Part 8~"Melly leave."

509 24 0
                                    

Erin,Eri,Tasya,Thia dan Melia memandang ke arah Melly yang sedang mengemas baju nya.Melly akan meningalkan mereka kerana Melly akan tinggal dengan family kandung nya.

Melly melihat satu persatu kawannya.Dia tersenyum kecil.

"Lahhh korang ni jangan ahh sedih.Aku just tinggal dengan parents aku je lagipun kita still dapat berjumpa kat sekolah kan"ujar Melly

"Tapi mesti kitaorang sunyi lepas ni and 6 Royals pun jadi 5 Royals"kata Thia
"Heiii aku still join korang kat 6 Royals ok jangan nak tukar jadi 5 Royals"

"Hmm kitaorang tahu lah"
Melly dan yang lain pun kebawah.Melly memasukkan begnya ke dalam bonet kereta keluarganya iaitu Alpha.
Melly sempat mencium kesemua pipi kawannya.

"Byee korang lusa jumpa lagii"kata Melly sebelum kereta keluarganya hilang dari pandangan.

Mereka berlima pun masuk ke dalam istana dengan wajah yang muram.Sedih sangat diaorang ni....

*****
Erin melihat phonenya yang dipenuhi dengan whatapps dari tunangnya iaitu Airell.

Dia terus call Airell.Malas nak berbalas mesej.

"Hello asalamualaikum"
"Walaikumusalam.Baru nak call."
Aku berdecit.Cehhh sempat lagi dia perli aku.
"Sorry tadi ada emegency haa sorry eh"

"Hmmm"
"Bieyyyy......Please...."meleret je suara aku.Aku rasa aku dah jadi macam Victoria dah sekarang ni.
"Boleh.But esok kena dating dengan bieyy.No excuse"
"Hmmm yelah.Bye.Goodnight"
"Goodnight too sayang"

Dan talian pun dimatikan.

Sebenarnya kan Erin dan Airell ni dah bercinta pun sejak beberapa hari yang lalu.Tapi belum lagi nak bagitahu parents diaorang tentang ni.

*****
Airell POV
Aku dan keluarga aku yang lain berada di ruang tamu.Aku memandang Aunty Aisha dan Uncle Zain yang baru balik dari Korea.Aunty Aisha ni saudara Mummy aku.Uncle Zain pulak dari Australia.Aunty dan Uncle ni banyak dah tolong keluarga kitaorang.Terutama nya dari segi kewangan.

Syarikat Daddy aku dulu pernah bankrap tetapi Uncle Zain yang tolong.Uncle Zain ni boleh dikatakan kaya lah jugak.Dia mempunyai beberapa buah syarikat seperti di Arab Saudi,Australia,France,Korea dan Sepanyol.

"Jadi Aisha,Zain kenapa kamu berdua pulang ke sini??"tanya Tengku Fizah mummy aku.
"Haihhh sebenarnya kitaorang ke sini ada benda nak buat"
"Apa dia?"

"Kitaorang nak cari anak kitaorang yang dulu tu..."
Aku pelik..Anak?? Setahu aku Aunty dan Uncle ade 4 orang anak.
"Ohhh yang dulu tu ke??"

Uncle Zain menggangguk sama jugak seperti Aunty Aisha.

"Bukan ke Aunty ada 4 orang anak je.."kata ku.Dalam diri aku hanya ingin tahu siapa lagi anak diaorang.Aku tengok semua cantik2 dan Handsome.Macam keluarga visual.

"Sebenarnya Aunty dan Uncle ada 5 orang anak.Tapi yang seorang tu ada orang yang ambil dia daripada kami macam anak angkat.Aunty nak sangat jumpa dia Rell."kata Aunty Aisha sedih.
Aku menggangguk.

"Urmmm aunty tahu apa2 tak pasal dia macam nama ke apa ke yang berkaitan pasal anak Aunty tu"
"Ada sikit je.Rasanya sekarang dah berumur 17 tahun.Nama dia yang Auntu ingat Lyrene.Itu je yang Aunty tahu"

Aku menggangguk lagi
"Airell mungkin boleh tolong aunty carikan Lyrene yee"

Aku melihat Aunty Aisha tersenyum.Apabila melihat senyuman Aunty seolah olah aku melihat senyuman Erin.Cara senyum hampir sama.Cuma aku belum pasti lagi.

6 Royal Princess👰(Completed)Where stories live. Discover now