1|Rindu?!

2.4K 29 1
                                    

"I think it's enough for today. Please do your homework before attend into my class next week. Class dismiss and happy holiday." kuat suara pensyarah muda yang manis berpakaian baju kurung cotton bercorak bunga- bunga kecil itu bergema memenuhi ruang di dewan kuliah itu.

"Happy holiday too Dr. See you next week." kata salah seorang pelajarnya.

Tanpa banyak bicara Yarra segera mengemas barang-barangnya memandangkan jam di tangannya sudah menunjukkan pukul 6.15 petang.

'Nasib baik aku dah solat asar. Kalau tidak mahunya kalut.'desis hatinya.

Ketika Yarra sedang shut downkan laptopnya,dirinya di hampiri seorang lelaki berhoodies dan berkaca mata hitam.

"Yes, anything can I help you?" soal Yarra.

"I miss you baby." ujar suara garau itu.

Yarra pantas mengangkat wajahnya memandang ke arah suara yang baru sahaja meluahkan kata rindu kepadanya. Dia menyangka yang lelaki itu adalah studentnya yang ingin bertanyakan soalan tetapi sangkaanya meleset.

"What are you doing here? Ni bukan class you." balas Yarra lalu kembali mengemas barang-barangnya.

"You're fucking hot when wearing this baju but I think you're more hot when you're naked baby." kata lelaki itu.

Terkedu Yarra saat telinganya menangkap bait-bait kata yang keluar dari mulut itu.

"Mind your language and please behave your attitude Umar Nidhal." pesan Yarra.

Handbang berjenama MK yang berada disebelah lelaki itu ingin dicapai Yarra namun pantas Umar menyambar tangan kecil Yarra. Lalu tangan iti dibawa ke bibirnya.

"I miss you so much baby.."luah lelaki itu. Bibirnya berulang kali mengucup belakang tangan Yarra.

'Eleh, rindu konon. Siapa suruh tak balik rumah hampir dua bulan.'bicara hati Yarra.

"I nak balik." kata gadis itu laku menarik tangannya yang digenggam oleh Umar sebelum membetulkan rambutnya yang berwarna coklat terang itu.

"Bagi kunci kereta, biar I yang drive." pinta Umar sambil tersenyum.

Berkerut dahi Yarra mendengar permintaan yang suaminya itu. Tanpa banyak soal,kunci kereta yang berada di dalam handbagnya dikeluarkan lalu di berikan kepada Umar.

Umar merajinkan diri mengangkat beg laptop dan satu lagi beg yang berisi kertas assignments dan laju kaki melangkah menuju ke kereta milik Yarra.

Sebaik sahaja mereka berdua masuk ke dalam perut kereta, Umar lantas menanggalkan sweatshirt hitamnya lalu mencampakkan baju itu ke seat belakang dan di membetulkan baju tshirt plain berwarna putih yang masih tersarung di tubuhnya.

Yarra yang sedari tadi menyanggul rambutnya, buka dasboard lalu satu cap putih milik lelaki itu di keluarkannya dan diserahkan kepada Umar.

"Thank you baby.. But where is my kiss? Last I dapat sebulan lepas." Umar sengaja mencuba nasib.

"Lain kali stay je dekat rumah sewa you tu sampai you graduate."balas Yarra sinis.

Tersenyum Umar mendengar perlian isterinya. Halus tapi mendalam maksudnya.

"Bukan sengaja taknak balik. Sebulan lepas I busy dengan program sukarelawan dekat Kemboja lepastu ada mini projek yang nak kena siapkan. You lupa ke yang suami you ni student lagi." jelas Umar lembut. Jarinya mengusap lembut pipi kanan Yarra.

Yarra hanya diam membisu. Cuba memahami situasi mereka. Namun pantas sahaja Umar mengambil kesempatan untuk mencium bibirnya.

Ciuman yang biasa pada mulanya bertukar sedikit ghairah memandang masing-masing saling merindui. Yarra menepuk dada Umar kasar menyuruh lelaki itu meleraikan tautan bibir mereka.

Bidadari SyurgaWhere stories live. Discover now