jeritan mereka berdua.Aku takkan berpaling sikit pun.
Hati aku sakit,
Kenapa,
Mereka pilih untuk rahsiakan dari aku?
Apa yang penting sangat sebenarnya?!
Serius aku tak faham.
🌸🌸🌸
"Aku bukan orang yang boleh dibuat main...."sebak di dada tak habis lagi,tambah pulak dengan pakej air mata yang dari tadi tak jumpa jalan penyelesaian untuk berhenti mengalir.
"Apa guna kau menangis lagi,Mell? Takde orang kesah pun."gumamku di balik tawa yang cuba di zahirkan di bibir.
"Eyy,buruk la kau nangis.Tak boleh cantik lagi ke?"
Suara tu...
"Blah la,kau pun sama je!"
"Mell,cepatnya menghukum."
"Boleh tak kau duduk diam? Aku malas nak sembang."
"Oh jadi kalau berdiri,boleh la buat bising?"
"Haha,lawak."kalau la aku pakai kasut converse, dah lama aku sumbat dalam mulut dia.
"Aku memang lawak,kau tak tahu ke?"
"I'm not in a good condition.Would you mind,leave?"
"Ni tempat lepak aku."
"LEAVE ME ALONE,YOU IDIOT! STOP PLAYING JOKE! YOU ALREADY 25! IF YOU'RE A MAN THEN LEAVE! Please,for a good sake."Aku menekup muka.Moga dia pergi.
"Aku nak minta maaf."
"Dah lah."
"Untuk semuanya."
"Aku tanak dengar pape."
"Jumpa nanti akad nikah."melihatnya beredar, membuatkan aku lagi rasa nak nangis.
"Tak payah nak fikir hidup aku la,lembap!"
🌸🌸🌸
Dia cuma senyum membelakangi gadis itu.
"Tapi hidup kita tak lama lagi akan bersatu."desisnya dalam hati.
Buat seketika dia menoleh ke arah gadis itu lagi,
"Kebahagiaan kau, kebahagiaan aku juga hee."
"Ayat basi...."
"Tapi terpujuk kan?"
"Sikit."
"Acah je."
"Ish."
"Jom makan aiskrim,aku belanja?"
"Hello pulis,ada orang tak puasa!Haah,dia yang nampak macam budak-budak tu.Acah sem.Gila sikit.Hmm apa lagi?"
"Dahlah tu kutuk aku!!"dia membela dirinya.Nasib baik tunang.
"HAHAHHAHAHAAH dahlah single,hambar pulak tu!"
Armell gelak secara spontan buatkan dirinya turut tergelak tanpa di pinta.
Adakah ini cinta?
Bila nak kahwin ni? -Mika
YOU ARE READING
Little Engaged
KurzgeschichtenTunangan ini seperti mimpi. Dia.. Siapa? Aku tak kenal dia. Tapi, Dia pilih aku? Aku Dilema. Nak reject ke nak terima? Cover from amateur me ehe🌼 Start : 07 May 2019 End : Tunggu sampai aku kahwin----ya Allah, gatalnya pipi aku