Umar yang baru sahaja melangkah masuk ke bilik tidur mereka menghulurkan sebotol air mineral kepada isterinya. Huluran disambut dan Yarra meneguk sedikit air mineral itu untuk membasahi tekaknya.
"Where's remote?" soal Umar yang matanya seakan mencari keberadaan remote televisyen dan juga remote astro.
Yarra yang sedari tadi asyik mengadap phonenya bangun dan mengambil remote yang diletaknya di atas sofa lalu dihulurkan kepada Umar yang sudah berbaring di atas katil empuk bersaiz queen itu.
"Vitamin I yang beli tadi you letak mana?"soal Yarra pula. Rambut yang sedikit serabut itu dikemasnya.
"Alamak..I terlupa nak bawak naik tadi. Ada dekat atas meja makan."tutur Umar yang ralit menonton cerita yang dimainkan di kaca televisyen itu.
"Takpa I turun ambil."ujar Yarra lalu melangkah keluar untuk mengambil vitamin C yang baru dibelinya ketika keluar membeli barangan dapur.
Notifications dari phone Yarra yang sedari tadi berbunyi mengacau focus Umar.
" Someone blowing you up!"ujar Umar dari dalam bilik memaklumkan kepada isterinya.
Notifications yang tak henti-henti masuk menarik perhatian Umar. Pada awalnya dia langsung tidak tertarik untuk mengetahui siapa gerangan yang message isterinya pada waktu malam itu. Namun saat satu panggil masuk dan tertera nama yang tak pernah didengarinya sebelum ini, dia mula menjerit memanggil si isteri
"Babyy!!!!" jerit Umar lalu dia melangkah menuju ke pintu bilik. Yarra yang baru muncul itu pelik dengan suaminya.
"What?" Yarra bertanya pelik.
"Are you pranking me?" soal Umar sambil memegang remote astro.
" Huh?"Yarra mula pelik dengan pertanyaan Umar
" Who's Darren?"soal Umar lagi.
"What do you mean?" balas Yarra lalu dia mengambil phonenya di atas katil.
"Who is that?"
"Who?"
"Get the fuck out of here, you're pranking on me! Who's Darren?" tanya Umar dengan nada yang sedikit tinggi.
"Nobody..."
"Give me your phone." Umar meminta phone milik Yarra namun Yarra mengenggamnya erat.
"No.. "jelas Yarra.
" Give me your phone babe!"minta Umar lagi.
"For what?"
"I give you a choice,either you give it to me or you show me.. "
Tangan wanita itu mula bergetar. Dia mula takut dengan desakan dari suaminya. Jantungnya mengepam laju.
"Are you shaking?"
"No, I'm not."
"Yes you're shaking!Why you shaking?!" balas Umar.
"Because you're being crazy."Balas Yarra lagi cuba memujuk Umar.
Umar letakan tangganya di dada Yarra. Jelas tangannya merasai debaran di dada wanita itu. Yarra pantas mengalihkan tangan kasar lelaki itu dari merasai debaran yang kian menghantui dirinya.
"Show me what was he texted you."arah Umar. Lembut bicaranya tetapi masih kedengaran tegas di pendengaran Yarra.
Yarra teragak-agak untuk membuka lock screen phonenya. Saat lock screen itu terbuka pantas sahaja Iphone 8+ milik Yarra dirampas oleh Umar lalu membaca setiap perbualan mereka.
YOU ARE READING
Bidadari Syurga
RomanceUmur bukan penghalang bagi Umar Nidhal dan Yarra Aulia untuk saling mencintai. Perkahwinan mereka terbina pada mulanya hanyalah disebabkan ingin menjaga air muka dan maruah kedua-dua belah keluarga yang dipijak sendiri oleh Omar Nazran iaitu abang k...