Melly POV
Bosan gila dohhh kat istana ni.Nak ajak orang keluar tapi geng aku yang lain pulak keluar dengan geng The Fire tu.Aku sorang jelah tinggal kat istana ni.Aku pun turun ke bawah.Satu tempat yang aku nak tuju ialah dapur.
Daripada aku bosan2 kat bilik baik aku pergi makan.
Aku keluar kan apa yang ada kat peti sejuk ni.Aku cari mee manggi.Sebenarnya aku tak berapa nak pandai masak.Hehehe...
Yang aku pandai masak nasi,telur,mee.Lagipun kalau tengah hari macam ni memang aku suka makan mee manggi kalau boleh nak tiap2 hari nak makan.
Jangan ikut perangai aku tauuu.Orang kata kalau makan mee manggi selalu tak baik.
*****
"Jess sorry Umi akan ambil kamu lepas ini"kata seseorang merupakan Umi sebenar Melly.Umi Melly iaitu Datin Essica sedang merenung gambar anak kandungnya yang dilihatnya melalui instagram.
"Sayang kita bersama pergi ambil Jess yee"pujuk Dato Wahid kepada isterinya
Datin Essica dan Dato Wahid sudah mengetahui dimana anak mereka berada.
Jess ialah merupakan nama panggilan Melly yang diberi kedua orang tuanya.Melly langsung tak pernah kenal siapa Umi nya dia hanya tahu ibu angkatnya sahaja.Melly juga ingin mengetahui siapakah keluarga kandungnya.
******
Melly yang tadi habis makan mee manggi terus ke ruang tamu.Kelihatan banyak orang yang berada disitu.Semua dia tidak kenal.Kecuali Bonda dan Wirda aku kenallah.Aku memandang seorang wanita yang kini memandang ku asal aku rasa aku macam dekat je dengan dia tapi masalahnya aku langsung tak kenal dia.
"Haaa Melly sini jap.Ada benda penting Bonda nak bagitahu ni"
Aku menggangguk."Haa Essica,Wahid ni lah anak angkat saya"
Essica.Wahid.Jap asal nama kawan bonda Essica nama depan aku Jessica kalau buang J tu jadi Essica lah kan.Wahid nama ayah kandung aku nama dia Wahid.Takkan lah diaorang ni.....
"Umi,Papa...."kata ku tanpa aku sendiri sedar
"Yesss sayang ni Umi dan Papa"kata Datin Essica
Tanpa aku sedar air mata aku mengalir.Datin Essica mula berjalan ke arah Melly lalu memeluknya dengan erat sekali sungguh dia rindukan Melly.