PART 49

4.4K 230 116
                                    

Zouni menghampiri rumah dimana tempat adik nya berteduh. Dilihat nya dengan mata nya tajam setiap sudu rumah itu.

Ada sahaja mata jiran jiran melihat. Memang tak ada kerja lain ke? Ada pula anak gadis melimpas berkali kali dihadapan rumah itu.

Mata Zouni tertatap pada satu susuk tubuh gadis yang dicari nya. Senyuman diukir sedikit sebelum kembali manayangkan muka bengis nya.

"Adik,"

Ariya Marshanda menoleh setelah mendengar suara seperti memanggil nya. Senyuman terukir sedikit.

"Eh, abang. Masuk lah dulu,"

Perlawa Ariya Marshanda sambil tersenyum erat.

"Tak pe. Suami kau mana dik?,"

"Dia keluar kejap tadi. Beli barang. Kenapa abang?,"

"Abang nak cakap sikit dengan dia,"

Ariya Marshanda mengangguk kepala tanda faham akan maksud lelaki itu. Mereka berborak kosong.

Walaupun janggal bagi gadis kecil itu, dia tetap mencuba membiasakan dirinya. Tidak lama kemudian, muncul sebuah kereta Audi berwarna hijau tiba di hadapan rumah.

"Tu dia dah sampai. Abang borak lah dengan dia. Adik nak masuk dalam jap,"

Zouni mengangguk perlahan kepalanya. Zouni menghantar pemergian adiknya dipintu bilik dengan ekoran mata.

"Kau buat apa kat sini,"

Tanya Rafael Marcus setelah menghidu kehadiran lelaki bernama Zouni tersebut. Zouni tersenyum sinis.

"Saja. Kenapa? Aku nak tengok adik sendiri pun tak boleh ke?,"

Rafael Marcus hanya menayangkan wajah bekunya dihadapan Zouni. Tersenyum kecil lelaki itu.

"By the way, aku datang sini tak nak cari gaduh dengan kau. Aku ada benda nak cakap dengan kau,"

"Apa,"

Ringkas sahaja jawapan diberi Rafael Marcus. Malas baginya untuj melayan lelaki itu. Panas hatinya.Musuh didepan mata mana tak rasa nak terkam.

"A few day, aku dapat tahu Adrian rancang nak culik adik aku. So, aku nak kau jaga adik aku betul betul. Jangan sampai adik aku terlepas di tangan musuh,"

Terkejut. Bermakna lelaki itu lebih cekap berbanding dirinya. Semenjak dua menjak ini, dia kerap sahaja muntah dan pening kepala.
Mybe, alahan isterinya mengandung.

"Macam mana kau tahu?,"

"Aku hantar seorang anak buah aku kat situ. Dia terdengar perbulan Adrian dengan orang bawahan dia yang dia plan culik adik aku. Aku nak kau pastikan adik aku selamat,"

"How? Kau tahu kan aku dengan Ariya perang dingin sekarang. Mulut kau senang lah cakap,"

"Stupid. Benda tu pun tak pandai nak fikir ke? Bawa adik aku balik KL. Sini tak selamat,"

Rafael Marcus berfikir sejenak. Mahukan gadis itu mengikut nya? Sudah berkali kali dipujuk, gadis itu tetap dengan keputusan nya sendiri.

"Dia still marah dengan aku kot. Kau tak ada plan lain ke?,"

Lelaki itu berfikir.

"Ada. Satu satu nie je cara untuk kau pujuk adik aku,"

"Apa?,"

"Kau jangan ingat aku dah maafkan kau. Dendam aku masih,"

"Macam nie, kau...,"

--------------

Rafael Marcus  (UNEDIT)Where stories live. Discover now