Kereta Mercedes Benz GLA 200 milik Yarra yang di hadiahkan oleh daddynya dipandu oleh Umar melusur laju di atas jalan raya menuju ke Seremban.
"Tadi Ammar ada WhatsApp I bagitahu yang Omar ada dekat rumah baba." maklum Umar.
Tangan Yarra yang berada di genggamannya di bawa ke bibirnya. Sengaja dia bermain dengan tangan kecil milik isterinya itu.
"Ermmm" hanya 'ermm' yang dibalas oleh Yarra.
Matanya masih focus pada screen Iphonenya. Ibu jari kirinya laju menscroll gambar-gambar di IG.
"Tu je respond you?" Umar seakan tidak percaya akan tindak balas isterinya itu. Dia menyangkakan yang Yarra akan memintanya untuk patah balik ke rumah mereka di Puncak Alam itu.
"Dah tu you nak I jawab apa?Dah memang rumah baba tu rumah ayah dia juga so no wonderlah dia ada dekat situ."balas Yarra lalu memandang ke arah suaminya yang masih fokus pada pemanduannya.
Umar membalas pandangan isterinya sekilas. Sebelum tersengih menyedari soalan bodoh yang keluar dari mulutnya.
"Well, mana tahu you berdendam dengan dia ke.. Meluat nak tengok wajah dia ke.."serkap Umar lagi.
Yarra mengeluh perlahan lalu tangan suaminya pula di tarik dan di genggamnya oleh kedua belah tangannya.
"Bohonglah kalau kata I tak marah dengan apa yang dia dah buat dekat I before this tapi untuk apa I berdendam. I patut berterima kasih dekat dia because kalau tak kerana dia buat hal, I takkan kahwin dengan lelaki yang sangat handsome and baik macam you." ujar Yarra lalu tangan Umar diciumnya lembut.
Tersenyum lebar Umar mendengar bicara isterinya. Betullah kata orang, kalau sudah jodoh tak ke mana.
Umar dan Yarra melangkah keluar dan berjalan berpimpin tangan menuju ke pintu utama rumah banglow dua tingkat itu. Baru sahaja kaki kanan Yarra melangkah masuk ke rumah itu, Umar mencuitnya.
"Baby, I punya phone dengan you ke?"tanya Umar lalu meraba poket seluar jeansnya.
"Tak ada,maybe dalam kereta kut."maklum Yarra lantas melangkah mencari penghuni di dalam rumah itu.
Umar membuka pintu keretanya dan mengambil phonenya yang terselit di celah handbrake. Saat tangannya ingin menutup pintu kereta, ada satu suara yang menegurnya. Suara yang sangat familiar.
"Seronok kahwin?"tanya suara itu.
Umar menutup pintu kereta milik isterinya itu dengan cermat lali berpusing memandang wajah penegur itu. Umar mengukir senyuman.
" Nama lagi kahwin, giler tak seronok. Semua benda halal so nak buat apa-apa tak perlu risau."balas Umar lantas tersenyum manis. Kunci kereta dipusing-pusingkannya.
"Tak payah nak seronok sangat kalau kau tu ambil bekas orang. Dia tu aku dah tebuk dulu."balas abangnya itu.
Terkejut Umar mendengar kata-kata yang keluar dari mulut abangnya. Nasib baik akalnya masih waras untuk berfikir. Dia sangat arif tentang pe'el abangnya yang satu itu. Ini tak lain tak bukan ada niat tak elok.
"Aku rasa kau tersilap orang ni bang. Orang yang kau tebuk tu budak bawah umur itukan?eh bukan bawah umur sangat pun,sudah 19 tahunkan? Setahu akulah as HER husband, aku yang rasmikan dia."balas Umar sinis lalu laju dia melangkah menuju ke pintu rumah yang sedia terbuka.
-----------
Yarra yang sedang membasuh cawan dan piring yang telah digunakan sebentar tadi diperhatikan oleh Umar dari jauh sebelum tubuh itu dipeluknya dari belakang. Dagunya direhatkan di bahu Yarra dan sekali sekala bibir itu bermain di sekitar leher isterinya.
YOU ARE READING
Bidadari Syurga
RomanceUmur bukan penghalang bagi Umar Nidhal dan Yarra Aulia untuk saling mencintai. Perkahwinan mereka terbina pada mulanya hanyalah disebabkan ingin menjaga air muka dan maruah kedua-dua belah keluarga yang dipijak sendiri oleh Omar Nazran iaitu abang k...