TSL 6

38 6 0
                                    

Pada hujung minggu...

Izzahlia menonton televisyen bersama-sama abang-abangnya di bilik tayangan. Tapi dia masih hairan kenapa perasaan bosan masih ada dalam dirinya memandangkan Izlan,Irash dan Irham asyik tengok WWE. Apa yang menarik pun tak tahu.

Tumbuk orang, lepastu terjatuh dengan muka yang berdarah. Dan yang paling mengerikan bila terkena saraf-saraf penting dan boleh menyebabkan kematian. Euwww geli aku tengok. Macam tak ada faedah.

Izzahlia menuju ke arah ruangan bacaan untuk membaca novel-novel yang baru dibelinya beberapa hari lalu. Tiba-tiba notification dari Iphonenya masuk.

Dia tersenyum melihat mesej yang dikirimkan olehnya.

Ilham🥰
Assalamualaikum Izzahlia yg cute.
Kau buat apa?
Aku bosan lah
Jom keluar nak tak?
Lagipun aku rindu kau lah gila!
Lama tak hangout, kau tu asyik busy mengalahkan orang yang kerja🥺
Tak kesian dekat aku ke sayangku Izz.

Izz tersenyum lalu jarinya pantas menekan punat-punat huruf untuk membalas meseh tersebut

Me💙
Waalaikumusalam budak!
Aku tengah layan kau lah senget😂
Aku pun bosan ni
Aku on jer, cuma kita nak keluar dekat mana?
Kau ingat kau sorang jer ke yang rindu? Aku pun rindu kau gak☹️

Ilham🥰
Yeay sebab ni lah aku sayang kau!
Ape kata kita hangout dekat taman jer,lagipun aku dah lama tak upload any gambar dalam instagram.
Boleh kan?
Me💙
Ye lah Ilham, aku nak bersiap ni. Insyaallah pukul 10 sharp,aku datang.
See you Bye🤗

Ilham🥰
Ok.

Izzahlia masuk ke bilik air untuk mandi dan bersiap. Dia hanya menyarungkan hoodie hitam yang tertulis "izzahlia", dipadankan pula dgn seluar jeans dan tudung bawal yang bewarna putih.

Di taman....
Hampir 10 minit Izzahlia menunggu, tapi kelibat Ilham masih tidak muncul.

Sedang asyik dia mengscroll account instagram miliknya, dia terdengar seseorang yang sangat dinanti-nantikan menyebut namanya. Siapa lagi kalau bukan Ilham.

"Izz!". Izzahlia memalingkan kepalanya ke arah Ilham yang tercungap-cungap mencari nafas.

"Dia ni baru lepas habis marathon ke ape?haha tapi kan tak dinafikan lagi muka dia tetap hensem!"

Izzahlia bangun daripada kerusi yang didudukinya sambil bercekak pinggang.

"Asal kau lambat Ilham? 10 minit aku tunggu kau. Kau tahu tak aku rindu gila nak jumpa dengan kau!"

"Hehe sorry lah Izzahlia, tadi jalan sesak sangat. I'm sorry."

"Ye lah-ye lah. Nasib kau ni comel jer.",perkataan terakhir di ucap secara perlahan.

Dia dan Ilham berjalan meneroka kawasan taman yang amat luas dibandingkan dengan taman biasa. Ada yang berjogging, bermain roller blade,basikal dan banyak lagi aktiviti yang boleh dibuat.

Tapi, hanya ada satu sahaja hobi yang disukai oleh dia dan Ilham. Iaitu take a selfie. Biasalah diorang ni instafamous. Account Izzahlia dah mececah 5.2 juta followers manakala Ilham pula 5.8 juta.

Memandangkan mereka sudah lama tidak mengupload sebarang gambar, Ilham mengajaknya untuk berdiri di bawah pokok yang besar.

The Silent LoveWhere stories live. Discover now