PART 31

16K 688 20
                                    

"Jom kahwin,"

Tersentak Liya mendengar perkataan tersebut.

"Aku tahu kau tak bersedia lagi. Tapi aku nak jaga kau seperti mana aku jaga kakak kau dulu,"

Liya masih tercegang. Apa kahwin? Nie bukan macam drama TV3 kan. Adakah aku salah dengar. Tak mungkin aku nak kahwin dengan bekas kakak aku. Tak! Nie macam aku mengkhianati kakak aku sendiri.

"Ta--tapi Encik saya tak sanggup. Lagipun saya tak sedia lagi dengan dunia baharu,"

"Aku bagi kau masa 1 minggu. Aku tak kisah kau nak terima ke tak. Kau kena kahwin dengan aku,"

Dia mendekatkan mulutnya ketepi telinga Liya. Liya sudah kecut perut.

"Sebab kau tak boleh lari dari aku, kau milik aku seperti mana kakak kau milik aku dulu sayang,"

Bisikan itu seperti Iblis. Merembang sudah bulu badan Liya. Gila! Ya lelaki itu sudah gila. Psycho!

Liya lantas lari dari situ. Duduk dengan Daniel seperti duduk dengan Malaikat Maut sahaja! Menyeramkan.

--------------

"Ariya! Encik Daniel tu memang gila eh! Kau tahu tak, malam tadi dia ajak aku pi kahwin!,"

Ujar nya di dalam kafe tersebut. Nasib lah Si sang suami lepaskan. Kalau tak memang tak bagi muka nak jumpa dengan si Liya. Apa kata Liya.

Cerita panas!

"Habistu?,"

"Aku tolak lah, di bekas arwah Lina kot. Aku tak nak khianat kakak aku,"

Ariya Marshanda sudah mengaru kepala. Liya ini tak habis -habis dengan sendiwara nya.

"Kau nie... tak patut tau cakap macam tu. Mana tahu arwah kakak kau memang suruh Daniel jaga kau. Mana kita tahu,"

"Tak Ariya. Malam tadi dia sempat lagi dia bagi amaran dengan aku. Macam nie kau tak boleh lari dari aku,, kau milik aku seperti mana kakak kau milik dulu sayang, weyh dia dah gila!,"

Dia mengajuk semula percakapan Daniel malam semalam.

"Kenapa aku bau orang mengumpat aku eh,"

Tersentak Liya. Suara garau itu sungguh dikenalinya. Lantas dia menoleh ke belakang untuk melihat empunya suara. Terkejut dia.

"Memang ada pun orang mengumpat awak Daniel,"

Naik merah muka Liya. Ariya Marshanda dijeling dengan tidak lepas dari ekor mata. Daniel hanya menayangkan riak muka biasa sahaja. Ingat dia tak tahu, memang dari tadi dia terdengar perbulan Liya dengan Ariya Marshanda.

"Daniel awak buat apa dekat sini?," Tanya Ariya Marshanda.

"Saya datang sini nak jemput awak lah, your husband suruh saya datang sini. Dia risaukan awak. Awak belum sembuh lagi dia kata dia,"

Ariya Marshanda hanya menganggukan kepalanya sedikit. Dia masih beku sahaja dihadapan suaminya. Hati nya sangat sakit kerana pengakuan wanita yang tidak dikenali tiba-tiba sahaja mengaku dia adalah scandle suaminya.

"Kejap sikit lah, saya rindu sangat dengan Liya nie. Lepasnie kita balik,"

Daniel tetap dengan muka beku ala-ala senyum tak cukup bajet. Liya dilihatnya. Lantas gadis tersebut mengalihkan pandangannya daripada melihat panahan mata lelaki itu.

Rafael Marcus  (UNEDIT)Where stories live. Discover now