PART 28

16.3K 672 39
                                    

"Zouni? Banyak kot nama musuh aku Zouni. Zouni yang mana satu?,"

Tanya nya lagi. Rayyan masih lagi menatap lama komputer riba miliknya.

"Tak kan kau yak kenal lagi. Kau ingat tak, aku harap korang jaga relay kita nie,"

Tersentak Rafael Marcus. Zouni, Zouni Lutizion Nama itu, ya dia adalah kawan kepada mereka berempat.

"Kau biar betul Yyan kau dah teliti betul-betul ke. Kemana dia pergi selama nie. Dia hilang 2 tahun lepas kot. Takkan dia Zouni yang kita kenal Yyan,"

"Aku memang tak salah kali nie. Kau kenal kan tattoo kat tangan kiri dia?,"

Rafael Marcus mengangguk. Sementara Rayyan menunjukkan sebuah gambar.

"Tengok betul-betul. Sama kot. Lagipun dia kan ada cakap yang tattoo kat tangan dia tu limited dan untuk konco-konco dia je. Mustahil Pael. Terang lagi bersuluh lagi tu,"

Kepalanya yang kusut itu digaru dengan kasar. Tak percaya. Kenapa dia perlu buat macam tu.

"Aku nak kau cari betul maklumat tu, pastikan maklumat yang kau cari tu betul,"

Rayyan hanya menganggukan kepalanya. Dia pun turut runsing.

Rafael Marcus turut menyuruh semua orang gajinya untuk mengemas semula barang yang telah diselongkar dan pecah rumah nya itu.

Ariya Marshanda masih lagi didalam biliknya. Hati nya masih tiadak tenang.

Kedengaran pintu biliknya dibuka. Terus figura suaminya itu dilihatnya. Perwatakan suaminya itu dapat menarik minat sesiapa sahaja termasuklah dirinya sendiri.

"Lepas nie kita pindah rumah. Aku tak nak apa-apa berlaku lagi,"

Ujar Rafael Marcus yang sedang membuka kancing di setiap baju kemeja nya. Ariya Marshanda hanya memerhati sahaja suaminya itu sambil menganggukan kepalanya.

"Abang tak kerja ke?,"

Muka suaminya itu terus berpaling melihatnya. Lantas sahaja suaminya itu menghampiri tuala yang siap tergantung ditepi katil nya.

"Malas lah aku nak kerja. Aku kan boss,"

Ariya Marshanda hanya mendiamkan dirinya. Matanya sempat lagi melihat suaminya. Selepas sahaja Rafael Marcus membalas lihatan nya, Ariya Marshanda terus berpaling muka.

Darah terus menyerbu ke muka putih kemerahan milik nya. Langkah punya langkah, jarak diantara mukanya dan suaminya sungguh dekat. Sampaikan deruan nafas masing-masing dapat didengari.

"Kenapa sayang, malu ke?,"

Ariya Marshanda hanya memerhati mata suaminya itu. Sungguh menusuk kalbu.

"Ta--tak... Ta--tadi abang ca--cakap nak man--mandi, pergi lah mandi,"

Rafael Marcus menghimpit isterinya itu. Isterinya sudah menutup muka manadakan dia sungguh malu.

"Bila masa pulak aku cakap aku nak mandi? Tadi mata bukan main lagi kau tengok aku kan,"

Tangan Ariya Marshanda yang menutup muka nya itu, dibuka perlahan suaminya. Kata-kata suaminya membuatkan malu nya makin bertambah. Mata ditutup rapat.

Lantas sahaja bibir mungil isterinya dicium lama. Ya, memang dia mengaku semejak-duak mejak ini layanan nya sungguh kurang. Masa itu dia lagi berfikir mengenai musuh nya yang ingin menculik isterinya. Sebab itu di runsing. Tak dia sangka hari ini perkara yang tak diingini nya telah berlaku.

"Wow, mantap! Aku memang suka tengok aksi 18 tahun ke atas nie. Nak kahwin lah lepas nie,"

Tersentak Rafael Marcus yang masih dialamnya itu. Terus ciuman dilepaskan. Ariya Marshanda turut malu. Radifan Marcus yang sudah tercegat di hadapan pintu itu hanya tersenyum lebar sambil menyilangkan tangan didada.

"Sial lah kau Pan. Kacau daun betul lah. Kau nak apa sial,"

Ujar Rafael Marcus yang sudah bangun dari katil. Butang baju dikancing semula satu persatu. Terbantut terus dia nak mandi tadi disebabkan isterinya. Ya, dia nak mandi sebenarnya.

"Siapa suruh pintu tak tutup. Kau memang sengaja nak suruh aku jeles kan,"

"Jangan nak membabi kau kat situ. Aku tanya kau lagi sekali, kau nak apa sial," Ujar Rafael Marcus.

"Bertenang... Jangan marah-marah. Nie haa Rayyan panggil kau, turun bawah,"

Rafael Marcus faham apa yang dimaksudkan oleh adiknya itu lantas mengangguk kepala.

"My sister-in-law saya pinjam husband awak kejap eh. Nanti malam-malam awak sambung lah aksi korang tadi. Saya nak anak buah laki kembar tau, plus handsome and cute like me,"

Merona merah muka Ariya Marshanda. Sempat lagi Radifan Marcus mengenyit sebelah matanya.

"Nanti aku bagi anak buah handsome dengan kau, dah arh cepat lah jangan nak merapu kau kat sini, nanti tak sempat pulak malam nanti aku buat anak buah untuk kau,"

Makin merah muka Ariya Marshanda. Kembar itu langsung tidak bertapis ketika bercakap. Macam dunia dia js.

Lantas sahaja dua jejaka kembar itu menuruni tangga. Malas nak pakai lif. Senam kan. Okey pulang ke cerita balik.

Kelihatan dua orang jejaka sedang tekun melihat maklumat di dalam komputer milik Rayyan. Seperti mustahak sahaja yang dibincangkan oleh Rayyan dan Daniel.

"Kenapa kau panggil aku," Tanya Rafael Marcus yang baru tiba bersama kembarnya.

"Nie cuba kau tengok nie, tattoo yang sama dekat tangan lelaki yang kau bunuh tempoh hari "

Rafael Marcus memerhati dengan lama gambar itu. Ya, lelaki berhoddie yang mengertak isterinya tempoh hari. Tattoo di tangan kiri nya itu sungguh jelas kelihatan.

"Takkan lah lelaki tempoh hari tu orang Zouni jugak?,"

"Yes, tekaan kau betul. Dia yang rancang semua nie dari awal lagi. Beberapa hari lepas, aku periksa CCTV rumah kau, orang yang sama pecah masuk rumah kau. Jelas dia perhatikan bini kau. Cuba kau tengok rakaman semula CCTV nie,"

Komputer itu bertukar tangan. Mata dua beradik itu masih lagi melekat di komputer tersebut. Gigi diketat rapat. Hatinya sungguh membuak-buak. Jelas kelihatan isterinya itu hanya memakai baju T-shir dan kain batik.

Api kemarahannya membuak-buak. Ini kalau isterinya tahu memang malu tak keluar rumah. Dia masih tidak puas hati. Aurat isterinya hanya dia sahaja boleh tengok. Nie dah sampai ke mata orang lain memang ajal tunggu nie.

"Aku nak kau siasat laki nie! Malam semua kumpul markas. Cari bangsat nie sampai dapat. Dia nak sangat main dengan aku kan. Malam nanti kita main,"

Ya, dia seorang yang tidak suka bertangguh-tangguh. Gara-gara perkara lain, perkara lain pulak yang berlaku. Itu yang dia tidak mahu.

"Daniel, Ipan aku nak korang cari laki tu sampai dapat. Aku percayakan korang berdua. So don't disappoint me,"

Kata nya dengan tegas. Dia cukup mengenali dua jejaka tersebut. Semasa Radifan Marcus hilang, memang mereka berdua tidak akan tersisih untuk mencari musuhnya. Sampai ke zarah-zarah akan dicam nya.

"Just give it to us. We can do the best, well kitaorang kan combo den'pa. Kau jangan risau,"

Ujar nya dengan sungguh angkuh. Biasalah kalau dua toyol tu bergabung. Memang tak dapat nak kalah. Macam apa dah.































(CLICK TO NEXT CHAPTER)

Rafael Marcus  (UNEDIT)Where stories live. Discover now